کد خبر: 222482
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

کیا، کارخانه خودروسازی از کره جنوبی است. این شرکت خودروسازی که نامی چینی - کره‌ای دارد، در صنعت خودروسازی جهان نام آشناست و در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا نمایندگی دارد.

کیا از دو کلمه "کی" به معنی "برآمدن" و "آ " به معنی "آسیا" تشکیل شده است. کیا به دلیل نامش که می‌تواند برگرفته از اسم ایرانی کیا باشد، به گمان برخی افراد به اشتباه متعلق به یک ایرانی دانسته می‌شود اما در واقع چنین نیست، کیا کارخانه خودروسازی از کره جنوبی است که از ابتدا متعلق به کره‌ای‌ها بوده و دفتر اصلیش در شهر سئول قرار داشته و دارد. در صورتیکه قصد خرید خودرویی نو یا کارکرده دارید و بودجه‌تان به حدی هست که ماشین کره‌ای بخرید، بهتر است درنگ نکنید و یکی از محصولات این کارخانه را که یکی از برترین کارخانه‌های تولید خودرو در جهان است را انتخاب کنید.

آشنایی با محصولات کیاموتورز

شرکت خودروسازی کیاموتورز در بررسی نقایص و عیوب خودروها و همچنین امتیازات می‌تواند با کارخانه‌های خودروسازی آلمانی، ژاپنی و آمریکایی به رقابت بپردازد.

کسانیکه قصد خرید کیا داشته‌اند یا به این برند علاقمند هستند با بیشتر محصولات آن مانند کیا سراتو، کیا کادنزا، کیا اپتیما و همینطور کیا پیکانتو آشنایی دارند و از کیفیت این نوع خودروها تا حدودی آشنا هستند و به آن اطمینان دارند. در این مطلب به معرفی یکی از محصولات کیا یعنی پیکانتو می‌پردازیم.

کیا پیکانتو

خودروی جمع و جوری است که اکثرا جوانان و به خصوص خانم‌ها علاقمند به خرید آن هستند.

نسل اول این خودروی اندازه کوچک شهری شرکت کیا سال ۲۰۰۴ معرفی شد و در پی آن نسل دوم آن در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. پیکانتو را می‌توان رقیب خودروی جمع و جور هیوندا آی ۱۰ دانست که البته به مراتب از طراحی بهتری برخوردار است. پیکانتو مدل سال 2012 که مدل‌های دست دوم آن در دیوار به فروش می‌رسد ۴ سیلندر است و حداکثر توان خروجی آن ۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن هم ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده آن اتومات است و بیشترین سرعتی که می‌شود با آن راند 160 کیلومتر در ساعت است ضمن اینکه شتاب صفر تا صد آن 12.9 ثانیه محاسبه شده است.

این خودروی کوچک مصرف سوخت کمی دارد پس می‌توان گزینه مناسبی برای کسانیکه به دنبال خرید خودرو با مصرف سوخت پایین هستند، باشد، بطوریکه تنها ۵.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. البته که حجم باک بنزین پیکانتو هم تنها ۳۵ لیتر است.

شاید یکی از امتیازات پیکانتو در خیابان‌های شلوغ و نگرانی برای پیدا کردن جای پارک همین اندازه کوچک آن باشد اما باید به امتیازات دیگرش مانند داشتن ۶ کیسه هوا، سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و ام پی ۳ و خروجی‌های یو اس بی و آی پاد و ‌AUX و همچنین سانروف، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی و فرمان هیدرولیک هم اشاره کرد.

اما از نقایص پیکانتو هم باید بگوییم داخل کابین پیکانتو همانطور که از طراحی آن مشخص است، کوچک است و در عقب کابین تنها دو نفر به راحتی جا می‌شوند و با اضافه شدن نفر سوم، جا برای سرنشینان عقب تنگ خواهد شد.

به دلیل اینکه پیکانتو به عنوان محصولی ارزان قیمت تولید شده پوشش داخلی آن پلاستیکی است و از کیفیتی به اندازه خودروهای گران قیمت کره‌ای برخوردار نیست اما به علت بازار گران و آشفته این روزهای ایران، این خودرو جزو خودروهای گران محسوب می‌شود. ضمن اینکه صدای پیشرانه پیکانتو هم در داخل کابین راه پیدا می‌کند و موجب آزار سرنشینان خواهد شد.

شما تا چه حد با پیکانتو آشنایی دارید، آیا تا به حال با این خودرو رانندگی کرده‌اید یا به فکر خرید آن یا سایر محصولات کیاموتورز افتاده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =