کد خبر: 221912
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
چری آریزو‏6

در همین راستا چند روزی است که این خودرو به یکی از مراکز تجاری تازه ‏تاسیس در شهر مشهد رفته تا علاقه‏ مندان به محصولات چری بتوانند از نزدیک با محصول جدید این شرکت آشنا شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت مدیران ‏خودرو شریک تجاری چری در ایران، چندی پیش با برگزاری کلینیک تخصصی آریزو‏6 برای اصحاب رسانه، از عرضه این سدان جدید در آینده نزدیک به بازار ایران خبر داد. در همین راستا چند روزی است که این خودرو به یکی از مراکز تجاری تازه ‏تاسیس در شهر مشهد رفته تا علاقه‏ مندان به محصولات چری بتوانند از نزدیک با محصول جدید این شرکت آشنا شوند. برپایی کارشو یکی از روش‏های متداول در بازاریابی و معرفی محصول است که به‏تازگی شرکت‏های خودرویی در ایران به آن روی آورده‏اند. در این روش، خریداران پیش از عرضه محصول می‏توانند با جدیدترین و به ‏روزترین دستاوردهای خودروسازان آشنا شوند و بر اساس آن انتخاب دقیق و مطمئنی داشته باشند. مدیران‏ خودرو نیز که در زمینه احترام به حقوق مشتری یکی از پیشتازان به ‏شمار می‏رود، با نمایش عمومی چری آریزو‏6 در مرکز خرید آرمیتاژ گلشن‏ شهر مشهد، بار دیگر نشان داد در زمینه بازاریابی و معرفی محصول، کاملا حرفه‏ای عمل کرده است.
آریزو۶‏، محصول بخش تحقیق و توسعه بین ‏المللی چری است که با به ره‏گیری از تیم سرشناس و بین ‏المللی خود، شامل افراد کارکشته و باتجربه در صنعت خودرو جهان، محصولاتی مدرن، استاندارد و البته پیشرفته را روانه بازار می‏کند. به همین خاطر در نگاه اول به این خودرو، تصویری از یک سدان مجلل اروپایی در ذهن تداعی می‏شود، زیرا به‌کارگیری المان‏های به‌روز و مدرن در طراحی آریزو 6‌، برگرفته از استانداردهای اروپا بوده و همین موضوع سبب شده نتیجه کار، یک محصول زیبا و گیرا باشد. آریزو6 بر پایه پلت‌فرم آریزو5 شکل گرفته است و فاصله محوری برابری با این خودرو دارد. اما در ابعاد بدنه، شاهد افزایش چشم‏گیر اندازه کلی این سدان هستیم که سبب شده با ابهت‏ تر و تهاجمی‏ تر به ‏نظر برسد.
طبق اعلام شرکت مدیران‌خودرو، احتمال می‌رود آریزو6 با دو تیپ اکسلنت و لاکچری به بازار ایران عرضه شود که در برخی از امکانات رفاهی از جمله تعداد کیسه هوا با یکدیگر تفاوت دارند. از امکانات آریزو6، می‏توان به این موارد اشاره کرد؛ فرمان کمکی برقی، 6‌کیسه هوای ۱۰نقطه‏ ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰‌درجه، استارت دکمه ‏ای، کروزکنترل، آینه ‏های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، صندلی راننده ۶‌حالته دستی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‏ای، دی‏لایت، نمایشگر ۹‌اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن ‏های هوشمند، 4‌بلندگو، دو ‌تیوتر و یک‌ ساب ووفر، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ و... 
کمپانی چری برای آریزو 6 همان پیشرانه چهارسیلندر 1.5‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر را درنظر گرفته است که پیش از این در دیگر محصولات این برند نظیر تیگو7 و آریزو5 توربو شاهد بودیم. در واقع باید گفت قلب تپنده‏ای که درون سینه چری آریزو6 قرار دارد، حاصل همکاری کمپانی چری و شرکت نام‌آشنای AVL اتریش است و سبب شده پیشرانه‏ای کم‌حجم با راندمان بالا شکل بگیرد. موتور چهار سیلندر 1.5‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر این خودرو نیز توانایی تولید نیرویی معادل 147 اسب‏بخار در 5500 دوربردقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن 210 نیوتون‏ متر است که در دورهای 1750 تا 4000 دوربردقیقه قابل دسترس است.  این خودرو نیز مانند برخی دیگر محصولات چری، از جعبه دنده CVT بهره برده است، با این تفاوت که جعبه دنده درنظر گرفته‌شده برای آن نسبت به آریزو5 به‌روزتر بوده و می‏تواند در حالت تعویض دستی دنده، یک جعبه‏ دنده 9سرعته را برای راننده تداعی کند. 
این عامل سبب شده است راندمان و عملکرد آریزو6 نسبت به سایر محصولات بهبود یابد. طبق اعلام کمپانی چری، شتاب صفر تا 100کیلومتر این خودرو حدود 9.2 ثانیه است که این عدد برای یک سدان شهری مناسب به نظر می‏رسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آریزو6 طبق اعلام کمپانی چری حدود 6.9لیتر در هر 100کیلومتر خواهد بود که این موضوع برای خودروهای شهری و خانوادگی بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =