کد خبر: 220903
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

 گروه خودرویی دیروز در جریان دادوستدهای به‎مانند دو روز معاملاتی پیش از آن، روند خوبی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری‌رنا، الکتریک‎خودرو شرق، نیرو محرکه و رینگ‎سازی مشهد همگی مثبت شدند.

  به گزارش «اخبار خودرو​»، گروه خودرویی دیروز در جریان دادوستدهای به‎مانند دو روز معاملاتی پیش از آن، روند خوبی را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری‌رنا، الکتریک‎خودرو شرق، نیرو محرکه و رینگ‎سازی مشهد همگی مثبت شدند و در مقابل آهنگری تراکتورسازی ایران منفی خورد. همچنین روز گذشته طی 18هزار‌و466 نوبت معاملاتی، 297میلیون‌و159هزار سهم به ارزش 37میلیاردو877میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 15هزارو195میلیاردتومان شد. براساس این گزارش، با وجود این‎که در چند هفته اخیر سهام بسیاری از شرکت‎های خودرویی در بازار سرمایه شاهد نوسانات شدید و غالبا همراه با رشد منفی بود اما از هفته گذشته وضعیت سهام شرکت‎های خودرویی بهبود یافته و روند رشد مثبت را در پیش گرفته است.

  بیم و امیدهای خودرویی‎ها
طی هفته گذشته سهام شرکت‎های خودرویی در بازار سرمایه در مدار صعود قرار گرفت و به‌طورعمومی سهام گروه خودرو متعادل و مثبت بود و هفته جاری را نیز خودرویی‎ها به‌همین‌صورت با رشد مثبت آغاز کرده‎اند. همچنین به علت مطرح شدن ارزش‎های جایگزینی خودروسازان، در هفته جاری وضعیت برای سهام خودرویی‎ها بهتر از هفته گذشته خواهد شد. این در حالی است که احتمال موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو و یا آزادسازی قیمت خودرو موجب رشد مثبت سهام خودرویی‎ها شده، هرچند کمبود قطعات و همچنین نبود سرمایه در گردش قطعا موجب ایجاد مشکلاتی در قطعه‎سازی و خودروسازی شده است.

  افزایش قیمت سهم‌ها و تشکیل صف خرید
روز گذشته در بسیاری از گروه‌ها در بورس تهران ازجمله گروه فلزات اساسی، خودرویی و نفتی شاهد افزایش قیمت سهم‌ها و تشکیل صف خرید بودیم به‌طوری‌که شاخص‌کل به نیمه‌کانال ۱۳۸هزارواحدی رسید. این روزها بورس تهران باتوجه به روند قیمت دلار شاهد تغییرات تقریبا غیرقابل پیش‎بینی است. در هفته‌های گذشته چندبار در گروه‌های مختلف شاهد صف خرید بوده‌ایم، درحالی‎که در برخی روزها شاهد کاهش قیمت سهم‌ها و صف فروش بودیم. همچنین روز گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۲۳۹واحد رشد کرد و به رقم ۱۳۸هزارو۵۸۲ رسید. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با ۴۲۷واحد رشد به رقم ۲۰هزارو۸۶۴ رسید. از سوی دیگر، ارزش‌کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش‌از 614میلیاردو218میلیونتومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‎میلیاردو749میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 134هزار‌و894 نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =