لی شوفو

براساس گزارش‌های منتشر شده، این دو شریک قصد دارند با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته تعلیق مغناطیسی قطارهایی سریع‌السیر را بسازند که در فضای خلاءوار یک لوله با سرعتی نزدیک به هزار کیلومتر بر ساعت تردد خواهند کرد.

تا همین اواخر چنین به نظر می‌رسید که لی شوفو، رئیس هیات‌مدیره هلدینگ بزرگ شجیانگ جیلی، فقط و فقط به‌دنبال ساختن یک امپراتوری تجاری در خودروسازی باشد.اما حالا به نظر می‌رسد که این تصورات غلط و نادرست بوده‌اند. ماموریت جدید آقای لی این است که جیلی را به فراتر از مرزهای صنعت خودرو سوق دهد تا ارائه‌کننده خدمات حمل‌ونقل در حوزه‌هایی باشد که اندک رقیبی به آن دست پیدا کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، هفته گذشته در نمایشگاه دوسالانه صنعت هوانوردی که در شهر ژوهای واقع در جنوب چین برگزار می‌شد، جیلی یک قرارداد همکاری بزرگ را با شرکت صنعت و دانش هوافضای چین منعقد کرد که یک شرکت دولتی بزرگ در زمینه توسعه و ساخت فضاپیماها، ماهواره‌ها و موشک‌ها است. 

خدمات جدید

براساس گزارش‌های منتشر شده، این دو شریک قصد دارند با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته تعلیق مغناطیسی قطارهایی سریع‌السیر را بسازند که در فضای خلاءوار یک لوله با سرعتی نزدیک به هزار کیلومتر بر ساعت تردد خواهند کرد.

جیلی طی بیانیه‌ای که پس از انعقاد پیمان همکاری با شرکت صنعت و دانش هوافضای چین منتشر شده، اعلام کرد این ائتلاف همچنین به دنبال آن است که ماهواره‌هایی مدار-کوتاه را با هدف ساختن «یک شبکه سه-بعدی ترابری برای حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی» به فضا بفرستد.

شکی نیست که این برنامه‌ها بسیار آینده‌نگرانه و شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی به‌نظر می‌رسند، اما وقتی پای مغز متفکری مانند لی شوفو در میان است، می‌توان مطمئن بود که این ایده‌ها صرفا خیال‌پردازانه نیستند و در نهایت عملی خواهند شد. طی سال‌های اخیر لی شوفو ثابت کرده که مدیری کارآمد و دوراندیش در خودروسازی است. 

موفقیت‌های یک دهقان‌زاده

او توانسته به موفقیت تجاری بسیار چشمگیری دست پیدا کند و کمپانی جیلی را از یک شرکت موتورسازی کوچک و بی‌نام و نشان به بزرگ‌ترین و سودآورترین خودروساز چینی بدل کند. جیلی که کار تولید خودرو را از سال 1997 میلادی آغاز کرد، حالا توانسته پس از فولکس‌واگن و جنرال موتورز نام خود را به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ چین ثبت کند. 

سودخالص این شرکت در شش ماهه اول سال جاری با رشدی 54درصدی به 6.7میلیارد یوآن (976میلیون‌دلار) رسید. لی همچنین موفق شد پس از خریداری برند سوئدی ولوو از فورد در سال 2010 تحولی تاریخی و بسیار عظیم را در این شرکت مهندسی کند.

 او اکنون در آستانه رسیدن به پیشرفتی چشمگیر در احیای دو برند انگلیسی در حال زوال-یعنی تاکسی لندن و لوتوس- است که ظرف سال‌های اخیر مالکیت آن‌ها را از آن خود کرده است. علاوه بر این، با حضور لی شوفو در جایگاه مدیریت، جیلی موفق شده قدم‌هایی جدی را در جهت تقویت نقش خود به‌عنوان یک تامین‌کننده خدمات حمل و نقل بردارد.  

پیش به سوی آینده

این شرکت در سال 2017 مالکیت شرکت ترافوگیا، سازنده خودروهای پرنده را خریداری کرد و این شرکت آمریکایی که در شهر ووبرن ایالت ماساچوست واقع است، قصد دارد نخستین محصول خود را که یک خودرو پرنده دو سرنشینه کوچک است سال آینده در آمریکا راهی بازار کند. 

در ماه ژوئن جیلی مشارکتی سه‌جانبه را با هلدینگ تنسنت، غول چینی ارائه‌کننده اینترنت و همچنین شرکت راه‌آهن چین منعقد کرد تا خدماتی اینترنتی مانند سرویس همسفری را برای مسافرانی که از قطار استفاده می‌کنند، ارائه دهند. پس از آن‌که لی شوفو در سال گذشته در اقدامی غیرمنتظره، 9.69درصد از سهام گروه خودروسازی دایملر را خریداری کرد، جیلی در ماه گذشته با هدف ارائه خدمات همسفری در چین جوینت‌ونچری جدید را با این خودروساز مطرح آلمانی راه‌اندازی کرد.

لی شوفو رهبری خودساخته و مترقی و همچنین معامله‌گری بسیار خبره و ماهر در خودروسازی است که موفق شده از خانواده‌ای فقیر و دهقان خود را به بالاترین جایگاه‌ها در صنعت خودرو جهان برساند. بررسی اقداماتی که او تاکنون انجام داده و قدم‌هایی که برای پیش‌بردن جیلی و تبدیل آن به ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل در حوزه‌های مختلف برمی‌دارد، می‌تواند برای مدیران و تصمیم‌گیرندگان اساسی در صنعت خودرو و حمل و نقل بسیار آموزنده باشد.  
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =