نشست خبری نمایشگاه خودرو مشهد

شرکت ایده تجارت هرمس، مجری برگزاری دو دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته تهران درنظر دارد با توجه به پتانسیل بالای استان خراسان، هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد را به‌صورت کاملا تخصصی برگزار کند.

  به گزارش «اخبار خودرو» ، گفتنی است این نمایشگاه از 16 تا 19 مردادماه از ساعت 16 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو، قطعات و سایر صنایع وابسته خواهد بود. بر همین اساس، سه‌شنبه هفته گذشته آیین رونمایی از پوستر این نمایشگاه با حضور مدیرعامل مجموعه بین‌المللی نمایشگاه مشهد در شهر تهران برگزار شد. همچنین نشست خبری این نمایشگاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در حاشیه این مراسم انجام شد. علاوه‌بر این در پایان مراسم به رسم یادبود آیین رونمایی از پوستر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته صورت گرفت.
علیرضا هوشنگ‌نژاد، مدیرعامل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد در این مراسم با بیان اهداف و سیاست‌های کلی این مجموعه درخصوص برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد گفت: نمایشگاه مشهد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های نمایشگاهی کشور، شناسنامه اقتصادی بالغ‌بر 25‌سال سابقه فعالیت دارد که در سال حدود 50 تا 60 رویداد در این مجموعه برگزار می‌شود و شامل نمایشگاه‌های تخصصی و رویدادهای فرهنگی و هنری می‌شود. همچنین سایت بین‌المللی نمایشگاه مشهد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و خارج از کشور، سابقه بسیار خوبی دارد و بالغ‌بر 70نمایشگاه در چند کشور مختلف دنیا برگزار کرده است. ضمن این‌که امسال نیز با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت، 3‌نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که شامل دو نمایشگاه تخصصی و یک رویداد در زمینه صنایع مواد غذایی است، در کشور آلمان و ویتنام برگزار خواهیم کرد.
او در ادامه افزود: شهر مشهد به‌دلیل دارا بودن پتانسیل‌های بالای گردشگری و تولیدی، می‌تواند بهترین مرکز برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، فستیوال‌ها و جشنواره‌ها باشد، به همین خاطر سایت نمایشگاهی مشهد در بهترین موقعیت مکانی شهر در فضای 60 هکتاری احداث شده است. این مجموعه دارای فضای نمایشگاهی بالغ‌بر 25‌هزارمترمربع است. کار جدیدی که از ابتدای فعالیت بنده در نمایشگاه بین‌المللی مشهد کلید خورده و توجه خاصی به آن داریم، این است که به فراخور نمایشگاه و رویدادها به‌خصوص نمایشگاه‌های تخصصی، از هیات‌های خارجی، بازرگانان و تجار دعوت می‌کنیم تا از نمایشگاه‌های ما بازدید به‌عمل آورند. حضور هیات‌های تجاری و بازرگانان خارجی می‌تواند کمک قابل‌توجهی در زمینه صادرات کالای داخلی به کشورهای اطراف داشته باشد. لازم به‌ذکر است هیات‌های تجاری دعوت‌شده به این نمایشگاه از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان هستند که می‌توانند بازار هدف مناسبی برای محصولات داخلی باشند.
استان خراسان به‌ویژه شهر مشهد به لحاظ تولید قطعات خودرو یکی از پتانسیل‌های خوب کشور به‌شمار می‌رود که برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنینی می‌تواند در جهت توسعه تولید، اشتغال و صادرات کالا کمک قابل توجهی داشته باشد.
از اهداف درنظر گرفته‌شده برای این نمایشگاه می‌توان به عرضه و ارائه بهترین دستاوردهای صنعت خودرو کشور با حضور برخی شرکت‌های خارجی در نمایشگاه اشاره کرد. از آن‌جایی‌که این دوره با حضور قطعه‌سازان نیز برگزار می‌شود، همه سایت‌های این مجموعه با تمام‌ ظرفیت تکمیل‌ شده‌اند و حتی برخی شرکت‌کنندگان در فضای باز مجموعه، محصولات خود را به نمایش عموم در خواهند آورد. لازم به‌ذکر است شرکت‌کنندگان در فضایی بالغ‌بر 40‌هزارمترمربع در قالب 1000‌غرفه به معرفی محصولات خود خواهند پرداخت. از نکات قابل توجه، حضور بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی در هجدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد 15‌درصدی همراه شده است. همچنین فضای اختصاص‌یافته به نمایشگاه باتوجه به حضور پرشور شرکت‌های داخلی و خارجی، با رشد 10‌درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده که از مهم‌ترین آن می‌توان به افزایش 3‌برابری ظرفیت پارکینگ‌ها اشاره کرد.
از شرکت‌های حاضر در این دوره می‌توان به گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه بهمن، خودروسازی کارمانیا، سیف‌خودرو، رامک‌خودرو و کویرموتور اشاره کرد. گفتنی است برندهای هایما و چانگان که به ترتیب زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا هستند، به‌صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. باتوجه به اینکه تا برگزاری نمایشگاه حدود یک هفته زمان باقی مانده است، انتظار می‌رود سایر خودروسازان داخلی نظیر مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور نیز حضور خود را در نمایشگاه مشهد اعلام کنند.
امسال به‌دلیل ممنوعیت واردات خودرو و محدود شدن بازار خودروهای وارداتی، شاهد عدم حضور شرکت‌های واردکننده در هجدهمین دوره از نمایشگاه خودرو مشهد هستیم که همین موضوع می‌تواند جذابیت‌های این نمایشگاه را کم کند. گفتنی است باتوجه به برنامه‌های اعلام‌شده از سوی شرکت‌کنندگان به مجری برگزاری نمایشگاه، شاهد هیچ‌گونه مراسم رونمایی و معرفی محصول جدید از سوی خودروسازان در نمایشگاه مشهد نخواهیم بود. از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه می‌توان به حضور خودروهای کلاسیک و آفرود، برگزاری تست‌درایو توسط بازدیدکنندگان و اجرای حرکات نمایشی در فضای نمایشگاه اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =