کد خبر: 221592
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
بازار خودرو

با افزایش قیمت‌ خودروها طی چند ماه گذشته و محدودیت‌های دیگر همانند ممنوعیت واردات این محصول، سگمنت‌ مشتریان بازار خودرو تغییر اساسی کرده است.

   به گزارش «اخبار خودرو»، پیش از این در بازار خودرو، طبقه متوسط عموما خودروهای ساخت‌داخل ارزان را خریداری می‌کرد؛‌ خودروهایی مانند پژو پارس، سمند، پژو۲۰۶ و تندر۹۰.
در یک مرحله بالاتر، طبقه متوسط روبه‌بالا توانایی خرید خودروهای چینی از برندهایی مثل چری‌، جک‌، هایما و... را داشتند. در مرحله بالاتر، طبقه نسبتا مرفه و مرفه جامعه توانایی خرید خودروهای وارداتی از برندهای هیوندای‌، تویوتا، کیا، میتسوبیشی و نیسان را داشتند و در نهایت طبقه الیت یا کاملا مرفه جامعه، برندهای لکسوس، مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، ولوو و پورشه را انتخاب می‌کردند. حال با افزایش قیمت‌ها، سگمنت مشتریان جابه‌جا شده است. خودروهای ساخت داخل کم‌کم در حال تبدیل شدن به گزینه انتخابی طبقه متوسط روبه‌بالا، خودروهای چینی اکثرا در حال تبدیل به گزینه خرید طبقه نسبتا مرفه و خودروهای وارداتی کلاس‌متوسط در حال تبدیل به انتخاب طبقه مرفه و کاملا مرفه هستند. این شرایط در حال توسعه است و شاید تا انتهای سال جاری در صورت افزایش دوباره نرخ ارز و آزاد نشدن واردات خودروهایی همانند رنو کولئوس یا هیوندای سانتافه تبدیل به خودرو طبقه کاملا مرفه جامعه شوند و خودروهایی مانند چری تیگو۷، جک اس5 و اس‌۷، هایما اس‌۷ و... بازه خودروهای طبقه مرفه بازار ایران را از آن خود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =