کد خبر: 211060
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲

اسپرت‌ ساز لوکس ایتالیایی سال گذشته به سرمایه‌ گذاران خود قول داد تا سال ۲۰۲۲ سودآوری این کمپانی را به دو برابر عددی که در سال ۲۰۱۷ ثبت‌شده بود، برساند.

به گزارش« اخبار خودرو » ، فراری که از سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فیات کرایسلر فعالیت می‌کند، در سال ۲۰۱۷ موفق شد سودآوری‌اش را نسبت‌به سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۸درصد افزایش دهد تا پس از کسر مالیات، مخارج و بدهی‌های این کمپانی، سود ناخالص سهام‌داران به ۱.۰۴میلیارد یورو (۱.۳میلیارددلار) برسد.

[caption id="attachment_194029" align="aligncenter" width="284"]لوگوی فراری لوگوی فراری[/caption]

این درحالی است که تا پیش از پیوستن به گروه FCA سودآوری ناخالص این کمپانی زیر یک میلیارد یورو بود. به همین خاطر ارزش سهام فراری نیز در این سال‌ها افزایش محسوسی داشته است، به‌نحوی ‌که هر سهم این کمپانی از ۶۰یورو در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۰۴یورو رسیده است. اما پس از کسب تمامی این موفقیت‌ها فراری اعلام کرد تا سال ۲۰۲۲ سودآوری این کمپانی به بیش‌از دومیلیاردیورو (۲.۵میلیارددلار) خواهد رسید.

با این‌که سرجیو مارشیونه مدیر فعلی FCA تا پایان سال جاری پست خود را به فرد دیگری واگذار خواهد کرد، اما مدیریت فراری را تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد تا مطمئن شود فراری به اهداف موردنظرش دست پیدا خواهد کرد. البته در برنامه‌ریزی انجام‌شده، محصول جدید و سنت‌شکن فراری نقش زیادی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =