کد خبر: 220864
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
هربرت دایس

هفته پیش هربرت دایس، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل رسما اعلام کرد که دو ماه پیش از اعلام رسمی ایالات‌متحده راجع به آلوده بودن خودروهایشان به نرم‌افزار تقلب در تست آلایندگی، از این قضیه آگاه شده بودند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، دایس در پاسخ به خبرنگار اشپیگل که پرسیده بود چطور سرمایه‌گذاران را برای انجام فراخوان و دیگر هزینه‌هایی که ۲۷میلیارددلار برای گروه خرج برداشت، آماده کرده بودید، گفت که ما دو ماه پیش از اعلام شدن خبر رسمی رسوایی دیزلی، مقدمات انجام فراخوان‌ها و پرداخت غرامت‌ها را تدارک دیده بودیم تا سرمایه‌گذاران شوکه نشوند.

البته بالاترین مقام اجرایی فولکس‌واگن از هرگونه ارتباط با اجرایی شدن این رسوایی تبری جست، اما ظاهرا به‌وسیله مقامات دولتی یا منابع داخلی از وجود نرم‌افزارهای متقلب آگاه شده بود. بنابراین او به مجله اشپیگل سند انجام جلسه‌ای در تاریخ ۲۷ جولای سال ۲۰۱۵ را نشان داد که در آن مدیران بخش پیشرانه و مدیران سطح بالا درمورد چگونگی رفتار با دولت ایالات‌متحده که احتمال می‌رفت ورود خودروهای این گروه خودروسازی به کشور را ممنوع اعلام کند، صحبت کردند.

دایس در آن زمان سمت پایین‌تری داشت و در نقش مدیر برند فولکس‌واگن در جلسه حضور داشت، اما از ماه آوریل سال جاری میلادی در سمت مدیراجرایی کل گروه فولکس‌واگن فعالیت می‌کند که زیرمجموعه آن برندهای بزرگی همچون اسکانیا، اشکودا، آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی و دوکاتی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =