کد خبر: 206806
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷

امسال نیز برخی تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان رسمی شرکت‌های خودروسازی جهانی نیز فرصت حضور در نمایشگاه را از دست دادند.

به گزارش اخبار خودرو ، از امروز نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در محل نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد، این نمایشگاه دومین سال متوالی است که در آن مکان برگزار می‌شود.

[caption id="attachment_206807" align="aligncenter" width="700"]دومین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو تهران دومین نمایشگاه بین‌ المللی خودرو تهران[/caption]

این درحالی است که نمایشگاه خودرو تهران بعداز حدود ۱۱سال، امسال برای دومین سال برگزار می‌شود. در نمایشگاه سال گذشته برخی شرکت‌ها با توجه به اولین سال برگزاری بعد از یک دهه و همچنین فرصت کم برای حضور در نمایشگاه، نتوانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند امسال نیز برخی تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان رسمی شرکت‌های خودروسازی جهانی نیز فرصت حضور در نمایشگاه را از دست دادند.

در ادامه به تفکیک، به بررسی شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور ندارند، خواهیم پرداخت.

کرمان موتور این خودروساز کرمانی که در آستانه ورود به بازار سرمایه است، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی است که در شهر آفتاب حضور ندارد. این شرکت به تولید و مونتاژ دو برند چینی جک و لیفان مشغول است و بعد از اجرایی شدن برجام نیز به مونتاژ محصولات هیوندای کره جنوبی نیز می‌پردازد که این امر با استقبال مشتریان روبه‌رو شده است.

جای خالی کرمان‌موتور با توجه به مونتاژ خودروهای هیوندای در نمایشگاه، به‌طور قطع می‌تواند عواقبی را برای این خودروساز کرمانی در بر داشته باشد.

خودروسازان بم این خودروساز کرمانی نیز همچون کرمان‌موتور زیرمجموعه گروه خودروسازی کرمان است و به مونتاژ محصولات جیلی چین می‌پردازد. این شرکت طی دوسال گذشته در اکثر نمایشگاه‌های خودرویی برگزار شده در کشور شرکت کرده است اما چرایی عدم حضور آن، در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب جای سوال دارد.

پرشیا خودرو به‌طور قطع یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های رسمی که در نمایشگاه امسال حضور ندارد، پرشیاخودرو، نماینده ب‌ام‌و در ایران است. این خودروساز آلمانی که علاقه‌مندان بسیار زیادی در کشور دارد، می‌توانست با حضور خود در نمایشگاه امسال، بر جذابیت‌های این رویداد خودرویی بیفزاید.

آسان موتور آسان‌موتور که نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی در زمینه واردات است، در نمایشگاه امسال حضور ندارد. این شرکت مدتی است به‌صورت کلی در نمایشگاه‌های خودرویی حضور جدی ندارد، بنابراین عدم حضورش در نمایشگاه خودرو تهران نیز چندان جای تعجب ندارد.

اطلس خودرو اطلس خودرو نماینده رسمی محصولات کیای کره جنوبی در ایران شرکت معتبری است که در نمایشگاه شهر آفتاب حضور ندارد. این شرکت هم در سال‌های گذشته فعالیت چندانی در نمایشگاه‌های خودرویی برگزارشده در سراسر کشور نداشته است.

رامک خودرو این شرکت نیز نمایندگی دیگر خودروساز کره‌ای، یعنی سانگ یانگ را برعهده دارد و برخلاف دوشرکت پیشین در نمایشگاه‌های خودرویی در سال‌های گذشته حضور پررنگی داشته است که همین امر باعث می‌شود عدم حضورش در نمایشگاه امسال جای سوال داشته باشد.

جهان نوین آریا جهان نوین آریا نماینده نیسان در ایران است که دو محصول این خودروساز ژاپنی، نیسان جوک و ایکس تریل را در بازار ایران عرضه کرده است، غیبت این شرکت واردکننده در نمایشگاه امسال بسیار محسوس است.

آرین موتور پویا شرکت آرین‌موتور تنها با محصولات DS در نمایشگاه حاضر می‌شود و از محصولات میتسوبیشی رونمایی نمی‌کند. که البته با توجه به سابقه نسبتا طولانی این برند ژاپنی در ایران و شرکت آرین موتور پویا در اکثر رویدادهای خودرویی برگزارشده در کشور، غیبت این شرکت نیز جای سوال دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    مدیا موتور هم نبود لطفا ذکر کنید واقعا جای تاسفه که اسم نماینده یه ماشبن انگلیسی چینی رو ذکر نکردین
    • Hamid ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      مدیا موتور کلا هیچجا نیست :-) نمایندگی نداره وای ب حال نمایشگاه دیگه:-)
  • حسین ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    جای تاسف بود که همه انواع خودروهای چینی را با اسامی عجیب و غریب آورده بودن برای فروش ! خودرو ساز های داخلی هم که طبق معمول باعث سرشکستگی ما ایرانی ها هستند ، چه خوبه یک ذره از خودروساز های کره ای مثل کیا خجالت بکشیم که ۴۰ سال پیش دوچرخه می زدن ولی الان از استینگر رونمایی کردن !
  • حامد ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    قسمت جذاب و شلوغ نمایشگاه غرفه رنو بود که تقریبا خودروهای سال قبل بود و غیر از انگشت شمار خودرو بقیه خودروها چینی بودن تازه چینی هایی که شاید اصلا وارد ایران نشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =