بورس

روز گذشته مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سایپا برای سال‌مالی منتهی به 29/۱۲/96 با حضور بیش‌از ۷۹‌درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو» ، در ابتدای این مجمع علیرضا بادکوبه، رئیس هیات‌مدیره سایپا به‌عنوان رئیس مجمع، حیدری کردزنگنه و محرم خانی به‌عنوان اعضای هیات‎رئیسه و کامران کریمی، به‌عنوان دبیر مجمع و اسعدی و نوری به‌عنوان نمایندگان حسابرسی انتخاب شدند. همچنین محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، معصوم نجفیان و امیرحسین قناتی از جمع اعضای هیات‎مدیره و مهدی محمدرضایی، معاون مالی و اقتصادی گروه در مجمع حضور یافتند. در ابتدای مجمع، گزارش فعالیت‌های هیات‌مدیره قرائت شد و در ادامه نیز نمایندگان سازمان حسابرسی و بازرسان قانونی مجمع، گزارش خود را قرائت کردند. در جریان گزارش حسابرس و بازرس قانونی، بادکوبه، رئیس هیات‌مدیره و محمدرضایی، معاون مالی  و اقتصادی گروه توضیحاتی را درخصوص عملکرد این مجموعه در سال مالی گذشته ارائه کردند. همچنین نماینده سازمان بورس با اشاره به شفافیت مالی گروه سایپا اظهار کرد: «سایپا در چندماه گذشته گزارش دقیق و شفافی از عملکرد مالی خود را به سازمان بورس ارائه کرده است که این موضوع به‌عنوان یک مزیت مهم در فعالیت‌های این گروه محسوب می‌شود.» در پایان جلسه نیز صورت‎های مالی سال 96 به تصویب سهامداران رسید.
  افت خودرویی‎ها در غیبت دو خودروساز بزرگ
از روز شنبه بار دیگر بورس تهران روند افزایشی را از سر گرفت اما کمبود نقدینگی در این بازار همچنان ادامه‎دار است، تا جایی که روز گذشته خودرویی‌ها را با کاهش قیمت مواجه کرد. همچنین با این‎که طی هفته‌های گذشته قیمت سهام در بورس تهران شاهد روندی اصلاحی بود، از ابتدای این هفته بار دیگر نماگر اصلی بازار با شیبی نه‎چندان زیاد در حال افزایش است. چندی پیش وزیر اقتصاد گفت برنامه‌ای دارد تا از طریق سرمایه طبقه متوسط جامعه، نقدینگی بازار سهام را بالا ببرد اما برخی کارشناسان معتقدند باتوجه به ریسک‌های موجود در بازار سهام، بسیاری از افراد رغبتی به سرمایه‌گذاری در این بازار ندارند. بر اساس این گزارش، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی و در غیبت ایران‎خودرو و سایپا برای برگزاری مجامع عمومی خود، نمادهای سایپا آذین، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، نیرومحرکه، تولیدمحورخودرو، بهمن‎دیزل و فنرسازی خاور مثبت خوردند و درمقابل نیز نمادهای فنرسازی زر، گروه بهمن، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‎سازی مشهد، صنایع ریخته‎گری ایران، مهرکام پارس و قطعات اتومبیل ایران نیز منفی شدند.

  رشد ۵۳۵ واحدی شاخص‌کل بورس تهران
روز گذشته طی 17هزار‌و477 نوبت معاملاتی بیش‌از 250میلیون‌و743هزار سهم به ارزش 27میلیارد‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی‎ها تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 14هزارو2میلیارد‌تومان شد. این در حالی است که دیروز شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۸هزار‌و۸۳۰ رسید. همچنین دیروز ارزش معاملات بورس تهران بالغ بر ۷۳۱میلیاردتومان شد و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۳میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =