خودروسازان

مسائل و مشکلاتی که این روزها گریبانگیر صنعت خودرو شده، باعث می‌شود تیراژ تولید اکثر خودروها با افت همراه باشد، به‌خصوص خودروهای جدید ساخت داخل و همچنین چینی‌ها از این موضوع لطمه فراوانی دیده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  اما باید گفت پایین‌آمدن تیراژ تولید به منزله کاهش  درآمد  این شرکت‌ها نیست زیرا برخی از آنها با افزیش سود نیز روبه‌رو شده‌اند! اما چطور چنین  مساله‌ای امکان‌پذیر است؟ در پاسخ  باید گفت در سال گذشته بسیاری از خودروهای تولید داخل به‌خصوص خودروهای چینی به‌صورت اقساط یک تا سه‌ساله به‌روش می‌رسیدند اما اکنون همین خودروها تنها به‌صورت نقدی آن‌هم با قیمت‌های بالاتر از سال گذشته به‌فروش می‌رسند.
درواقع طی فروش اقساطی سود حاصل از فروش خودروها در سال دوم یا سوم بازپرداخت اقساط به‌دست  می‌آمد، اما اکنون این سود در ابتدا و در همان پیش‌خرید به‌حساب تولیدکننده واریز می‌شود.  بدین‌ترتیب باید گفت به رغم کاهش تیراژ تولید جابه‌جایی روش فروش اقساطی با فروش نقدی باعث شده است برخی شرکت‌ها به‌رغم کاهش شدید تولید همچنان سودآور باقی بمانند و حتی حاشیه سود مناسبی را نیز به‌دست آورند. 
البته باید گفت این موضوع  درمورد خودروهایی مصداق دارد که تا قبل از تابستان ١٣٩٧ بیشترین حجم فروش آنها به‌صورت اقساطی انجام می‌شد.. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =