ترافیک اتمی

«ترافیک سنگین» عبارت مناسبی برای توصیف تعطیلات آخر هفته گذشته بود که البته با فاجعه‏ های ترافیکی در سایر نقاط جهان مانند ترافیک 62کیلومتری پکن- تبت؛ ترافیک اتمی ژاپن و توفان ریتا در هوستون آمریکا فاصله زیادی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  با آغاز تعطیلات آخر هفته گذشته، ترافیک سنگین و تاحدودی کم‌سابقه بر جاده‏ های شمالی کشور حاکم شد. نقشه‏ های مرکز مدیریت راه‌ها نشان می‏ داد در دو جاده هراز و چالوس ترافیک سنگین حکم فرما بوده و به قول معروف خودرو پشت خودرو نشسته است. این ترافیک البته در کشور ما بی‏ سابقه نیست و در بسیاری از نقاط جهان ترافیک‏ های به مراتب سنگین ‏تری هم دیده می‌شوند که در ادامه به بعضی از مشهورترین آنها اشاره می‏کنیم. 

ترافیک پکن- تبت

در سال 2010 ‏ ترافیک طولانی 62کیلومتری در بزرگراه پکن-تبت ایجاد شد و باز شدن گره آن 12روز طول کشید. به‌دنبال این ترافیک که به‌دلیل تردد بیش‌از حد خودرو در این بزرگراه ایجاد شده بود، مسیر عبور بسیاری از وسایل نقلیه به‌ویژه کامیون‏های سنگین که لوازم  به پکن حمل می‏کردند، بسته شد و دولت چین را با یک دردسر بزرگ روبه‏رو کرد.

 ترافیک جشنواره نیویورک

از 15تا18 اوت سال 1969 ترافیک تاریخی در نیویورک رقم خورد و بیش‌از 500هزار نفر را که برای شرکت جشنواره موسیقی و هنری وودستاک آمده بودند، درگیر خود کرد. این ترافیک 20مایل طول داشت و درنهایت بسیاری از رانندگان، خودرویشان را رها کردند و برای لذت بردن از جشنواره پیاده راهی شهر شدند. برای جلوگیری از تراکم فرساینده، هنرمندان حاضر در این جشن با هلی‌کوپتر به داخل و خارج شهر پرواز می‏کردند.

ترافیک شرق به غرب آلمان 

با فروریختن دیوار برلین در سال 1990، در آوریل همان سال آلمان شاهد هجوم عجیب مردم از شرق به غرب برای تعطیلات عیدپاک بود. این آلمانی‏های مشتاق پیوستن به دوستان درمجموع 18میلیون خودرو را به حرکت در آوردند و به‌این‌ترتیب در تعطیلات به‌طور متوسط نیم‌میلیون دستگاه خودرو، این ترافیک تاریخی را از شرق به غرب رقم زدند.

ترافیک توفان ریتا

‏در 21سپتامبر 2005، با نزدیک شدن توفان ریتا به هوستون در آمریکا، 2.5 میلیون نفر از ساکنان این منطقه تصمیم به خروج از شهر گرفتند و همین امر سبب شد مسیرهای تخلیه شهر به‌طور کلی بسته شود و ترافیک تاریخی رقم بخورد. صف طولانی 100مایلی هوستون تا 48ساعت ادامه داشت و رانندگان مسیر 300 مایلی از گالوستون به دالاس را در 24ساعت طی کردند.

‏ترافیک اتمی 

طبق‌گزارش‌ها در 12 اوت 1990 بیش‌از 15هزار خودرو در مسافتی بیش‌از 84مایل در بزرگراهی بین حوزه ‏های هیگو و شیگا در غرب ژاپن در ترافیک گیر افتادند. این ترافیک پس از اعلام هشدار مربوط به آلودگی اتمی رخ داد و یکی از کم‌سابقه‏ترین ترافیک‏های در جهان را رقم زد.

 ترافیک سپتامبر سیاه

‏پس از حملات سپتامبر 2001 به برج‏های دوقلوی تجارت‌جهانی نیویورک، این شهر باردیگر ترافیک بی‌سابقه‏ ای را تجربه کرد. روزهای پس‌از این حملات وحشتناک، نیویورک‌سیتی عملا قفل شد و پل‏ها، تونل‏ها و حمل‌ونقل عمومی تعطیل شدند و ترافیک در سراسر شهر حاکم شد. علاوه‌بر این، رفت و آمد هوایی کشور هم متوقف شد و هزاران نفر از مسافران در سراسر ایالات متحده سردرگم شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =