تیگو 7

شب گذشته شرکت مدیران‌خودرو شریک تجاری چری چین در ایران، طی مراسمی با حضور مهمانان ویژه و اصحاب رسانه، تیگو 7 جدید را به‌صورت رسمی معرفی و از آن رونمایی کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،این مراسم از ساعت 17 در نمایندگی اتوخندان چری واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان برگزار و طی آن شرایط فروش تیگو 7 جدید اعلام شد. اما باتوجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و وضعیت صنعت خودرو، قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده و مشتریان باید برای اطلاع از قیمت تیگو 7 جدید تا زمان صدور دعوتنامه منتظر بمانند. بر این اساس در شرایط فروش مدیران‌خودرو برای چری تیگو ۷ جدید، تحویل ۱۲۰‌روزه، ۱۵۰‌روزه و ۱۸۰‌روزه برای این خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین به ترتیب سود ۱۳، ۱۵ و ۱۷درصد به ثبت‌نام‌کنندگان تعلق خواهد گرفت. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام این شاسی‌بلند جدید باید حداقل مبلغ ۱۶۴‌میلیون‌و۶۴۰‌هزارتومان را به‌عنوان ودیعه اولیه برای تحویل ۱۸۰‌روزه بپردازند و اگر بخواهند در ۱۵۰‌روز خودرو خود را تحویل بگیرند، رقم پیش‌پرداخت ۱۹۲‌میلیون‌و۸۰هزارتومان اعلام شده است. همچنین در این طرح برای تحویل ۱۲۰روزه پیش‌پرداخت ۲۱۹میلیون‌و۵۲۰هزارتومان نیاز است.

در این مراسم شاهد حضور حسن یزدانی به‌عنوان یکی از افتخارآفرینان ملی و قهرمان و مدال‌آور رشته ورزشی کشتی بودیم که مدتی است به جمع مشتریان شرکت مدیران‌خودرو و خودرو تیگو 7 پیوسته است. 
تیگو 7 که در مردادماه سال 96 با حضور سفیر کشور چین، مدیران ارشد شرکت چری و شریک تجاری‌اش مدیران‌خودرو رونمایی شد، به‌دلیل قابلیت‌های فنی بالا و امکانات رفاهی بسیار زیادی که داشت، به سرعت توانست جایگاه مناسبی را در بازار برای خود به‌دست آورد و به رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی خود بپردازد. اما مدیران چری این حجم از امکانات را برای سهم‌خواهی از بازار کافی ندانسته‌اند و در نسخه جدید آن شاهد اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی متعددی هستیم. درواقع چری تیگو 7 جدید دستخوش تغییرات اساسی شده است و این امر باعث می‌شود پرچمدار محصولات چری لوکس‌تر از گذشته باشد. بر همین اساس باید گفت عمده تغییرات صورت‌گرفته در این خودرو به درون کابین محدود شده است. درواقع می‌توان گفت که این تغییرات در غالب 18 آیتم از این پس به مشتریان ارائه خواهد شد. از آن‌جایی که طراحی ظاهری این خودرو فاقد هرگونه نقص بوده، در نسخه جدید و به‌روزشده این خودرو شاهد اعمال تغییرات اندکی هستیم که تنها به تغییر طراحی رینگ‌های اسپرت آلومینیومی محدود شده است.
چری تیگو 7 را درواقع می‌توان به‌جرات خودرویی لوکس دانست و با وارد شدن به کابین آن این موضوع به‌خوبی قابل مشاهده است. همچنین در کابین نسخه جدید این شاسی‌بلند جذاب، تغییراتی بنیادین اعمال شده که تیگو 7 را بیش‌از هر زمان دیگری آماده رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی‌اش می‌کند. ازجمله تغییرات نسخه جدید تیگو 7 می‌توان به تودوزی جدید صندلی‌ها و رودری‌ها اشاره کرد با رنگ قهوه‌ای و دوخت سفید، جلوه‌ای بی‌نظیر به فضای کابین داده است. همچنین داشبورد خودرو از طرح جدید با پوشش نرم از جنس چرم تشکیل شده است که در ادامه به‌دلیل اضافه شدن سیستم ترمز پارک برقی به این خودرو، شاهد تغییر در طرح کنسول میانی هستیم. این تغییر سبب شده است فضای میان صندلی‌های جلو بیشتر شود. از طرفی سیستم اتوهولد که پیش از این در این خودرو دیده نمی‌شد، در نسخه جدید به لیست آپشن‌های تیگو 7 اضافه شده است.
 در بخش قوای محرکه و مشخصات فنی پیشرانه شاهد اعمال تغییر نیستیم و چری تیگو 7جدید با همان پیشرانه توربوشارژر عرضه‌شده در نسخه فعلی راهی بازار خواهد شد. تیگو 7 نخستین محصول چری است که به پیشرانه مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر مجهز شد. این موتور درواقع حاصل همکاری چری با شرکای اروپایی ازجمله شرکت نام‌آشنای اتریشی AVL است که توانسته‌اند یک موتور کم‌حجم با توان خروجی بالا طراحی و تولید کنند.
موتور چهارسیلندر 1.5‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ، توانایی تولید نیرویی معادل 147‌اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن 210‌نیوتون‌متر بوده که در دورهای 1750 تا 4000 دور در دقیقه قابل دسترس است. البته نیروی تولیدشده موتور به‌وسیله جعبه‌دنده 6سرعته دبل کلاچ که توسط شرکت معتبر آلمانی گتراگ طراحی شده، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته قابل‌توجه امکان انتخاب نوع رانندگی اسپرت و اکونومی است که در راندمان و بازده موتور تاثیر می‌گذارد.
از دیگر امکانات رفاهی این شاسی‌بلند لوکس و زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. سقف شیشه‌ای پاناروما، نمایشگر 9اینچی تمام لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور باران، سنسور پارک خودرو در جلو و عقب، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، کروزکنترل، سیستم فرمان برقی EPS، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها، باز و بسته و تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های رانندگی در روز LED، گرمکن صندلی بسرنشینان جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، مجهز به 6عدد بلندگوی استریو و 6 عدد کیسه‌هوا که شامل کیسه‌هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 0
    مقصر خودتون هستید که به خرید راضی شدید نخرید فوری صف نکشید برای خرید باید تعرفه واردات حذف شود و خودرو به قیمت جهانی فروخته شود تا شما مردم فوری برای خرید می دوید این ها هستند که حال میکنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =