کد خبر: 209109
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

ازسویی چالش قیمت تمام‌شده خودرو در کشورمان بسیار جدی است و در این باره باید فکری اساسی شود تا این موضوع در آینده به پاشنه آشیل صنعت خودروی کشورمان مبدل نشود.ا

به گزارش اخبار خودرو ، علی طجوزی در سرمقاله امروز (چهارشنبه -۲۰ دی ۱۳۹۶) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « کاهش هزینه تولید و رقابت پذیری در فضایی باثبات و بدون حاشیه در صنعت خودرو » پرداخت.

دبیر گروه خبر روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت :

یکی از مسائلی که در صنعت خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حمایت‌های دولت از این صنعت است. در همین زمینه دولت باید زیرساخت‌های لازم برای کاهش هزینه تولید خودرو و رشد کیفی تولیدات خودروسازان را فراهم کند.

[caption id="attachment_205194" align="aligncenter" width="700"]بررسی ابهام قرارداد ششم صنعت خودرو و بسته شدن کتاب قراردادهای خودرویی پسابرجامی با 6 خودروساز صنعت خودرو[/caption]

در موقعیت امروز، کشورمان قطعا می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد تا قدرت رقابت‌پذیری بیشتری داشته باشد و محصولات تولیدی را با قیمت ارزان‌تری به بازار داخل و همچنین بازارهای صادراتی عرضه کند. این در حالی است که باید شرایط تولید خودروهای جدید در کشور فراهم شود تا عرضه آن‌ها ضمن پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان، موجب تقویت تولید خودروسازان داخلی باشد.

همچنین همزمان با عرضه محصولات جدید، باید در حوزه تولید خودرو در کشور نیز برنامه‌ای برای ارتقای کیفی و به‌روزرسانی استانداردهای تولید، تدوین و اجرایی شود.

ازسویی خودروسازان امروز ناگزیر به تنوع در تولید هستند و قطعا درصورت تحقق این جریان، روند تولید در داخل بهبود یافته و فرصت سرمایه‌گذاری در این صنعت بهتر فراهم خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که درصورت حرکت در این مسیر آینده خوبی پیش روی خودروسازان داخلی خواهد بود و به رشد کیفی خودروها و رونق تولید و اشتغال در صنعت خودرو دست خواهیم یافت.

ازسویی خودروساز داخلی باید تولیداتی را به بازار عرضه کند که به‌لحاظ کیفیت و تکنولوژی در شرایطی رقابتی قرار داشته باشد تا سهم وارداتی‌ها در این بازار کاهش یابد.

این در حالی است که باید توجه کرد کاهش هزینه تولید خودرو در کشور باید به‌صورت یک الزام موردتوجه قرار بگیرد تا خودروسازی کشورمان رقابت‌پذیر شود و در این رابطه بتوان به بازارهای صادراتی مد نظر دست پیدا کرد.

ازسویی چالش قیمت تمام‌شده خودرو در کشورمان بسیار جدی است و در این باره باید فکری اساسی شود تا این موضوع در آینده به پاشنه آشیل صنعت خودروی کشورمان مبدل نشود.ا

ما تمام این باید ونبایدها پیش‌از اینکه نیازمند یک برنامه منسجم ونظام‌مند با قابلیت اجرا باشد به شرایطی باثبات و به‌عبارت بهتر فضایی بدون حاشیه وترس نیاز دارد.

امروز صنعت خودرو در جهان یکی از صنایع بسیار مهم به‌شمار می‌رود که تاثیرگذاری بسیار بالایی در اقتصاد ملی و درآمد ناخالص کشور وهمچنین سهم بالا در ایجاد اشتغال وپویا نگه داشتن صنایع وابسته به آن دارد.

با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورهای صاحب‌نام در این عرصه اولین مساله‌ای که رخ نشان می‌دهد فضایی با احساس امنیت بالا است که فعالان این صنعت می‌توانند برای ادامه مسیر وکار خود برنامه‌ریزی‌های بلندمدت ومدون داشته باشند وتنها نیاز به تغییر آنها زمانی است که به‌عنوان مثال بخواهند سهم بازارجهانی خود را افزایش بدهند یا تنوعی در تولید و سبد محصولاتشان به‌وجود بیاورند.

در این گونه کشورها فعالان این صنعت درمورد فردای کاری خود به غیر از بحث رقابت ونوآوری و ابزار لازم برای بقا، نگرانی و دغدغه خاصی ندارند، چراکه می‌دانند هر چیزی سر جای خود قراردارد و اگر هم قراربر تغییر و تحولی باشد که بر کار آنها تاثیرگذار باشد، بی‌تردید پیش از نهایی و قطعی شدن، از آن آگاهی خواهند یافت.

به‌عبارت دیگر یک معنی بدون حاشیه بودن این است که آن‌ها ازسوی مراجع تصمیم‌گیر به رسمیت شناخته می‌شوند وتنها ملزم‌به اجرا نیستند بلکه به دلیل اثرگذاری بر اقتصاد ملی نه‌تنها محترم شمرده می‌شوند بلکه از آنان علاوه‌بر نظرخواهی مشورت نیز گرفته می‌شود.

امری که درحال‌حاضر به‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد فعلا در ایران تحقق پیدا نکرده است وفعالان این عرصه اعم‌از تولیدکننده و واردکننده سهمی از امنیت روانی ندارند.

به‌نظر می‌رسد در حال حاضر آنچه بیش از هر نکته‌ای برای صنعت و بازار خودروی کشور ضروری است، فضایی باثبات و بدون حاشیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =