کد خبر: 221958
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
بازار خودرو

بعد از تحولات  چندماهه گذشته  در بازار خودرو که منجر به افزایش قیمت‌ها در تمامی سطوح بازار و بخش‌های آن شد، برخی از موضوعات با شفاف‌تر شدن وضعیت بازار  در حال مشخص شدن است.

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی‌از این موضوعات  میزان رشد قیمت یا به‌عبارتی درصد افزایش آن است. با وجود آنکه به‌نظر می‌رسد قیمت خودروهای لوکس افزایش زیادی یافته است، در واقع درصد افزایش قیمت آن‌ها نسبت‌به خودروهای کلاس متوسط وارداتی کمتر بوده است. مثلا در حالی که قیمت یک خودرو  وارداتی کلاس متوسط در سال گذشته در محدوده ٢٠٠میلیون‌تومان بوده است، حال به حدود ٦٠٠میلیون‌تومان رسیده است که نشان‌دهنده رشد ٢٠٠درصدی است  اما قیمت یک خودرو لوکس وارداتی که در سال گذشته در این ایام در محدوده ٥٠٠میلیون‌تومان بوده، به حدود یک‌میلیاردتومان رسیده است که نشان از رشد ١٠٠درصدی دارد. درمورد خودروهای ارزان نیز همین وضعیت  نسبت‌به خودروهای وارداتی وجود دارد. به‌عنوان مثال این روزها قیمت برخی خودروهایی که در سال گذشته در محدوده ٧٠میلیون‌تومان بوده، به حدوده ٢٠٠میلیون‌تومان و بالاتر رسیده است که نشان از رشد قیمت بیش‌از ٢٠٠درصدی دارد. 
به‌عبارت ساده‌تر هرچه به‌سمت  رأس هرم بازار خودرو پیش می‌رویم، میزان درصد افزایش قیمت خودروها کاسته می‌شود و هر چقدر  به‌طرف سطوح پایین  دستی بازار حرکت می‌کنیم، درصد افزایش قیمت‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. البته قیمتی که ما از آن صحبت می‌کنیم،  بهای خودروهای معامله شده است و منظور قیمت‌های اعلامی نمایشگاه‌ها یا افراد نیست که در برخی مواقع با نرخ واقعی تفاوت زیادی دارند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =