ب‌ام‌و تمام‌برقی

سرانجام ب‌ام‌وهای برقی نیز به ایران رسیدند، آن‌هم در شرایطی که واردات خودرو به کشور به غولی شکست‌ناپذیر تبدیل‌شده و دیدن خودروهای جدید خارجی، آن‌هم از نوع برقی در خیابان‌ها، اتفاقی عجیب‌وغریب تلقی می‌شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»، ۱۵‌مردادماه بود که در نقاط مختلف تهران، شاهد تردد کامیونت‌های خودروبری بودیم که حامل ب‌ام‌و i3‌ بودند. تعداد دقیق این خودروبرها مشخص نیست اما واضح است که تعداد ب‌ام‌وهای i3 به بیش از یک دستگاه می‌رسد. اگر یک دستگاه از این خودروها در تهران رویت شده بود، این احتمال وجود داشت که این خودرو به‌صورت گذرموقت یا ترانزیت وارد کشور شده است. اما ورود چند دستگاه از این خودرو احتمال واردات رسمی آن توسط شرکت تسلاموتور را بیش‌ازپیش تقویت  خواهد کرد. i3 اولین خودرو الکتریکی گروه ب‌ام‌و است که توسط زیربرند الکتریکی‌ساز آن یعنی ب‌ام‌و i تولید می‌شود. این خودرو مجهز به یک قوای محرکه الکتریکی است که توان تولید ۱۷۰‌اسب‌بخار، قدرت و ۲۵۰نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این هاچ‌بک اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و کمپانی ب‌ام‌و، سال جاری میلادی نسخه فیس‌لیفت آن را جایگزین کرد. i3‌هایی که امروز در خیابان‌های تهران رویت شده‌اند، متعلق به نسخه قبل از فیس‌لیفت است که شرکت تسلا موتور وعده واردات آنها به کشور را داده بود. 
چند ماه پیش شرکت تازه‌تاسیس تسلاموتور خود را به‌عنوان نمایندگی خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و، معرفی و اعلام کرد که فعالیت خود را به‌زودی با عرضه i3 آغاز خواهد کرد. 
با توجه به این موضوع در شرایط فعلی می‌توان حدس زد یکی از احتمالات موجود درخصوص این خودروها عرضه آن توسط شرکت تسلاموتور به بازار است. اما در حال حاضر که واردات خودرو بسته است و بازار خودروهای وارداتی شرایط مناسبی ندارند، ورود این خودروها به کشور نوعی ریسک 
محسوب می‌شود.
این خودرو در بازارهای جهانی حدود ۴۵‌هزاردلار قیمت دارد هنوز قیمت این هیبریدهای پیشرفته در بازار ایران معلوم نیست. با فرض این‌که عوارض و مالیات اختصاص‌یافته به این خودرو به‌دلیل الکتریکی بودن آن  به حداقل میزان ممکن کاهش یابد، بازهم هزینه تمام‌شده آن را باید در محدوده قیمتی بالای ۵۰۰ میلیون‌تا زیر یک‌میلیارد تومان متصور شد. در شهر شلوغ و بزرگی مثل تهران که هیچ زیرساختی برای خودروهای الکتریکی ندارد، عرضه یک هاچ‌بک برقی چندصد میلیون‌تومانی می‌تواند یک گام به جلو باشد. فعلا اطلاعات دقیقی از این هاچ‌بک برقی آلمانی فاش نشده است و قطعا در آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کسری IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    0 0
    ریسک چی تو پارکینگ خونه بزن شارژ حالشو ببر والا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =