کد خبر: 212698
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

در نمایشگاه ژنو امسال فراری به رسم همیشه، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در آن سرجیو مارشیونه مدیرعامل این ابرخودروساز ایتالیایی و مدیرعامل گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر حضور داشت.

به گزارش اخبار خودرو ، گفت‌وگوی خبرنگاران با مدیرعامل ۶۵‌ساله فراری یک ساعت طول کشید و در این مدت مارشیونه از هر دری سخن گفت. مدیرعامل فیات کرایسلر که فلسفه خوانده است، در این نشست، هم با خبرنگاران شوخی و مزاح کرد و هم حرف‌هایی جدی درباره آینده مسابقات اتومبیل، خودروهای خاص و رقبای فراری زد.

[caption id="attachment_186193" align="aligncenter" width="1024"]سرجیو مارشیونه سرجیو مارشیونه[/caption]

ترک مسابقات فرمول‌۱

در ابتدای مراسم یکی از خبرنگاران حاضر از مارشیونه پرسید که آیا تیم فرمول یک فراری (اسکوریا فراری) همچنان به ترک مسابقات فرمول‌۱ فکر می‌کند؟

این پرسش از آن‌جا ناشی می‌شد که تیم فراری مدتی تهدید کرده بود به‌خاطر وضع قوانین جدید در‌خصوص موتورها که از سال ۲۰۲۰ اجرایی می‌شوند، این سری از مسابقات را ترک خواهد کرد.

مارشیونه در پاسخ به این سوال جواب داد: «من به مدرسه حقوق رفته‌ام و آن‌جا به من یاد دادند که هرگز نباید به برخی از پرسش‌ها، پاسخ داد. سوال‌هایی از این قبیل که «آیا دست از کتک‌زدن همسرت برداشتی؟» از آن سوال‌هایی است که چه به آن جواب مثبت بدهی، چه جواب منفی، باخته‌ای.

نمی‌دانم چه‌طور باید به سوال شما پاسخ بدهم... من هرگز از ترک‌کردن مسابقات حرفی نزده‌ام. من گفتم اگر نتوانیم به اختلافاتمان فیصله دهیم، مسابقات را ترک خواهیم کرد.

در‌حال حاضر ما در جایگاهی نیستیم که بگوییم تمام بحث‌های لازم را انجام داده‌ایم. من امیدوارم تا آخر سال میلادی جاری به راه‌حلی برای سال ۲۰۲۰ به بعد دست پیدا کنیم.

اگر هم نتوانیم موفق شویم، نتیجه آن را در سال ۲۰۱۹ خواهید فهمید. ما به راه‌حل‌های جایگزینی برای ارضای غرایز مسابقه‌ای فراری فکر کرده‌ایم اما امیدوارم هیچ‌وقت به آن‌جا نرسیم.»

شرط خرید فراری ۴۸۸ پیستا

یکی دیگر از مسائلی که درباره آن از مارشیونه سوال شد، شرط لازم برای رزرو خرید نسخه مخصوص پیست فراری ۴۸۸ پیستا بود. او در پاسخ به این سوال جواب داد: «حداقل شرط این است که از قبل یک فراری داشته باشید. اگر مثلا تا‌به‌حال سوار موستانگ می‌شدید، بهتر است به سراغ یک نمایندگی فورد بروید و ماشین بعدی‌تان را هم از همان‌جا تهیه کنید.»

درباره لامبورگینی

یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در جمع، دل و جراتی به خرج داد و خواست از مارشیونه درباره رقیب قدرش، یعنی لامبورگینی سوال بپرسد. او سوال خود را این‌طور مطرح کرد: «شما رقیبی در ایتالیا دارید که یک سازنده ابرخودرو...» در اینجا مارشیونه حرف او را قطع کرد و گفت: «چه گفتید؟ رقیب؟» خبرنگار پاسخ داد: «اجازه دهید بگویم، یک خودروساز ایتالیایی دیگر.» مارشیونه هم با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «یک خودروساز ایتالیایی؟»

با این شوخی مارشیونه به حاضران نشان داد که لامبورگینی را نه حریف و نه خودروسازی ایتالیایی به‌شمار می‌آورد، زیرا این شرکت به گروه آلمانی فولکس‌واگن وابسته است.

قابلیت هیبریدهای فراری

وقتی از مارشیونه سوال شد که آیا رانشگر‌های جایگزین واقعا می‌توانند جایگزین سنت استفاده از موتورهای ۱۲سیلندر خورجینی فراری شوند، پاسخ داد: «شما پشت فرمان یک فراری هیبرید ننشسته‌اید. اگر با یکی از این ماشین‌ها رانندگی کنید، بعید است دلتان برای موتورهای ۱۲سیلندر تنگ شود. ما هم به‌طور کلی موتورهای درون‌سوز را کنار نگذاشته‌ایم. بیایید با هم صادق باشیم، من فکر می‌کنم در آینده هم برخی از خودروهای درون‌سوز باقی خواهند ماند و امیدوارم یکی‌از آن‌ها را در سال جاری رونمایی کنیم.»

اهمیت نرخ نیرو به وزن

یکی از خبرنگاران سوال فنی‌تری را مطرح کرد و درباره اهمیت نرخ نیرو به وزن پرسید. مارشیونه در پاسخ گفت: «من یک خودروی [دوج] دیمون دارم که همین بیرون پارک شده است. این ماشین سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در جهان است.

اگر دنبال قدرت می‌گردید، بروید و این ماشین را بخرید، چون بهترین چیزی است که گیرتان می‌آید و نرخ کیلو به اسب‌بخار آن بهترین نرخی است که پیدا می‌کنید. اما اگر دنبال قدرت و فرمان‌پذیری هستید، فکر می‌کنم فراری پاسخ شما را بدهد. حس رانندگی ماشین‌های فراری متفاوت است.

مساله سر قدرت و وزن نیست، بلکه درمورد نوع فرمان‌پذیری آن‌هاست و فکر می‌کنم همین ما را از دیگران متمایز می‌کند. در نتیجه همه خودروهای ما همین ویژگی را دارند. اما در نهایت مساله قدرت و وزن به مهندسان ما مر‌بوط می‌شود و به من ارتباطی ندارد.»

فناوری‌های درون کابین

وقتی از مارشیونه درباره فناوری اینفومنت عرضه‌شده در مدل‌های فعلی فراری سوال شد، گفت: «من فکر می‌‌کنم ما هنوز خیلی ماقبل تاریخی هستیم. سیستم تعامل دیجیتال موجود در کابین مدل‌های فعلی فراری احتمالا جزو ضعیف‌ترین‌های بازار است و می‌دانم که می‌توانیم خیلی بهتر از این‌ها عمل کنیم. همین‌طور که به جلو پیش می‌رویم، شما شاهد پیشرفت‌ ما خواهید بود چراکه سخت در تلاشیم و خیلی خیلی بهتر از این خواهیم شد.»

بخش‌های فراموش‌شده بازار

در ادامه یکی از خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فراری برای ورود به بازار شاسی‌بلند‌ها از مارشیونه پرسید که فراری دیگر قصد وارد‌شدن به چه بخش‌هایی از بازار را دارد؟

مارشیونه پاسخ داد: «فکر می‌کنم پاسخ این سوال فضای وسیع‌تر خودروهای GT باشد. کسی در اینجا به خودروساز ایتالیایی دیگر اشاره کرد که اصلا ایتالیایی نیست. به‌هر حال بخش‌هایی از آن دنیا وجود دارد که به نظرم باید به فراری تعلق داشته باشد. دنیای آستون‌مارتین، دنیایی است که ما در آن نقشی بازی نکرده‌ایم، درحالی که ‌می‌توانستیم و اخیرا از آن غافل شده‌ایم. ما به آن‌ها اجازه دادیم تا با خیال راحت خودروهای فوق‌العاده‌ای مثل DB11 و DB9 را بسازند. شاید به لحاظ مکانیکی بشود ارزش واقعی این ماشین‌ها را زیرسوال برد، اما به‌لحاظ ظاهری آن‌ها فوق‌العاده هستند. به‌نظرم ما می‌توانیم با آن‌ها برابری کنیم و حتی جلو بیفتیم.»

احیای کلاسیک‌ها

از مارشیونه سوال شد آیا فراری به تولید ادامه خودروهای کلاسیک خود با اصلاحات مدرن فکر نمی‌کند؟ مارشیونه گفت: «پاسخ این سوال مثبت است. چیزی که با آن مشکل دارم، همین عبارت ادامه است. وقتی جوان‌ و خام بودم و آهی در بساط نداشتم، لاشه یک جگوار ای-تایپ را خریدم. آن زمان تمام پولی را که برای دانشگاه پس‌انداز کرده بودم، خرج این ماشین کردم و در نهایت نتوانستم آن را درست کنم و مجبور شدم برای جبران بخشی از خرج‌هایی که برایش کرده بودم، آن را بفروشم. هیچ‌وقت نفهمیدم چرا جگوار دیگر هرگز این ماشین را تولید نکرد، زیرا این ماشین یکی از زیباترین ماشین‌هایی بود که تاکنون ساخته شده است. اما این مساله که آن‌ها می‌خواهند تعداد محدودی از این ماشین را تولید کنند، بسیار خوشحال‌کننده است. گرچه تولید دوباره خودرویی مثل فراری ۲۵۰ GTO کار بسیار دشواری است... اما پایه‌ای وجود دارد که ما امیدواریم ظرف چند سال آینده براساس آن چیزی را تولید کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =