واردات خودرو

با ممنوع شدن واردات خودرو از ابتدای تیرماه سال جاری، تلاش‌های زیادی برای بازگشایی آن صورت گرفت اما به‌نظر می‌رسد این‌بار، این تلاش به‌جایی ختم نخواهد شد و باید قید واردات خودرو را برای مدت‌ها زد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  افزایش قیمت ارز به حدی بوده است که اگر واردات خودرو نیز از سر گرفته شود، قیمت‌ها بسیار بیشتر از قیمت‌های این روزهای بازار خواهد بود، مگر آنکه دولت همانند سال ١٣٩١ تعرفه واردات خودرو را نصف کند.

در آن سال با سه‌برابر شدن قیمت ارز، دولت تعرفه واردات خودرو را از 90 به 45 درصد کاهش داد. اما به‌نظر می‌رسد دولت وقت، با توجه به شدت بیشتر تحریم‌ها و ضرورت تحمل آنها فعلا  برنامه‌ای برای آزاد کردن واردات خودرو و خروج ارز برای آن ندارد.

درنهایت شرکت‌های واردکننده خودرو چند راه‌حل را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند. در اولین اقدام آنها به تعدیل شدید نیروهای کار خود پرداخته‌اند.

در دومین بخش به طراحی بیزنس‌های جدید همانند فروش خودروهای دست‌دوم یا غیره مبادرت ورزیده‌اند و در مرحله سوم شرکت‌هایی که دارای زیرساخت تولید بوده‌اند، به‌دنبال تولید خودروهای چینی رفته‌اند.

مجموع این سه عامل باعث شده است شرکت‌های واردکننده خودرو بتوانند تنها با روشن نگه‌داشتن شمعی به فعالیت خود ادامه دهند. هرچند باید به این نکته اشاره کرد شرکت‌هایی که دارای شبکه گسترده خدمات بعد از فروش و تعمیرگاه مرکزی هستند نیز از این بخش جهت درآمدزایی و حفظ حداقلی شرکت به‌درستی استفاده می‌کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    با سلام ، فکر نمی کنم نصف کردن تعرفه واردات مشکلی حل کند،وقتی قیمت دلار نیمایی ۳ برابر شده و دلار ازاد حدود ۲۰۰۰۰ باشد ، مسولان خریداران را سر کار گداشته اند ، من تابستان سال قبل خودرو پیش خرید کرده ام ، متاسفانه تا کنون موفق به دریافت خودرو خود نشده ام ،از حقوق مادی و معنوی خود نمی گدرم.من ورشکسته شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =