کد خبر: 211984
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

رکستون طراحی مدرن و لوکسی دارد که از امکاناتی مانند گرمکن صندلی راننده و سرنشین، سیستم پخش DVD مجهز به ۶ بلندگو، فضای داخل مدرن با چرم طبیعی NAPPA، رادارهای جلو، جانبی، پشت، دوربین۳۶۰ و غیره بهره می برد.

به گزارش اخبار خودرو ، چند سالی می شود که تولید شاسی بلندهای جدید و پرفروش به جزیی از اهداف بلند مدت شرکت های سازنده خودرو تبدیل شده و تنوع شاسی بلندهای جدید در بازار، رقابت جدیدی برای فروشندگان این عرصه پدید آورده است.

به تازگی و در بازار شاسی بلندهای جهانی، تحفه ای از گنجینه سانگ یانگ وارد بازار شد که حرف هایی برای گفتن دارد، این خودرو رکستون_G4 ملقب به امپراطور کره ای است که به تازگی از سوی رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران به بازار وارد شد. شاسی بلند غول پیکری که حرف های زیادی برای گفتن دارد و چالشی بزرگ برای رقبای این سایز از suvها است.

 در ابتدا تصمیم داشتیم که این خودرو را با سورنتو، ایکس-تریل، سانتافه، کولئوس و حتی اوتلندر ۲۰۱۸ که تقریبا در یک رنج قیمت هستند مقایسه کنیم اما کلاس این خودروها با هم در یک کفه ترازو قرار نگرفت.

[caption id="attachment_211985" align="aligncenter" width="1015"]امپراطور کره ایی یا غول ژاپنی امپراطور کره ایی یا غول ژاپنی[/caption]

خودروهای ذکر شده جزو شاسی بلندهای کوچک ( compact suv , Mid size suv) محسوب می شود ولی امپراطور در سگمنت Full size قرار می گیرد که در این رده، خودرویی جز لندکروز و پرادو را نمی توان نام برد.

شاید در نگاه اول مقایسه امپراطور یا همان رکستون G4 با تویوتا لندکروز قیاس مع الفارق بوده و با نقد بسیاری از همراه  شود اما با خواندن ادامه متن متوجه خواهید شد که امپراطور غول پیکر تهدید جدی برای رقبای بازار است و همانطور که در بازار جهانی موفق بوده، در بازار ایران نیز می تواند موفقیت های بسیاری را کسب کند.

با نیم نگاهی به جوایز رکستون در سال ۲۰۱۸ مشاهده می کنیم که این خودرو "برنده جایزه برترین خودروی چهار چرخ محرک"، "مقام اول آفرود سال" و " کاندیدای خودروی برتر سال دنیا" را از آن خود کرده است. در جایزه Grand Prize، که با توجه به قابلیت هایی مانند استفاده، کارایی، عملکرد، ایمنی، ارگونومیک و قیمت اعطا می شود رکستون توانسته است به عنوان گل سر سبد شاسی بلند های کره جنوبی جزو برندگان این جایزه ارزشمند باشد.

[caption id="attachment_211986" align="aligncenter" width="990"]امپراطور کره ایی یا غول ژاپنی امپراطور کره ایی یا غول ژاپنی[/caption]

رکستون طراحی مدرن و لوکسی دارد که از امکاناتی مانند گرمکن صندلی راننده و سرنشین، سیستم پخش DVD مجهز به ۶ بلندگو، فضای داخل مدرن با چرم طبیعی NAPPA، رادارهای جلو، جانبی، پشت، دوربین۳۶۰ و غیره بهره می برد. این خودرو مجهز به پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو شارژ است که توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار را داشته که این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چهار چرخ منتقل می شود. یکی از مهمترین شاخصه های رکسون جی ۴ ساخت بدنه و شاسی چهارلایه مستقل آن از فولاد است. همچنین سازندگان این خودرو در زمینه ایمنی با بکارگیری ۹ کیسه هوا( ایربگ) در ۱۳ نقطه، سیستم ضد واژگونی، ترمز اضطراری و انواع سیستم های ایمنی فعال و غیره فعال توانسته اند از موسسه معتبر Korean_NCAP ر۵ستاره ایمنی را دیافت کنند. درست است که تویوتا لندکروز و یا پرادو حرف هایی برای گفتن دارند اما این خودروها هم اکنون و آن هم در نوع دست دوم برچسب قیمتی ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومانی را به خود می بیند که این رقم در مقابل قیمت حدود زیر ۳۵۰ میلیون تومانی رکستون G4 با این قابلیت ها و تکنولوژی تا ۲٫۵ برابر خواهد بود. پس اگر به دنبال خودرویی لوکس بزرگ با قابلیت آفرود واقعی و تکنولوژی روز می باشید رکستون G4  می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد. پس به امپراطور کره ای سلام کنیم.

منبع : عصر ایران

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    تبلغ بود نظرها رو تایید و منعکس کنید نترسید
  • سعيد ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    جسارتا این مقاله بیشتر تبلیغ بود یا نقد؟! مقام و رتبه در کره ربطی به مقام در اروپا و امریکا نداره . من هر چه سعی کردم رتبه رکستون رو بین شاسی بلندهای واقعی پیدا کنم ؛ هیچ مجله ی خودرویی معتبری در دنیا ، رکستون رو جز ۵٠ شاسی بلند برتر دنیا هم قرار نداده بود. البته به هیچ وجه قصد اینو ندارم که بگم خودروی بدیه یا نمی ارزه اما قیاس بدون آمار و بدون اطلاعات معتبر ، به قول شما قیاس مع الفارق باشه . به هر جهت ممنون از نوشتار این مقاله.پاینده باشید.
  • نریمان ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    1
    بهتره بگین مهاراجه هندی ، هیچ وقت تکنولوژی کاملا وابسته کره و بدتر از اون هند رو با تکنولوژی کاملا مستقل ژاپن تا ۵۰ سال دیگه مقایسه نکنید
  • علی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    لندکروز کجا این رکستون g4 کجا وقتی پشت فرمون ماشین های سانگ یانگ میشینی انگار ...سوار شدی
  • Expert ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    قشنگ معلومه متن توسط شرکت رامک خودرو نوشته شده و با یه کارمزد خوب تو خبر خودرو چاپ شده . قیمت ۲۵۰ هم زیاده
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    یک نگاهی به قیمت جهانی رکستون جی ۴ مدل ٢٠١٨ بندازین بعد با قیمت رامک خودرو مقایسه نمایید!!!!
  • amirrahim ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    الان این شد مقایسه یا تبلیغ برای رکستون اینکه رکستون خوبه بحثی نیست اما در برابر لندکروز باید خندید و اینکه خیلی ماشینهای خوب پارد ایران شدند اما استقبال مردم نکردند
  • محمد تهرانی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    اون کسیکه بخواد۳۵۰ میلیون تومان به ماشین پول بده خودش بهتر میدونه چه ماشینی بخره که پولش رو دور نریزه چون به فکر فروش و افت قیمت شدید این برند گمنام هم هست
  • بهنام ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    لطف کنید بگید تو کدوم کشور و تو کدوم مجله و سایت و کدام موسسه این خودرو این عناوین رو کسب کرده و این که شما تست آفرودش رو دیدید و مشکلاتشو میدونید پس برام عجیبه که چند تا کراس اور تو تست آفرود از این قویتر هستند اما جوری از این تعریف میکینید که انگار نه جیپی هست نه لندروری نه نیسانی نه تویوتا و....... خواهش میکنم صادق باشیم حتی چندتا کراس اور لوکس تو بازار از این خودرو سر تر هستن از لحاظ آرود پس چرا اینقد از قدرتی که نداره صحبت میکنید؟؟؟؟
  • جلال ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1
    چقدر قیمت ها مناسبه !!!!!! دست دولت درد نکنه . فقط دولتمردان و افرادی که از رانت دولتی استفاده میکنند میتوانند از این خودرو ها استفاده کنند. مردم هم تماشاگران خوبی اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =