کد خبر: 221288
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱

رونیز خودرو آفرودسواری است؛ خودرو زدن به دل بیابان و نترسیدن از توفان شن. برای همین وقتی کلمه آفرودسواری به زبان می‌آید تصویری جز رونیز به ذهن نمی‌رسد.

تا چند سال پیش وقتی حرف نیسان می‌شد همه ذهن‌ها به سمت همان وانت آبی باربری می‌رفت. وانتی که سایپا هر چقدر تلاش کرد نام آن را تغییر دهد باز نتوانست نام مسلط در ذهن مردم را دست‌کاری کند. علاوه بر خودروهای باربری نیسان سابقه خوبی در تولید خودروهای محکم سواری دارد؛ برای مثال رونیز در دهه هشتاد به عنوان یک شاسی بلند قوی به بازار آمد و هنوز هم مهمان همیشگی طبیعت چهار فصل ایران است. با این حال تولید آن سال 1389 تمام شد و امروز برای داشتن رونیز راهی جز خرید نیسان دست‌دوم نیست.

رونیز خودرو آفرودسواری است؛ خودرو زدن به دل بیابان و نترسیدن از توفان شن. برای همین وقتی کلمه آفرودسواری به زبان می‌آید تصویری جز رونیز به ذهن نمی‌رسد. گیربکس رونیز قابلیت تغییر شرایط انتقال قدرت را دارد و این یعنی سازنده‌های آن از همان ابتدا بین امکانات مورد نیاز برای رانندگی در شهر، جنگل و بیابان تفاوت قائل بودند. البته رونیز را باید یک گوشه پارکینگ پارک و فقط هنگام سفرهای سخت از آن استفاده کرد. چراکه مصرف 11 لیتر در 100 کیلومتر نشان‌دهنده میزان مصرف بالای این خودرو در شهر است. رونیز ویژگی‌های زیادی برای دور کردن افراد از خود دارد؛ طراحی قدیمی، مصرف بنزین بالا، ایمنی پایین باعث می‌شود که افراد به فکر خرید نیسان دست دومی مانند رونیز نیفتند اما در عین حال این خودرو ژاپنی برای گروهی از افراد جذابیت‌هایی دارد که مانند لباس، مارک تلفن همراه و مدل مو بخشی از سبک زندگی آنها می‌شود.

رونیز ایربگ و ترمز ABS  ندارد اما سپر پهن و لاستیک‌های بزرگ آن قرار است از جان سرنشینان برابر سوانح محافظت کند. اگر قرار است با این خودرو تهاجمی به دل طبیعت بزنید می‌توانید با تغییراتی آن را بهتر از آنچه هست کنید. برای مثال  کمک‌فنرهای آن را می‌توان تقویت کرد. رونیز به سیستم تعلیق خشکش شهرت دارد ولی با تقویت این سیستم ارتفاع خودرو شما از یک رونیز معمولی حدود 15 سانتی‌متر بیشتر و سواری برای سرنشینان راحت‌تر خواهد شد. مشاوران تورگردی برای جذب گردشگر حاضرند تا 50 میلیون تومان هم برای مجهزتر کردن یک رونیز هزینه کنند.

 موتور 2.4 لیتری رونیز باعث رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در 15 ثانیه می‌شود و تا 161 کیلومتر سرعت نیز ادامه می‌یابد. با یک باک بنزین رونیز می‌توان مسافت تهران تا شمال استان کهگیلویه و بویراحمد (530 کیلومتر) طی کرد. برخی از افراد با حذف کاتالیزور مصرف آن را کاهش می‌دهند اما در نهایت این اقدام منجر به آسیب دیدن خودرو خواهد شد. با خرید نیسان دست دوم از مدل رونیز می‌توان بدون نفوذ آب حتی از رودخانه هم رد شد. اگرچه امکانات رفاهی نسخه داخلی رونیز برابر با صفر است اما برای این خودرو امکانات جانبی دیگری مهیا شده که به سفر در طبیعت کمک می‌کند. برای مثال شیب‌سنج، ارتفاع سنج، فشار سنج و دماسنج در بالای داشبورد خودرو قرار دارد. بهتر است با خرید آخرین سری تولیدات آن، خودرو جدیدتری را به خانه ببرید. یک رونیز سال 1389 یا 1388 را از سایت دیوار با حدود 140 تا 160 میلیون تومان بودجه می‌توانید بخرید. البته با سواستفاده از وضعیت بازار، آگهی‌های کمی هم وجود دارد که رونیز را با 200 میلیون تومان به فروش می‌رساند که خیلی گران‌تر از قیمت روز آن است.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =