کد خبر: 223110
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
ب ام و

با نگاهی به آگهی‌های سایت دیوار

ب ام و X4 در سال 2104 رونمایی شد و به جمع شاسی‌بلندهای محبوب ب ام و در بازار جهانی پیوست. می‌توان این مدل را یک خودروی کراس‌اور-شاسی‌بلند-کوپه نیز توصیف کرد. X4 که در خانواده‌ی پرافتخار بی‌ام‌و عضوی از کلاس اختصاصی «کوپه‌ی چابک اسپرت» سایز متوسط (SAC) این برند محسوب می‌شود، در نسل اول نزدیک به 200 هزار دستگاه فروش داشت و پس از 4 سال، نسل دوم آن به بازار عرضه شد. این خودرو از زمان ورود به ایران هم با اقبال خوبی مواجه بوده است. اگر در دوراهی خرید ب ام و  X3 صفر و X4 صفر قرار گرفته‌اید، این متن را تا انتها بخوانید.

طراحی و فضای داخلی

علی‌رغم شباهت ظاهری زیاد به ایکس 6، ساخت و طراحی آن بر پایه ایکس 3 صورت گرفته است. X4 فضایی کمتر نسبت به X3 دارد. یعنی پشت فرمان X3، احساس راحتی و فضای بیشتری برای راننده و سرنشینان و دید عقب بهتری خواهید داشت. البته این اختلاف به این معنی نیست که X4 انتخابی غیرکاربردی است. با اینکه X4 ویژگی‌های یک خودروی اسپرت دارد اما هم‌چنان جادار است و فضای کافی برای سرنشینان فراهم می‌کند.  گلگیرهایی پفکی به همراه خطوط جانبی، ظاهری اسپرت به این خودرو بخشیده است. فضای صندوق‌عقب X4 از X3 کمتر است اما با خواباندن صندلی‌های عقب تا 1400 لیتر قابلیت ارتقا دارد. در کل باید گفت خرید ب ام و  X3 صفر به معنی راحتی بیشتر و رانندگی بدون مرز است و انتخاب X4 یعنی جذابیت، خاص بودن و رانندگی‌ هیجان‌انگیزتر.

نمای فضای داخلی بی ام وی X4 به خصوص در ردیف جلو کاملا مطلوب و مشابه بی ام و X3 است. فضای عقب این خودرو نیز علاوه بر پلتفرم، شاسی و قطعات اصلی در X4 و X3 یکسان بوده اما تنظیمات قوای فنی در X4 به‌ منظور ایجاد سواری هیجان‌انگیزتر متفاوت است. شاید بتوان X4 را در اصل همان X3 با شیب سقف پس از ستون B توصیف کرد که در این‌صورت فضای سر سرنشینان و صندوق عقب قربانی زیبایی و ظاهر اسپرت خودرو شده است؛ با این‌حال بین کارشناسان در زیبا بودن طراحی X4 اتفاق نظر وجود ندارد.

مشخصات فنی

سیستم انتقال قدرت در هر دو خودرو مشابه است. هر دو در دو مدل 4 و 6 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شوند. سیستم انتقال قدرت ایکس 4 با ایکس 3 مشترک بوده و موتورهای آن در دو مدل 4 و 6 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شوند که البته فراموش نکنید در بازار ایران تنها مدل 2 لیتری بنزینی توربو شارژ با 245 اسب بخار موجود است. پیشرانه دو لیتری هر دو خودرو قدرت و گشتاور به ترتیب 245 اسب بخار و 350 نیوتن متر در دور موتورهای 6500 و 1250 تا 4800 تولید می‌کنند.

مقایسه قیمت

در بازار خودروهای وارداتی ایران، قیمت بی ام و X3 در مقایسه مدل X4 ارزان‌تر است. ب ام و X3 از سال 2005 وارد بازار ایران شد و در ابتدا با قیمت معقولی قابل خریداری بود اما رفته رفته قیمت آن افزایش یافت. خرید خرید ب ام و  X3 صفر 2017 در بازار در حال حاضر حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه می‌برد. این در حالی است که X4 2017 به قیمت یک میلیارد و 270 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. البته با مراجعه به سایت دیوار می‌شود گزینه‌های دست دوم را با شرایط خوب و قیمت مناسب‌تری پیدا کرد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

آخرین اخبار