کد خبر: 211431
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

یکی دیگر از اهداف ما مدرن‌سازی خودروسازی ایران است تا به مشتری‌هایمان خودروهای جدیدی ارائه دهیم که منطبق با نیازهای آنها باشد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، همایش بین‌المللی صنعت خودرو دارای ویژگی‌هایی است تا دست‌اندرکاران این حوزه و صاحب‌نظران بتوانند اهداف مرتبط با صنعت خودرو را با نگاه علمی و عملی به‌روز، در مسیر پیشرفت قرار دهند و با اشتراک تجارب دیگر کمپانی‌ها و متخصصان، ضعف‌ها را برطرف کنند و در مسیر اصلاح‌شده قرار گیرند.

در این همایش امکانی فراهم شد تا با قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ایکاپ، ژان فیلیپ ژومبار در مورد برنامه پژو برای ایران و چگونگی عرضه محصولاتش در کشور گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

ارزیابی شما از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی چیست؟

برگزاری چنین کنفرانس‌هایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سبب ارتباط دست‌اندرکاران صنعت خودرو با یکدیگر می‌شود. از سوی دیگر این مکان فرصتی است مانند یک ویترین که به معرفی محصولات پرداخته شود.

آیا پژو برنامه‌ای برای توسعه صنعت خودروی کشور ایران دارد؟

یکی از اهداف ما انتقال تکنولوژی بین تولیدکنندگان ایرانی و جهانی است. از سویی سعی داریم تجربیاتی را که در کشورهای دیگر به‌دست آورده‌ایم، به ایران منتقل کنیم. یکی دیگر از اهداف ما مدرن‌سازی خودروسازی ایران است تا به مشتری‌هایمان خودروهای جدیدی ارائه دهیم که منطبق با نیازهای آنها باشد.

با توجه به اینکه در فضای پسابرجام، ورود خودروهای جدید به بازار ایران میسر شده است و برندهای جدیدتری وارد کشور می‌شوند، پژو چه سیاستی در جهت حفظ بازار و رقابت با محصولات جدید وارداتی دنبال می‌کند؟

یکی از روش‌های پیش‌گرفته شده، داخلی‌سازی قطعات تا حد امکان است. برای نمونه در مورد پژو۳۰۱ که قرار است به‌زودی تولید شود، برنامه ۶۰درصد داخلی‌سازی داریم.

در نهایت این روش را مناسب‌ترین راه‌حل در جهت کاهش قیمت می‌دانیم. از سوی دیگر سعی داریم نحوه تولید را به‌گونه‌ای انجام دهیم تا قیمت نهایی کاهش یابد.

سوالی که برای خریداران محصولات پژو وجود دارد این است که آیا شما بر قیمت‌گذاری محصولات در ایران نظارت مستقیم دارید؟ به‌طور مثال قیمت محصولی مانند ۲۰۰۸ برخلاف آنچه در ابتدا معرفی شد، افزایش یافت و نقدهایی را از سوی خریداران به‌همراه داشت.

در خصوص ۲۰۰۸ باید گفت به محض تاسیس این جوینت‌ونچر سعی شد هرچه سریع‌تر این محصول به بازار ارائه شود. به همین دلیل این خودرو نتوانست از داخلی‌سازی بالایی بهره‌مند شود.

همچنین این عامل تحت تاثیر نوسانات ارز قرار گرفت و قیمت آن افزایش یافت. اما در‌خصوص پژو ۳۰۱ باید گفت قیمت مطمئنا پایین‌تر از ۲۰۰۸ خواهد بود و علت آن‌هم داخلی‌سازی است که قرار است ۶۰درصد باشد. این خبر را هم بدهم که برنامه داریم پژو ۲۰۰۸ با موتور و ظاهری جدید در بازار حضور پیدا کند.

محصول جدید دیگری برای بازار ایران دارید؟

در حال حاضر پژو ۲۰۸ را نیز در نظر گرفته‌ایم.

برای تطبیق محصولات جدید با توجه به شرایط جوی ایران چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

ما سعی کردیم تا آن‌جاکه امکان دارد محصولاتمان را با شرایط جوی ایران تطبیق دهیم. یکی از موارد این است که براساس مقررات داخلی، ارائه محصول را منطبق‌سازی کنیم، مثلا رعایت استانداردهای زیست‌محیطی قانونی. از سوی دیگر خواسته مشتریان را هم در نظر بگیریم.

به‌طور مثال مدل ۲۰۰۸ تولیدی شرکت ایران‌خودرو، گیربکس دستی داشت که براساس خواسته مشتریان مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌شود یا از موارد دیگر می‌توان به آپشن‌های جدیدی که در این خودرو تعبیه شده اشاره کرد که منطبق با نیاز مشتری است.

چیزی که در حال حاضر پیگیری می‌کنیم، این است که از مشتری‌هایمان می‌خواهیم به ما بازخورد بدهند و بگویند نظرشان در مورد محصولات پژو چیست و طراحی آنها چگونه است؟ یا چه خواسته‌هایی دارند؟ که براساس تمایل مشتری، بتوانیم محصول را بهبود بخشیم.

آیا ایران هاب منطقه‌ای پژو برای صادرات خواهد شد؟

برای رقابت‌پذیر بودن باید حتما به صادرات فکر کنیم. به هر میزان ما صادرات بیشتری داشته باشیم، قطعاتی که در ایران توسط قطعه‌سازان تولید می‌شود، افزایش می‌یابد و سبب کاهش قیمت می‌شود.

صادرات یکی از محورهای مفیدی است که باعث می‌شود ما هرچه بیشتر رقابت‌پذیر باشیم و سبب می‌شود عملکرد خودمان را بهبود دهیم. در نهایت می‌توانیم در جهتی که منافع مشتری ایرانی است، قیمت را کاهش دهیم.

صنعت خودروی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چیزی که مسلم است اینکه تحریم‌ها در این سال‌ها تاثیرات منفی را به ایران تحمیل کرده و سبب محدودیت بازار ایران و در نتیجه کاهش رقابت شده است. این عامل سبب می‌شود صنایع آن‌طور که باید و شاید نتوانند پیشرفت کنند.

چیزی که در حال حاضر از نگاه ما مهم است، اقتصاد باز ایران است و ما نیز باید خود را برای سال‌های آینده آماده کنیم تا بتوانیم صادارت خوبی داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =