کد خبر: 221068
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پرحاشیه‌ ایالات‌متحده پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر عدم اعمال تعرفه روی خودروها را رد کرده و گفته این پیشنهاد به‌اندازه کافی خوب نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»، پاسخ پیشنهاد پس‌ازآن اعلام شد که کمیسیون تجاری اتحادیه اروپا گفته بود اگر آمریکا تعرفه‌های وضع‌شده روی خودروها را کاهش دهد حاضر است حتی تعرفه‌های خود را به صفر هم برساند.

ترامپ در خلال مصاحبه با بلومبرگ، اتحادیه اروپا را با چین مقایسه کرده و گفته که اتحادیه اروپا تقریبا به‌اندازه چین برای ما ضرر دارد و تنها تفاوت آن‌ها این است که اتحادیه اروپا کوچک‌تر است.

رئیس‌جمهور آمریکا ماه پیش با رئیس کمیسیون اروپایی در کاخ سفید دیدار کرده بود و دو طرف با عدم وضع تعرفه‌های جدید در مقطع کنونی موافقت کرده بودند. البته این موضوع تنها به‌منظور یافتن راه‌حلی مناسب برای راضی نگه‌داشتن دو طرف بوده است. فاصله بین تعرفه‌ 10درصدی اتحادیه اروپا و 2.5درصد آمریکا از طرف ترامپ به‌عنوان دلیل روشن برنامه‌های جدید به‌منظور افزایش تعرفه‌های واردات خودروها و قطعات به 25درصد عنوان‌شده است.

بلومبرگ می‌گوید انتقادات ترامپ آگاهانه وجود تعرفه‌ 25درصدی کنونی روی تراک‌های سبک را که یکی از سودده‌ترین کلاس‌های خودرویی در بازار آمریکا است نادیده می‌گیرد. حتی اگر برنامه‌ تعرفه‌ صفر روی واردات خودرو آمریکا عملیاتی شود انتظار می‌رود تاثیر چندانی روی فورد نداشته باشد اما باعث بهبود عملکرد خودروسازانی همچون مرسدس و ب‌ام‌و خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =