کد خبر: 222887
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
پژو 206

آخرین مدل ۲۰۶ تیپ ۳ مربوط به تولید سال ۱۳۹۱ است. با ۴۰ میلیون تومان می‌شود از این مدل یک خودروی شش یا هفت ساله را خریداری کرد.

چهره دلربای پژو ۲۰۶ تا سال‌ها این خودروساز را به محبوب قلب‌های طبقه متوسط ایرانی تبدیل کرد. خودرویی که زیبا بود و امکانات رفاهی وسوسه‌کننده‌ای داشت. به خصوص با ورود تیپ سه دیگر جایی برای انتقاد به پژو وجود نداشت. در گزارش زیر بررسی خواهیم کرد که چرا امروز خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سود اقتصادی دارد.

تیپ سه هنگام ورود به بازار نشان داد اتاق متفاوتی از تیپ یک و دو دارد و همین موضوع باعث درخشندگی بیشترآن در بین راننده‌ها شد. برای مثال برای اولین بار در بین محصولات شیر کوچک فرانسوی، آینه پژو تیپ سه را می‌شد به صورت برقی تنظیم کرد. از سوی دیگر تیپ سه بسیار شبیه به تیپ پنج است. یعنی همه خواص تیپ پنج را دارد و فقط ترمز چرخ‌های عقب آن مثل تیپ پنج دیسکی نیست. همچنین حجم موتور تیپ پنج افزایش یافته‌است. تولید همان موتور ۱.۴ لیتری در تیپ دو و یک در تیپ سه ادامه یافت و باعث شد که شتاب استاندارد تیپ‌های یک، دو و سه مانند هم باشند؛ یعنی در ۱۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برسد.

اما تیپ سه مزیت‌هایی داشت که تیپ یک و دو از آن بهره‌ای نبرده‌بودند؛ مثلا صندلی‌های عقب آن‌ها پشتی ندارند. همچنین در تیپ یک ترمز ‌‌ABS  نبود و ضبط آن هم سی‌دی نمی‌خواند. این معایب در اولین نسخه‌های تیپ دو هم وجود داشت اما ایران‌خودرو کم‌کم آن را رفع کرد. علاوه بر آن تیپ سه تهویه‌های اتوماتیک دارد که زمان تابستان متوجه جای خالی آن درتیپ دو و یک می‌شویم. سال ۱۳۹۰ با یک میلیون تومان بیشتر از تیپ دو، می‌شد برای خرید ۲۰۶ تیپ ۳ قدم برداشت؛ هنوز هم همین تفاوت قیمت بین خرید ۲۰۶ تیپ ۳ و تیپ ۲ وجود دارد.

سوخت ترکیبی تیپ سه و پنج مثل همدیگر هستند. یعنی برخلاف تیپ دو، تیپ سه و پنج در ۱۰۰ کیلومتر ۶.۴ لیتر بنزین می‌سوزانند. البته میزان سوخت استاندارد تیپ پنج جدیدی که ایران‌خودرو تولید می‌کند از این مقدار بیشتر است. با این حال این تفاوت‌ها باعث شده که هنوز هم خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ مشتری داشته باشد. یعنی با پول کمتر می‌توان ۲۰۶ بهتری سوار شد. با وجود این تعاریف ایران‌خودرو اعتقاد داشت که به خاطر تیراژ تولید پایین آن در مقایسه با مدل‌های دیگر فروش تیپ سه صرفه اقتصادی ندارد. به خصوص اینکه تیپ پنج دقیقا یک سال بعد از تیپ ۳ به بازار آمد و فرصتی برای خودنمایی تیپ ۳ نمانده بود.

آخرین مدل ۲۰۶ تیپ ۳ مربوط به تولید سال ۱۳۹۱ است. با ۴۰ میلیون تومان می‌شود از این مدل یک خودروی شش یا هفت ساله را خریداری کرد. این در حالی است که برای خرید تیپ پنج همین سال حدودا ۵ الی ۱۰ میلیون بیشتر باید هزینه کرد. قیمت یک ۲۰۶ تیپ سه سال ۱۳۸۸ هم حدودا ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان است.

راه تشخیص تیپ‌ سه از دو

هنگام مشاهده مدل‌های دست دوم بازار در دیوار به کمک صندلی‌ها و آینه‌های جانبی آن می‌توان تشخیص داد که خودروی مورد نظر تیپ دو بوده یا سه. فراموش نکنید که برخی با تزیین‌ها و اسپرت کردن خودرو این دو را به جای یکدیگر معرفی می‌کنند و حتی شده کمی گران‌تر می‌فروشند. یکی از راهنمایی‌های تشخیص مدل ۲۰۶ این است اگر پشت پره‌های رینگ چرخ عقب دیسک‌های ترمز درخشان آن معلوم بود مقابل شما یک تیپ پنج یا شش قرار دارد. در غیر این صورت به کمک سر نخ آینه‌های دو رنگ و پشتی‌های آن می‌توان فهمید مقابلمان یک ۲۰۶ تیپ ۳ دارک شده است.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =