کد خبر: 206830
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

مدل جدید ونتیج دارای پایین‌ترین جلوپنجره‌ای است که تاکنون در یک خودروی آستون مارتین مشاهده شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، در روزهای اخیر آستون مارتین از ونتیج ۵۰۳اسب بخاری خود با موتور V8 رونمایی کرده است. خودرویی منحصربه‌فرد که نشان می‌دهد مدل‌های آینده این برند لوکس اسپرت تا چه اندازه شخصی‌سازی شده و قابل اعتماد خواهند بود.

این خودروی دو سرنشین جدید که به‌دنبال DB11 رونمایی شده است، به‌عنوان دومین محصول از «برنامه قرن دوم» این کمپانی بریتانیایی معرفی می‌شود، برنامه‌ای که براساس آن قرار است در ۷سال آینده، ۷خودروی جدید به بازار معرفی شود. درنتیجه آستون مارتین برای تمایز بیشتر بین این خودروها رویکرد جسورانه‌تری را در طراحی آن‌ها اتخاذ می‌کند.

سم هلتیگ طراح ارشد آستون مارتین به اتوکار گفته است: «تیم طراحی آستون‌مارتین در تلاش است تا فراتر برود و کاراکتر هر ماشین را در طراحی آن نشان بدهد.  ونتیج کاراکتری شکارچی دارد و ماشینی است که شما با آن می‌خواهید یک لامبورگینی اوراکان یا پورشه ۹۱۱ را تعقیب کنید.»

مدل جدید ونتیج دارای پایین‌ترین جلوپنجره‌ای است که تاکنون در یک خودروی آستون مارتین مشاهده شده است. کاپوت آن هم از طراحی صدفی یکپارچه با خطوط مینی‌مال بهره برده و موتور ۸سیلندر خورجینی آن به دریچه‌های هوای روی کاپوت نیازی ندارد، هرچند یک برآمدگی خفیف در آن تعبیه شده تا هم به طراحی مدل قبلی ونتیج V12 مربوط باشد و هم زیر کاپوت فضای کافی برای جریان هوا وجود داشته باشد.

جالب توجه‌ترین قسمت طراحی مدل جدید ونتیج را در قسمت عقب آن شاهد هستیم که تحت تاثیر یک دیفیوزر بزرگ ایجادکننده نیروی رو به پایین است که برای نخستین بار در یک مدل غیرتیونینگ شده آستون مارتین عرضه می‌شود.

به باور طراح آستون مارتین این دیفیوزر به‌عنوان یک امضای تمام عیار برای این ماشین عمل می‌کند. مدل جدید ونتیج فاقد آیرودینامیک فعال است، اما در عوض نیروی رو به پایین خود را ازطریق رو به پایین بودن بخش جلو، لبه کوچک عقبی، زیربدنه تخت و دیفیوزر تامین می‌کند.

در روزهای اخیر نشریه اتوکار برای جزئیات فنی بیشتر درباره این V8 جدید با مکس شوای، مدیر فنی ارشد آستون مارتین مصاحبه‌ای را انجام داده و پرسش‌هایی را در خصوص ونتیج مطرح کرده است.

[caption id="attachment_206832" align="aligncenter" width="700"]مکسمیلیان شوای مدیرفنی ارشد آستون مارتین مکسمیلیان شوای مدیرفنی ارشد آستون مارتین[/caption]

چگونه در ظاهر ونتیج جدید، میان شکل و عملکرد آن توازن برقرار کرده‌اید؟ آیرودینامیک ونتیج کاملا پابه‌پای طراحی آن شکل گرفته است. این ماشین، آیرودینامیک فعالی ندارد. توازنی که از آن صحبت می‌کنید به‌واسطه پایین بودن بخش جلویی ماشین، اسپویلر و جریان هوا با زیربدنه تخت ماشین به دست آمده است.

این ماشین چه چیزهایی را از DB11 گرفته است؟‌ بدنه و سازه ماشین تا ۳۰درصد با DB11 مشترک است. ما از برخی چیزها مثل پوشش دیواره پیشرانه بهره گرفته‌ایم، اما تنها یکی، دو قطعه مثل دستگیره‌ها و آرم‌ها در بدنه دو ماشین مشترک هستند.

چه چیزی موتور‌های V8 ساخت مرسدس-AMG را در ونتیج جدید و DB11 از هم متمایز می‌کند؟ هر دوی آن‌ها به یک خانواده تعلق دارند و به‌طور ویژه برای ما ساخته شده‌اند و ما گشتاور ونتیج را تا ۱۰نیوتون‌متر افزایش داده‌ایم. شاید این مقدار چندان قابل ملاحظه به‌نظر نرسد، اما با انتقال نیروی نقطه‌ای، شما به یک واکنش واقعا سریع پدال گاز دست پیدا می‌کنید.

در طراحی ونتیج تا چه میزان تمرکز خود را روی دستیابی به توازن وزنی ۵۰-۵۰ در قسمت‌های جلو و عقب ماشین گذاشتید؟ شما هرگز نمی‌توانید فیزیک را دور بزنید. فیزیک اصول خود را دارد، وقتی شما این اصول را بدانید و قطعات و سازه را به‌درستی بسازید و مورد استفاده قرار دهید، مابقی کار به تنظیمات مربوط خواهد بود. بهره‌گیری از اصول فیزیک برای تقویت ساختار خودرو اساس کار ما را در آستون مارتین تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =