کد خبر: 210460
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

در سال ۲۰۱۷، فروش مشترک اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی موتورز با افزایش %۶.۵ به بیش از ۱۰.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

به گزارش« اخبار خودرو » ، شرکت رنو با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، اعلام کرد: در سال ۲۰۱۷، فروش مشترک اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی موتورز با افزایش ۶.۵ درصد به بیش از ۱۰.۶ میلیون دستگاه رسیده است؛ این در حالی است که در فروش خودروهای برقی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی همچنان مقام نخست را دارد

پاریس/ یوکوهاما/ توکیو (۳۰ ژانویه ۲۰۱۸)- رنو-نیسان-میتسوبیشی، اتحاد خودروسازی شماره یک دنیا، امروز طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۰.۶ میلیون دستگاه توسط شرکت های زیرمجموعه آن به فروش رسیده است.

 این افزایش ۶.۵ درصدی فروش به دنبال افزایش تقاضای روزافزون برای خودروهای شاسی بلند، خودروهای سبک تجاری و همچنین خودروهای تمام برقی با آلایندگی صفر بوده است.

کارلوس گون، مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره رنو-نیسان-میتسوبیشی، در این خصوص گفت: "با فروش بیش از ۱۰.۶ میلیون خودرو سواری و LCV (خودروهای سبک تجاری) در ۲۰۱۷، رنو-نیسان-میتسوبیشی تبدیل خودروساز شماره یک در دنیا شده است. چنین تکاملی نشانگر تنوع محصولات ما، حضور ما در بازار جهانی و به روز رسانی محصولات ما به توجه به نیاز مشتری است."

در سال ۲۰۱۷، شرکت¬های زیرمجموعه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، برندهای رنو، نیسان، میتسوبیشی موتورز، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاین (Alpine)، لادا (Lada)، اینفینیتی (Infiniti)، ونوشا (Venucia) و داتسون (Datsun) را در ۲۰۰ کشور عرضه کردند.

در سال گذشته میلادی فروش گروه خودروسازی رنو با رشد ۸.۵ درصدی، به بیش از ۳.۷ میلیون دستگاه رسید که رکورد جدیدی برای رنو، برترین برند فرانسوی جهان و دومین برند اروپا، به شمار می رود. ایران با فروش ۱۶۲.۰۷۹ خودرو جایگاه هشتم از ۱۰ بازار برتر گروه خودروسازی رنو را کسب کرده است.

اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در برنامه استراتژیک خود برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است که هم افزایی سالیانه این سه گروه خودروسازی به بیش از ۱۰ میلیارد یورو خواهد رسید. علاوه بر این، ۱۲ خودرو برقی آلایندگی صفر و ۴۰ خودرو با تکنولوژی خودران زیر پرچم این اتحاد روانه بازار خواهد شد. پیش بینی می شود معرفی مدل¬ها و تکنولوژی¬های جدید  فروش مشترک سالانه رنو-نیسان-میتسوبیشی را به بیش از ۱۴ میلیون واحد برساند. انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۲ درآمدی این اتحاد خودروسازی به ۲۴۰ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بزرگترین اتحاد خودروسازی در جهان است. این اتحادیه طولانی¬ترین و سازنده¬ترین مشارکت بین¬فرهنگی در صنعت خودرو را رقم زده است.در ۲۰۱۷ این سه شرکت بیش از ۱۰.۶ میلیون خودرو در ۲۰۰ کشور به فروش رساندند. شرکت¬های عضو این اتحاد تمرکز خود را بر هم کاری و هم افزایی برای به حداکثر رساندن مزیت رقابتی گذاشته¬اند. این شرکت¬ها با گروه¬های خودروسازی دیگر، شامل دایملر آلمانی و دانگ¬فنگ چینی، مشارکتی استراتژیک برقرار می¬کنند. این اتحاد استراتژیک در عرضه خودروهای برقی و همچنین ارائه خودروهای ارزان در جهان مقام اول را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =