کد خبر: 221146
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
بازار خودرو

اولین دلیل صبوری برای رسیدن قیمت‌ها به تعادل و ثبات بود. دومین عامل برای مشخص‌شدن نتیجه پیش‌فروش‌های خودروسازان  با قیمت‌های قبلی و سومین دلیل نیز برای تاثیر افزایش قیمت ارز طی دو هفته اخیر بر قیمت‌هاست.

به گزارش «اخبار خودرو​»، از فردا  قیمت‌های صفحه بازار  دوباره به روز می‌شود. تاخیر چند هفته‌ای در به‌روزرسانی قیمت‌ها به چند دلیل است. اولین دلیل صبوری برای رسیدن قیمت‌ها به تعادل و ثبات بود. دومین عامل برای مشخص‌شدن نتیجه پیش‌فروش‌های خودروسازان  با قیمت‌های قبلی و سومین دلیل نیز برای تاثیر افزایش قیمت ارز طی دو هفته اخیر بر قیمت‌هاست. حال قیمت‌ خودروهای ساخت داخل و وارداتی در بازار با توجه به این سه عامل از فردا به روز می‌شود. در مورد خودروسازان  داخلی باید گفت که هنوز ایران‌خودرو و سایپا قیمت‌های خود را به روز نکرده‌اند و قیمت‌های رسمی آنها با قیمت‌های بازار حدودا فاصله صددرصدی دارد اما قیمت‌های بازار خودروهای ایران‌خودرو و سایپا با توجه به رسیدن قیمت‌ها به ثبات و پیش فروش‌های انجام شده به تعادل رسیده است و آخرین قیمت‌های بازار شرکت‌ها در جداول صفحه بازار درج می‌شود. درمیان خودروسازان بخش خصوصی تنها مدیران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کند که قیمت تمامی مدل‌ها علی‌الحساب است. قیمت‌های جدید خودروهای مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و گروه بهمن در صفحات بازار از فردا درج می‌شود. در مورد خودروهای وارداتی بایدگفت  که در سه بخش، قیمت‌ها قابل بررسی است. در بخش اول، خودروهای وارداتی ارزان‌تر مانند سراتو و  النترا قرار دارد که بهای آنها افزایشی در حدود ٢٠ الی ٣٠‌درصد را تجربه کرده است اما در بخش بالاتر یعنی سدان‌های سایز متوسط مانند اپتیما، سوناتا، پاسات و شاسی‌بلند‌های سایز متوسط کره‌ای و ژاپنی شاهد افزایش قیمت‌های بسیار بیشتری هستیم و قیمت‌ها از مرز ٥٠٠ میلیون عبور کرده و در بازه تا ٧٠٠ میلیون تومان قرار گرفته است. در مورد خودروهای پریمیوم بازار قیمت‌ها تقریبا ثابت مانده است تنها استثنا در این میان پورشه ماکان است که افزایش قیمت خیره‌کننده‌ای را تجربه کرده و به فراتر از دو میلیارد  تومان رسیده است. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارس تندر IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    بنده اردیبشهت پارس تندر ثبت نام کردم...و واریزی من 22 میلیون بود که اون موقه می تونستم با همین پول پراید بگیرم...حال قرار بود هفته ی آخر مرداد دعوتنامه صادر کنند و مابقی پول با قیمت بروز دریافت (قیمت پارس تندر در هفته ی آخر مرداد 48 میلیون) کنند...حال از روزی که آزادسازی قیمت شایعه شده با گذشت 20 روز هنوز دعوتنامه را صادر نکردن و می خواهند صبر کنند زمانی قیمت آزاد شد دعوتنامه برای ما بفرستن سپس مابقی وجه با دریافت بیش از 15 میلیون اضافه تر نسبت به مرداد از ما بگیرند. در حالی که اینا به تعهدشون عمل نکردن و بایستی پاسخگو باشند.... پول منم که بهشون دادم نسبت به اردیبهشت ارزشش کم شده...آهای خودروساز که اردیبهشت با ارز 3500 و اونم با پولی که از ما دریافت کردی تمام قطعات وارد کردی الان می گی قطعه نداریم...آهای خودروساز که تمام قطعات یک ماشینو داری جز یک قطعه، لااقل اگه چند قطعه کم میوردن باز هم قابل قبول بود.......ضمنا ضمنا افزایش قیمت ها به خاطر نبود عرضه هست .و انتظار نداشته باشی با عرضه ی قطره چکانی قیمت ها کاهش یابد اتفاقا آزادسازی قیمت ها بازار خودرو را نابود خواهد کرد ..ضمنا شناسیایی دلال ها کارآنچنان پیچیده ای نیست به جای آزاد سازی قیمت و نابودی زندگی مردم خودرو به این افراد ندید...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =