کد خبر: 204051
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱

آسیا و اقیانوسیه به دلیل سرعت گسترش این صنعت در کشورهایی مانند چین، هند، ویتنام و تایلند رهبر بازار جهانی خواهند بود

به گزارش اخبار خودرو ، براساس آمارهای اعلام‌شده در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان وظیفه رانندگی با خودروهای سنگین و کاروتجاری را برعهده داشتند که به نظر می‌رسد این رقم درسال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر رشد پیدا کند.

به منظور آن‌که صنعت خودروهای کاروتجاری، توانایی روبه‌رو شدن با تغییرات پیش‌بینی‌شده طی این هفت سال را پیدا کند، باید بستر لازم برای برای جهانی‌شدن، فناوری‌های جدید، قوانین به‌روز و ادغام بازارهای مختلف در این بازار ایجاد شود.

[caption id="attachment_204052" align="aligncenter" width="700"]پیش‌بینی‌هایی برای چشم‌انداز سه تا هفت‌ساله بازارهای جهانی پیش‌بینی‌هایی برای چشم‌انداز سه تا هفت‌ساله بازارهای جهانی[/caption]

بنا بر گزارشی که از سوی grand view research منتشر شده است، پیشرفت‌ سریع تکنولوژی در محیط‌ تجاری مطلوب کشورهایی مانند چین، هند و برزیل نیز می‌تواند طی این سال‌ها میزان تقاضای سوخت را با تغییرات روبه‌رو کند.

با توجه به آن‌که خودروهای کاروتجاری در سگمنت‌های مختلف شامل باری‌های سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و همچنین اتوبوس‌ها عرضه می‌شوند، مشتریان این گروه‌ از خودروها در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل مسافر و جابه‌جایی بار ۴۵ درصد از کل بازار را شامل می‌شوند.

افزایش تقاضا برای خودروهای باری یخچال‌‌دار انتظار می‌رود بازار جهانی خودروهای کاروتجاری در هفت سال در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ با افزایش چشمگیری روبه‌رو شود. این افزایش در نتیجه دلایلی چون گستردگی جمعیت و گسترش اقتصادی بخش صنعت در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش حجم زیرساخت‌های حمل‌ونقلی به دلیل رشد اقتصادی بالا به اصلی‌ترین فاکتور رشد صنعت در بازه مورد مطالعه تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود با بالارفتن ظرفیت ارتباطات و سرویس‌های تبادل پیام در خودروهای کاروتجاری، شاهد تقویت بازار این گروه از خودروها باشیم. از دیگر دلایل اصلی که می‌توانداین بازار را با رشد چشمگیر همراه کند، می‌توان به گسترش بازار موادغذایی و آشامیدنی اشاره کرد. چنانچه این اتفاق طی این هفت سال رخ دهد، تقاضا برای خودروهای باری و یخچال‌ مواد غذایی رو به افزایش می‌گذارد و می‌تواند بازار این خودروها را متحول کند.

تاثیرات بهبود زیرساخت‌‌های جاده‌ای براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده مدرنیزه شدن صنعت خودروهای باری در میان تغییرات ساختاری این صنعت، به‌روزرسانی مدل‌ها و حتی مراکز توزیع در مناطق مختلف جهان، بازار این خودروها را تا سال ۲۰۲۴ به سمت گستردگی بیشتر هدایت خواهد کرد.

از سوی دیگر بهبود زیرساخت‌‌های جاده‌ای در کشورهایی مانند ویتنام، تایلند، آرژانتین، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، تقاضا در بازار خودروهای باری و مسافری سنگین را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. افزایش قابل توجه میزان حمل‌ونقل و همچنین صادرات رو‌به‌گسترش کالا از مناطق تولیدکننده جهان به سمت مناطق مصرف‌گرا، از دیگر دلایل اصلی و قابل توجه بزرگ‌شدن بازار خودروهای کاروتجاری در بازه پیش‌بینی‌شده است.

ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته خودروهای کاروتجاری در کانسپت‌هایی که از خودروهای آینده ارائه می‌شوند، کاهش مصرف سوخت خودروهای سنگین را در آینده به ذهن متبادر می‌سازد. افزایش یکنواخت صنعت حمل‌ونقل عمومی و لجستیک نیز به طور قطع باعث افزایش فروش این خودروها در مناطق روبه‌پیشرفت خواهد شد.

عوامل بازدارنده و چالش‌های توسعه بازار مشارکت‌کنندگان این صنعت در عین حال انتظار دارند با چالش‌هایی مانند کاهش میزان تقاضای حمل و کاهش اجاره کامیون‌‌هایی که به سختی در دسترس هستند، مواجه شوند. دیگر عوامل مهمی که ممکن است مانع از پیشرفت و گسترش بازار خودروهای کاروتجاری در این سال‌ها داشت، می‌توان قیمت سوخت، و رقابت‌های سالم اما ضربه‌زننده‌ای مانند گسترش خطوط حمل‌ونقل ریلی در برخی مناطق را در نظر گرفت.

هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند بخشی از صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای را از مسیر توسعه و پیشرفت منحرف کنند و آمار بازارهای آن‌ها را در برخی مناطق با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کنند.

خودروهای کشاورزی و عمرانی زمانی که صحبت از خودروهای کاروتجاری در میان باشد، در واقع بخش بزرگی از این صنعت شامل خودروهای کشاورزی، عمرانی، صنعتی، خودروهای مربوط به باغبانی، خودروهای ارتشی، نیروی محرکه، خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین، مینی‌ون‌ها، خودروهای مسافری و... را دربرمی‌گیرد.

در این میان انتظار می‌رود بازار خودروهای کشاورزی و عمرانی نیز طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ با رشد همراه باشد. همچنین کامیون‌های حمل‌ بار که به عنوان ضروری‌ترین وسیله در عمران و کشاورزی شناخته می‌شوند و برای جابه‌جایی موادخام از شهر به روستا وبرعکس موردنیاز هستند، بخشی از افزایش فروش خود را مرهون گسترش این دو صنعت خواهند بود.

وضع قوانین جدید و گسترش خدمات پس از فروش به نظر می‌رسد چنانچه کشورها در انتظار گسترش بازار این خودروها هستند، در نخستین گام باید قوانین جدیدی را برای رسیدن به تغییرات و تقاضاهای این بازار در نظر بگیرند. طبیعی است این قوانین که برای روبه‌رو شدن با این تقاضاها وضع می‌شوند، تغییرات خاصی را هم در زمینه تولید محصولات و تطبیق آن‌ها با شرایط جدید در پی خواهند داشت.

از طرف دیگر انتظار آن می‌رود که افزایش فشار از سوی دولتمردان به منظور کاهش اثرات کربنی در محیط‌زیست نقش کلیدی در شکل‌گیری افزایش و گسترش صنعت خودروهای سنگین طی سال‌های آینده بازی کند.

در سال‌های پیش‌رو، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی نیز باید سطح جهانی‌شدن و خدمات‌رسانی خود را با این گستردگی افزایش دهند. این گروه از تولیدکنندگان برای ممانعت از عقب‌ماندگی و بازنماندن از پیشرفت‌های جهانی باید به فکر تولید قطعات و تجهیزات جدید و ارائه سرویس‌هایی باشند که امکان استفاده در تکنولوژی‌های به‌روز را برای آن‌ها فراهم آورد.

بازارهای پیشتاز در جهان انتظار می‌رود آسیا و اقیانوسیه به دلیل سرعت گسترش این صنعت در کشورهایی مانند چین، هند، ویتنام و تایلند به عنوان رهبر در بازار جهانی شناخته شوند. از سوی دیگر انتظار می‌رود آمریکای شمالی و اروپا نیز به دلیل داشتن بازار‌های بالغ شاهد افزایش متوسطی طی هفت سال آینده باشند.

آمریکا در دو بخش جنوبی و مرکزی و همچنین خاورمیانه و آفریقا پذیرای رشد چشمگیری در این سال‌ها خواهند بود چرا که می‌توانند از ظرفیت‌های بزرگ و استفاده‌نشده خود در این مناطق بهره ببرند. کشورهایی مانند بزریل و عربستان سعودی به دلیل افزایش جمعیت و رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۴ با تقاضای روزافزون خودروهای کاروتجاری مواجه خواهد شد.

چینی‌ها؛ نیمی از خودروسازان کلیدی بازار گرچه کمپانی‌های بسیاری در پیشبرد توسعه و گسترش صنعت خودروهای سنگین دخیل خواهند بود اما از شرکت‌های هیوندای‌موتور، دایملر AG، گروه خودروسازی FAW، ایویکو، گروه خودروسازی سنگین ملی چین، فیات‌کرایسلر، دانگ‌فنگ موتور و کمپانی فورد موتور می‌توان به‌عنوان مشارکت‌کنندگان کلیدی در بازار و صنعت خودروهای سنگین نام برد. دیگر خودروسازانی که نقش مهم در این صنعت بازی می‌کنند و در رتبه دوم قرار می‌گیرند خودروسازی جیلی، ولوو، چانگان و چری خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =