بازگرداندن رم HD به میشیگان کار درستی است و تولید آن هرگز نباید به مکزیک انتقال پیدا می‌کرد چراکه این کار به ضرر دولت آمریکا و مالیات‌دهندگان آمریکایی بود

به گزارش« اخبار خودرو » ، سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر ، با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی با مسائل و موضوعات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در تلاش است ارزش سهام شرکت‌های خود را تاحد ممکن افزایش دهد و در عین حال بر این نکته تاکید می‌کند که گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر به ائتلاف‌ها یا ادغام‌های عمده‌ای نیاز دارد تا هزینه‌های مربوط به فناوری‌های پیشرفته خودروهای خودران و تمام‌الکتریکی را تا حد ممکن کاهش دهد.

او در روزهای آغازین نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی (دیترویت) با حضور در جمع خبرنگاران بیش‌از دوساعت به پرسش‌های مختلف خبرنگاران در زمینه آینده خودروسازی و البته فیات‌کرایسلر پاسخ داد.

در این‌جا به ۱۰نکته‌ای می‌پردازیم که اکثر افراد می‌خواهند درباره نگرش مدیرعامل فیات‌کرایسلر و برنامه‌های این خودروساز بزرگ بدانند.

[caption id="attachment_209695" align="aligncenter" width="1280"]سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر[/caption]

آیا فیات‌کرایسلر در عرصه فناوری‌های نوظهور، مانند رانشگر‌های الکتریکی با برد بالا، هوش مصنوعی و رانندگی خودران از رقبا عقب مانده است؟

مارشیونه به شکلی کاملا علنی اعتقاد بدبینانه خود را درباره مدت زمانی که رواج خودروهای تمام‌الکتریکی در بازار، خصوصا بازار ایالات متحده به طول خواهد انجامید، اظهار کرده است. به باور او ممکن است قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا درخصوص آلایندگی‌ها به پذیرش این خودروها در اروپا سرعت ببخشد، اما آمریکا کار زیادی پیش رو دارد. آقای مارشیونه گفت: «انتخاب آمریکایی‌ها این است که در رابطه با فناوری منفعل بمانند. تا بالاخره قوانین، فناوری‌هایی را اجباری کنند که فیات‌کرایسلر بیشترین سرمایه‌گذاری را روی آن‌ها انجام داده است.»

آیا فیات‌کرایسلر از پس قوانین جدید مربوط‌به آلایندگی و مصرف سوخت در اروپا برخواهد آمد؟

مارشیونه معتقد است فیات‌کرایسلر می‌تواند از پس قوانین سختگیرانه‌تری که در اروپا اجرایی خواهد شد، برآید و اگر ببیند در جایی با این استانداردها همخوانی ندارد، فروش‌ خودروهایی که فیات‌کرایسلر را در موقعیت جریمه شدن قرار می‌دهند، متوقف خواهد کرد. وی در این باره اظهار داشت: «جریمه‌ها آن‌قدر سفت و سخت هستند که فروش خودروهایی را که به آن‌ها منجر می‌شوند متوقف خواهیم کرد... این مساله اصلا شوخی‌بردار نیست»

در سال ۲۰۱۹ چه کسی جانشین شما خواهد شد و آیا امکان دارد سکان فیات‌کرایسلر در دستان یک زن قرار بگیرد؟

وی پاسخ داد: «این‌که چه کسی جانشین من خواهد شد، به هیات‌مدیره مربوط است نه من» او همچنین گفت که هیچ یک از کاندیداهای این سمت زن نیستند.

چرا تولید وانت پیکاپ رم HD را از مکزیک به میشیگان آمریکا منتقل کردید؟

مارشیونه گفت: «تولید رم HD سال ۲۰۰۸ به خاطر کاهش هزینه‌های تولید از میشیگان به مکزیک انتقال پیدا کرد. بازگرداندن رم HD به میشیگان کار درستی است و تولید آن هرگز نباید به مکزیک انتقال پیدا می‌کرد چراکه این کار به ضرر دولت آمریکا و مالیات‌دهندگان آمریکایی بود.» مارشیونه به‌خوبی می‌داند که هزینه‌های تولید این وانت در میشیگان بالاتر هستند، اما او و مدیران ارشد کمپانی مصرانه این تصمیم را یک اقدام اخلاقی درست می‌دانند.

آیا فیات‌کرایسلر به‌دنبال ایجاد یک ائتلاف یا خرید یک کمپانی در چین است؟‌

فیات‌کرایسلر در چین مشترکا کارهایی را با خودروسازی چینی (GAC) آغاز کرده است. اما مارشیونه در نشست خبری اعلام کرد که فکر نمی‌کند رابطه با GAC از سطح فعلی فراتر برود. هرچند او افزود: «GAC طرح‌هایی برای راه‌یافتن به بازار آمریکا دارد و ما مشغول صحبت درباره کمک‌هایی هستیم که فیات‌کرایسلر می‌تواند دراین‌رابطه انجام دهد.»

آیا برای حداکثر شدن ارزش سهام سهامداران، برنامه‌ای برای فروش یا جداسازی جیپ ندارید؟ چون بسیاری از تحلیل‌گران گفته‌اند که ارزش سهام جیپ و فراری بسیار بیشتر از ارزش کلی سهام شرکت است.

پاسخ مارشیونه به این سوال منفی بود. او ضمن بیان این‌که به فروش جیپ ادامه خواهند داد، افزود:«معلوم نیست تحلیل‌گران برچه مبنایی ادعا می‌کنند ارزش جیپ و فراری بیشتر از ارزش کل شرکت است.»

حالا که جنرال‌موتورز و فورد پیکاپ‌های متوسطی را راهی بازار کرده‌اند، فکر می‌‌کنید فیات‌کرایسلر هم به چنین خودرویی نیاز دارد؟

فیات‌کرایسلر از سال ۲۰۰۹ فروش پیکاپ متوسط داکوتا را متوقف کرد چون این خودروساز می‌خواست منابع مالی خود را صرف تولید پیکاپ فول سایز رم کند. رم موفق شده در بازار به فروش و سهم ثابتی دست پیدا کند. مارشیونه دراین‌خصوص گفت:«ما دوباره به بازار پیکاپ‌های متوسط چشم دوخته‌ایم، اما درحال حاضر نمی‌دانیم چه‌طور می‌توانیم در این بازار به سودآوری برسیم.»

آیا تا پایان سال جاری به فروش سالانه ۷میلیون‌دستگاه دست پیدا خواهید کرد؟

مارشیونه به این سوال پاسخ منفی داد اما فوری افزود این هدف فروش، زمانی تعیین شد که هنوز بحران سال ۲۰۰۹ پیش نیامده بود. به گفته مدیرعامل فیات‌کرایسلر این هدف ۱۸ماه پس‌از تصویب آن اصلاح شد و تمرکز این کمپانی بیشتر روی رسیدن به نقطه بدون بدهی بوده که امسال علاوه‌بر سودآوری به آن خواهد رسید. سرجیو مارشیونه معتقد است که امسال فیات‌کرایسلر ۹میلیارددلار سود به‌دست خواهد آورد. همچنین بد نیست بدانیم رشد ارزش سهام فیات‌کرایسلر در ماه‌های اخیر سریع‌تر از سایر بخش‌های بازار بوده است.

آیا راهبرد فیات‌کرایسلر برای کاهش تولید خودروهای سواری بلند مدت است؟

مارشیونه در پاسخ به این سوال گفت که تصمیم برای توقف تولید خودروهای کوچک و جمع‌‌وجور راهبردی بلندمدت است. اما افزود: «بازار سودآوری برای خودروهای بزرگتر با عملکرد بالا (خصوصا گزینه موتورهای V8) مانند کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر وجود دارد.» او گفت جنرال موتورز و فورد هم مشکل مشابهی را درمورد سودآورنبودن خودروهای کوچک و جمع و جورشان دارند، اما خودروسازان آسیایی ساختار متفاوتی دارند و به همین خاطر می‌توانند در بازار ایالات متحده سودآور باشند.

چشم‌انداز برند فیات در ایالات‌متحده چگونه است؟‌

به باور مدیرعامل فیات‌کرایسلر، فیات در بازار آمریکا از جایگاه چندان خوبی برخوردار نیست. قیمت نسبتا پایین سوخت و استقبال ادامه‌دار از خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند، فروش فیات ۵۰۰ را در آمریکا با مشکل مواجه کرده است. به گفته آقای مارشیونه این کمپانی درحال ارزیابی دوباره راهبرد توزیع فیات با درنظرگرفتن سقف فروش این خودرو است. او همچنین اعلام کرد که مدیران این برند به‌دنبال امکان فروش خودروی کوچک فیات ۵۰۰ در سایت آمازون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =