کد خبر: 210576
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

در گروه خودروسازی هیوندای اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی درحال رخ‌دادن است. ما کار روی جنسیس را به‌عنوان برندی مستقل آغاز کرده‌ایم و برندی را از ابتدا به وجود آورده‌ایم.

به گزارش اخبار خودرو ، پیتر شرایر بیش از یک دهه است که سکان بخش طراحی کیا موتورز را در دست گرفته و به تحول تصویر این برند کمک فراوانی کرده است. کیا زیر دستان شرایر از یک تولیدکننده جعبه‌های چهارچرخ ارزان‌قیمت به برندی آبرومند بدل شده که محصولات زیبا و اسپرتش در جاده‌های سراسر جهان در تردد هستند.

[caption id="attachment_207470" align="aligncenter" width="600"]پیتر شرایر پیتر شرایر[/caption]

به گفته او کیا حالا جایگاه درست خود را به عنوان یک برند جوان و اسپرت در بازار یافته است. او می‌گوید سدان عضلانی استینگر، خودروی تاثیرگذاری بوده است.

به‌عنوان مثال زبان طراحی استینگر در نسل سوم از سدان جمع‌وجور فورته مورداستفاده قرار گرفته است. اخیرا خبرنگار نشریه اتوماتیو نیوز در حاشیه نمایشگاه دیترویت با شرایر گفت‌وگویی را در‌خصوص پیشرفت کیا، خط تولید لوکس جنسیس و محصولات آتی کیا مانند فورته و نسل بعدی هیوندای ولستر انجام داده است.

در رابطه با تکامل طراحی کیا طی یک دهه گذشته چه احساسی دارید؟

در این مدت تلاش کرده‌ایم تا به این برند جایگاه و هویت خاص خودش را ببخشیم. کیا برندی بسیار جوان و اسپرت است. هیوندای هم اسپرت است، اما به شیوه‌ای متفاوت.

کیا حریفی پرفایده و هیوندای رهبری کاریزماتیک است. ما در طراحی برای این دو برند رویکردهای متفاوتی را دنبال می‌کنیم. کیا مسیری طولانی را پیموده است. با استینگر ما به تاج محصولات‌مان فعلی‌مان دست پیدا کرده‌ایم.

در گروه خودروسازی هیوندای اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی در حال رخ دادن است. ما کار روی جنسیس را به عنوان برندی مستقل آغاز کرده‌ایم و برندی را از ابتدا به وجود آورده‌ایم.

اغلب از من می‌پرسند جنسیس چه فرقی با هیوندای دارد. باید بگویم جنسیس موجودی کاملا متفاوت است. به باور من ما می‌توانیم روی بخش‌های زیادی کار کنیم، مدل‌های جدید جنسیس بسیار تازه و نو هستند و در جایگاهی متفاوت قرار می‌گیرند.

آیا با خودتان چیزی از آئودی به کیا و هیوندای آورده‌اید؟

چیزی که همراه خودم آورده‌ام تجربه است. من در آئودی بوده‌ام و در فولکس‌واگن روی خودروهای لامبورگینی کار کرده‌ام. در آئودی این تجربه را به دست آوردم که چه‌طور می‌توان یک برند را به برندی رده‌بالا و لوکس بدل کرد.

در آنجا کار با کواترو و فناوری‌های جدید آغاز شد و به تدریج نخستین مدل A8 و TT را هم عرضه کردیم. برای من داشتن این پیش‌زمینه و این نوع از آگاهی و تجربه بسیار حائزاهمیت بود.

نسخه‌برداری از طراحی‌های آئودی فایده‌ای نداشت، اما داشتن این نوع از تجربه بسیار مفید بود. آگاهی نسبت‌به ساختن کابینی که هم زیباست، هم حس رده‌بالا بودن را القا می‌کند و هم به لحاظ اقتصادی امکان‌پذیر است، چیزی است که من از آئودی با خودم آورده‌ام.

می‌شود برخی از نکات برجسته سدان فورته را برایمان بگویید؟

استینگر ماشین بسیار مهم و تاثیرگذاری است و ما تلاش کرده‌ایم که آن‌ را منبع الهام‌مان قرار دهیم. فورته نسبت به استینگر بازار داغ‌تری دارد و در نتیجه نمی‌توان آن‌ها را به‌طور مستقیم با هم مقایسه کرد. اما من فکر می‌کنم فورته ظاهری بسیار زیبا، شیک و تمیز دارد. قسمت جلوی آن با الهام از استینگر، از ظاهر اسپرت‌تر و به‌روز‌تری برخوردار است.

آیا برندهای بازار انبوه مانند کیا و هیوندای شروع به پذیرفتن ویژگی‌های ظاهری خودروهای لوکس‌ کرده‌اند؟

این برندها به لحاظ کیفی پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند. از میان تمام برندهایی که تولید انبوه دارند، ما در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم. خیلی از مردم هستند که نمی‌توانند برای خرید ماشین ۵۰هزاردلار خرج کنند، اما می‌توانند خودرویی درخور و مناسب خریداری کنند.

هر روز صبح شما سوار ماشین‌تان می‌شوید و از داشتن آن به خود می‌بالید. این ماشین‌ها ارزش پولی را که بابت‌شان می‌پردازید، دارند. کابین ولستر جدید واقعا دیدنی و فوق‌العاده است.

کافی است آن را با کابین مدل قدیمی مقایسه کنید و ببینید چند سال نوری با هم اختلاف دارند. این ماشین ظاهری لوکس‌تر پیدا کرده و کابین آن هم اسپرت‌تر شده است.

فکر می‌کنید مردم به مدل جدید ولوستر چه واکنشی نشان دهند؟

ولوستر اولیه و خصوصا مدل۳، خودرویی بسیار موفق و منحصربه‌فرد بود و کاراکتر خاصی داشت. جایگزین کردن آن با یک مدل جدید چالش بسیار بزرگی بود. چیزهای زیادی به مدل جدید ولوستر اضافه شده‌اند.

مثلا در بدنه با خطوطی سروکار داریم که گلگیرها را در برگرفته‌اند و طرح سقف هم تا اندازه‌ای متفاوت است. می‌توانید حس کنید این مدل جدیدی از ولوستر است و در عین حال آن را خودرویی جدید بدانید.

بازار هدف ولوستر چه کسانی هستند؟

معتقدم قطعا خریداران جوان‌تر مخاطب اصلی این خودرو هستند. نکته مثبت این ماشین بسیار اسپرت بودن آن است، اما در عین حال بسیار کاربردی هم هست، زیرا جوانان اغلب می‌خواهند وسایل و حتی دوستان‌شان را به این طرف و آن طرف ببرند. همچنین این خودرو چهارصندلی و دودر در یک سوی ماشین دارد.

وقتی در حال طراحی این خودرو بودیم، من با یکی از طراحان‌مان در استودیوی آمریکا صحبت کردم و به او گفتم: «می‌دانی، من خصوصا به‌عنوان یک اروپایی وجود درهای نامتقارن را کمی عجیب می‌دانم.» و او پاسخ داد: «نه این فوق‌العاده است.»

به باور او وجود دو در در یک طرف، خودرو را به مدلی کامل تبدیل می‌کند و وجود دری، در طرف دیگر از آن یک کوپه می‌سازد. بسیاری از افراد چنین چیزی را دوست دارند.

همه ماشین‌ها متقارن هستند. ساختن ماشینی نامتقارن، تصمیمی بسیار جالب ازسوی هیوندای بوده و به‌نوعی یک ریسک است، اما به‌نظر من که بسیار خاص و منحصربه‌فرد است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    همه اش از ایران خودرو وسایپا الگو برداری کرده اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =