کد خبر: 220305
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در گروه پژو، دنا و سمند بوده‌ایم که علت آن کم‌شدن عرضه خودرو در بازار خودروهای داخلی است.

 به گزارش «اخبار خودرو» ،  رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در خصوص بازار خودرو اظهار داشت: «در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو در گروه پژو، دنا و سمند بوده‌ایم که علت آن کم‌شدن عرضه خودرو در بازار خودروهای داخلی است.» 
سعید موتمنی ضمن اشاره به کاهش تقاضا برای خرید خودرو گفت: «زمانی که قیمت خودرو نو افزایش داشته باشد به تبع آن، خودرو دست دوم نیز با رشد قیمت مواجه خواهد شد. اما در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو دست دوم نیز در بازار کاهش یافته است.»
وی افزود: «در بازار خودروهای وارداتی شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم زیرا شرکت‌هایی که از تحویل خودرو به ثبت نام شده‌ها امتناع می‌کردند، به علت تشدید نظارت‌ها، واگذاری خودرو را آغاز کرده‌اند و در اکثر موارد خودروهایی را که در انبارها موجود بوده به بازار عرضه کرده‌اند.» وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در بازار خودروهای داخلی نیز ورود پیدا کنند، تصریح کرد: «خودروسازان معتقدند کاهش عرضه خودرو ناشی از کاهش تولید آن است اما این سوال مطرح می‌شود که اگر تولید کاهش پیدا کرده است، پس این خودروها چگونه به بازار عرضه می‌شوند؟» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خاطرنشان کرد: «اختلاف قیمت خودروها بین بازار و کارخانه منطقی نیست. خودروهای کمتر از 30میلیون تومان، 2 الی 3میلیون‌تومان اختلاف دارند. همچنین خودروهای با قیمت 30 الی 45تومان دارای اختلاف قیمت 6 الی 14میلیون تومانی هستند و در بازار، خودروهای بالاتر از 45میلیون تومان اختلاف قیمت بین 6 الی 22میلیون تومانی دارند که این حاشیه بازار به‌وجود آمده تا زمان ورود دستگاه‌های نظارتی در بازار ادامه خواهد داشت.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =