واردات خودرو

به‌دلیل تحریم و در ادامه افت تولید خودرو سبب خروج برخی ‌ برندها و در کنار آنها مشکلات جابه‌جایی ارز باعث شده است سال ١٣٩٧ تا اینجای کار بدترین سال برای مشتریان بازار خودرو  ایران طی دو دهه گذشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ،   در‌حالی‌که به عقیده بسیاری کارشناسان، سال ١٣٩٦ یکی از بدترین سال‌ها برای صنعت و تجارت خودرو ایران حداقل  در بخش واردات بود، اما با گذشت ٤ماه از سال جدید، به نظر می‌رسد سال گذشته بسیار بهتر از امسال بوده است. 
اگر در دی‌ماه  سال گذشته با بازشدن ثبت‌سفارش‌ها، این امید به‌وجود آمد که واردات خودرو در سال جدید رونق می‌گیرد اما عملا در سال‌٩٧ با افزایش شدید قیمت ارز‌، سخت‌شدن شرایط و در نهایت ممنوعیت واردات خودرو، همچنین خروج شرکت‌های خارجی به‌دلیل تحریم و در ادامه افت تولید خودرو سبب خروج برخی ‌ برندها و در کنار آنها مشکلات جابه‌جایی ارز باعث شده است سال ١٣٩٧ تا اینجای کار بدترین سال برای مشتریان بازار خودرو  ایران طی دو دهه گذشته باشد‌. اما این تمام ماجرا نیست، وضعیت کار آنقدر برای خودرویی‌ها سخت شده است که برای اولین‌بار از سال ١٣٨٤ که واردات آغاز شد، شاهد تعدیل شدید  نیروها در شرکت‌های وارد‌کننده خودرو هستیم. 
احتمالا تا انتهای تابستان سال جاری نیز نیمی از پرسنل  وارد‌کنندگان خودرو تعدیل خواهند شد. از سوی دیگر به‌غیر از کارکنان شرکت‌های واردکننده خودرو، افراد بسیاری در نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش و خدمات  بعد از فروش نیز ناچار به تعدیل نیرو خواهند شد. مشاغلی که به‌صورت مستقیم به صنعت خودرو وابسته هستند مانند بخش‌های بازرگانی‌، تامین قطعات‌، بیمه خودرو‌، لیزینگ‌، مطبوعات، رسانه‌های خودرویی و ...  نیز تحت تاثیر رکود این بخش قرار خواهند گرفت. بدون‌شک با کاهش تیراژ در بخش تولید خودرو هم مشابه همین اتفاق رخ خواهد داد و دست‌اندرکاران این  بخش و مشاغل وابسته به آن از این موضوع زیان خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =