کد خبر: 220794
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

ویتارا مصرف سوخت بالایی دارد. در حالی که خودروهای جدیدی مانند هیوندای توسان با مصرف هشت لیتر و سوبارو 9 لیتر جزء کم‌مصرف‌ترین شاسی بلندها شده‌اند

سوزوکی سال 1386 از ژاپن به ایران آمد تا تغییری در سلیقه طرفداران شاسی بلند بدهد. سال 2008 این خودرو با طراحی خلاقانه‌ای وارد بازار شد اما با تغییراتی که بعدا در آن وارد کرد، شباهت زیادی به بیشتر مدل های شاسی بلند داشت. تکراری بودن چهره سوزوکی تنها دلیلی نیست که می‌تواند شما را به فروش آن قانع کند بلکه مشخصات دیگری هم طرفداران سابق را به فکر خودروهای جدیدتر می‌اندازد.

سوزوکی ویتارا

1- طراحی داخلی این خودرو یکی از ساده‌ترین طرح‌هاست که تنها نیازهای اولیه فرد را تامین می‌کند اما هیچ اثری از امکانات جانبی که امروزه در بیشتر خودروهای مدرن تعبیه می‌شود وجود ندارد.

2-  منتقدان همچنین از صندلی‌های آن نیز ایراد می‌گیرند. موضوعی که می‌تواند در سفرهای طولانی مدت منجر به احساس خستگی در شما شوند.

3- ویتارا مصرف سوخت بالایی دارد. در حالی که خودروهای جدیدی مانند هیوندای توسان با مصرف هشت لیتر و سوبارو 9 لیتر جزء کم‌مصرف‌ترین شاسی بلندها شده‌اند از ویتارا انتظار می‌رود که در طراحی‌های جدید مصرف سوخت خود را از 11.5 لیتر ترکیبی در هر 100 کیلومتر کاهش دهد.

4- با تولید  لکسس CT200H ذائقه بازار به سمت خرید خودرو شاسی بلند کم صدا رفته است. ویتارا از این لحاظ دارای یک عیب بزرگ است. سر و صدای موتور این خودرو در اتاق خودرو ممکن است باعث ناراحتی برخی از افراد شود. این ضعف نشان می‌دهد که سوزوکی ویتارا عایق‌بندی ضعیفی دارد.

5-  همه این معایب نکات قابل چشم‌پوشی به نظر می‌آیند اما ویتارا نقطه ضعف مهم دیگری دارد که آن را به یک شاسی بلند ناامن تبدیل می‌کند. سیستم EPS در خودروهای شاسی بلند به دلیل وزن و ارتفاعشان یک امکان ضروری است که به افزایش پایداری خودرو کمک می‌کند. با این امکانات به خصوص زمانی که در پیچ کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود می‌توان به راننده کمک کرد تا مسیر را بدون لغزش طی کند. پژوهش‌های انجام شده ثابت می‌کند که با این سیستم می‌توان میزان تصادف‌ها را تا یک سوم کاهش داد.

EPS دائم خودرو را کنترل و بررسی می‌کند که آیا همان سمتی در حال حرکت است که راننده قصد دارد یا نه.  به همین دلیل این سیستم به خصوص در جاده‌های خیس و یخ‌زده وسیله مهمی برای امنیت سرنشینان است. با اینکه این سیستم در ب‌ام‌و، آفارومئو، فراری و لکسوس نصب شده سوزوکی ویتارا علاقه‌ای به آن نداشته است.

به جای سوزوکی چه بخریم؟

با فروش سوزوکی می‌توانید به نیسان جوک، سانگ یانگ کوراندو و تیوولی فکر کنید. یا اینکه وارد سایت دیوار شوید و نگاهی به مدل‌های کارکرده بیندازید.

برای مثال جک اس 5 نیز طراحی جدید شرکت جک است که چهره بسیار زیباتری در مقایسه با سوزوکی دارد. این خودرو جدید جک توربوشارژر دارد. توربوشارژر یک سیستم اگزوز محور است که منجر به افزایش توان خروجی موتور می‌شود و فرایند سوخت را ارتقا می‌‍دهد. حجم موتور سوزوکی بیشتر از جک بوده اما حداکثر سرعت آن پنج کیلومتر کمتر از جک است.

جک 20 کیلوگرم از سوزوکی سبک‌تر است و به جای سیستم هیدرولیک دارای فرمان برقی است که طراحی جدیدتری به حساب می‌آید. با فروش سوزوکی و خرید جک شاهد امکانات جدید دیگری در خودرو خواهید بود.

برای مثلا جک یک سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سر پایینی دارد. همچنین جک از  EPSبرخوردار است. تهویه مطبوع سوزوکی دستی ولی جک اتوماتیک است. آینه‌های سوزوکی به صورت دستی تا می‌شوند ولی جک دارای تاشونده برقی آینه‌های جانبی است. اخطاردهنده باد لاستیک، سنسور پارک جلو، گرمکن شیشه جلو، صندلی برقی، مموری صندلی راننده، قفل ایمنی کودک و دو بلندگوی اضافی در سیستم پخش امکانات دیگری هستند که با فروش سوزوکی و خرید جک می توان به آن مجهز شد.

منبع : ویرلن

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    9 0
    چقدر بد تبلیغ میکنید!!!
  • اسماعیل IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 1
    خجالت آور اینطور تیلیغ کردن نویسنده اصلا درکی از ماشین ندارد یا خودشو به ...... زده
  • حسین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 0
    یعنی سوزوکی رو بفروشه جک بخره........
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    2 0
    به نظر نویسنده گوشهای ما مخملیه....
  • علیرضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    2 0
    امان از جنس خوب و رفیق بد
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    1 3
    چقدر خنده دار ٩ساله ويتارا دارم فقط خرج روغن و بنزين كردم دور ايرانم گشتم ماشين بسيار عالى كم خرج و با دوام م م م جك بخرم ؟ماشين چينى؟ خجالت داره
    • علی US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      2 0
      واقعا مقایسه ویتارا با جک چینی اشتباهه
  • آرین IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    1 2
    جک هزار برابر از سوزوکی بهتره چون که اسم چین بد درآمده همه میگن جک بده
  • آرین IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 1
    آقای علی اگه بخواهیم مقایسه کنیم جک امکانات بیشتری داره
  • محسن IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    کاری به جک و محاسن و معایبش ندارم، فقط در مورد سوزوکی یه نقص و یه نقط قوت بگم، در دور موتور بالای ۴هزار واقعاً صدای موتور آزار دهنده س سیستم 4wdکه ویتارا داره موجب میشه که در گل و لای و برف و یخبندان و یا کوهستان و آفرود حسابی بهش افتخار کنید، چیزی که جک باید لنگ بندازه در مقابلش، ویتارا یک اتوبوس را می تونه بکسل کنه وقتی کمکش روشن باشه
    • میثم IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      من یک سال جک s5 صفر داشتم واقعا آشغال به تمام معناس ،توی سرعت زیاد ماشین تعادل نداره و دور موتور که میره بالا اینقدرصدا از موتورش بلنو میشه انگار میخواد کنده بشه ،یه چرخ سوزوکی به کل چین می ارزه
  • فرشید IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    واقعا خنده داره جک بخریم .سوزوکی یک قدرت هست
  • مجید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    وقتی با جک توی جاده یخبندون دست وپا زدی و مثل ...تو گل موندی و سوزوکی مثل پلنگ از کنارت رد شد بعد بیا مطلب بنویس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =