کد خبر: 221042
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
جکJ5  

جک یا جی ای سی نام کارخانه خودروسازی چینی است که سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد و به تدریج با تولید خودروها در مدل‌های مختلف توانست جایی برای خود در صنعت خودروسازی پیدا کند. جک از اولین حرف سه کلمه Jianghuai Automobile Co گرفته شده است.

چند سالی است که خودروهای چینی در کشور ما از محبوبیت برخوردار شده‌اند و به دلایلی مانند قیمت مناسب‌تر در مقایسه با خودروهای ساخت آلمان و کره و البته ارزان‌تر بودن لوازم یدکی آنها بسیاری از افراد به فکر خرید ماشین چینی افتاده‌اند. در واقع باید گفت خودروهای چینی کیفیت خودروهای ساخت کره، آلمان و یا سایر کشورهایی که در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن دارند را ندارند اما در این بازار پر آشوب خودروی ایران شاید امکانات و آپشن‌های خودروهای چینی مرحمی بر دل زخم دیدگان عاشق خودرو و نیازمندان داشتن خودرویی با امکانات امروزی باشد. از خودروهای چینی که این روزها در جاده‌ها و خیابان‌ها می‌بینیم که مالکان‌شان از آنها رضایت دارند می‌توان به جک اس ۵، جک اس ۳ و بسترنb30 اشاره کرد.

 یکی از مدل‌های دیگر چینی که توجهات زیادی را به خود جلب کرده، جکJ5 است که افراد بسیاری علاقمند به خرید J5 صفر یا کارکرده هستند. از همین رو به معرفی این مدل خودروی ساخت چین می‌پردازیم.

معرفی جکJ5  

این سدان چینی که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود دارای حجم موتور ۱۸۳۴ سی سی و حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار در در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است، ضمن اینکه حداکثر گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. این مدل جک دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است و جعبه دنده آن هم ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic است.

فرمان جکJ5  هیدرولیکی و سیستم ترمز جلو دیسکی دو جداره با قابلیت تهویه و خنک‌شونده و البته مجهز به ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله برای همه چرخ‌هاست. حجم باک بنزین این خودرو ۵۵ لیتر است و بیشترین سرعتی که می شود با آن راند ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

علاقمندانی که در سایت دیوار که یکی از سایت‌های محبوب برای خرید و فروش خودرو و یا سایر وسایل به صورت نو یا دست دوم است، به دنبال این مدل جک هستند، خوب است درباره امکانات آن هم اطلاعاتی داشته باشند. این خودرو دارای کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم کنترل باد لاستیک‌های TPMS، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتومات، سیستم رادیو پخش یو اس بی، سی دی و ام پی ۳ به همراه ۴ باند و نیز کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، ترمز ABS و EBD و امکانات دیگری است.

از معایب این مدل جک هم می‌توان به کیفیت پایین رنگ بدنه اشاره کرد. ضمن اینکه یکی از عوامل مهم در ساخت خودرو عایق بندی آن است اما در این جی ۵ با شروع حرکت به دلیل عایق بندی ضعیف آن، صدای موتور بیش از حد به داخل کابین وارد می‌شود که موجب سلب آسایش سرنشینان خواهد شد. همچنین مصرف سوخت بالای جی ۵ اتومات و ارتفاع کم کف ماشین با زمین که باعث می‌شود در هنگام دست اندازهای نامناسب کف آن با زمین برخورد کند از دیگر معایب این مدل جک به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =