ام‌وی‌ام کارکرده ۱۱۰ 

نمایندگی مدیران خودرو در حال حاضر فقط مدل ام‌وی‌ام ۱۱ اس را می‌فروشد. این سری در مقایسه با ام‌وی‌ام ۱۱۰ قبلی بسیار پیشرفته و حتی لاکچری‌تر شده است.

هاچ‌بک همیشه مناسب‌ترین خودرو برای جوانان بوده؛ اما طیف قیمتی این خودروی جمع‌وجور حتی به ۷۰۰ میلیون تومان هم در بی‌ام‌دبلیو سری یک می‌رسد. قیمتی که به نظر نمی‌آید یک جوان از پس تهیه آن بربیاید. در گزارش زیر با هم مرور می‌کنیم که در سطوح قیمتی پایین چه خودروهای هاچ‌بکی در بازار دیده می‌شود.

ام‌وی‌ام

نمایندگی مدیران خودرو در حال حاضر فقط مدل ام‌وی‌ام ۱۱ اس را می‌فروشد. این سری در مقایسه با ام‌وی‌ام ۱۱۰ قبلی بسیار پیشرفته و حتی لاکچری‌تر شده است. مدل قبلی هم هنوز در بازار خودروهای کارکرده وجود دارد اما این مدل هنوز مجهز به سنسور پارک، آینه بغل برقی، گرم‌کن شیشه عقب و برف‌پاک کن و چراغ روز نشده بود. برای خرید ام‌وی‌ام کارکرده ۱۱۰  مدل ۱۳۹۳ باید حدود ۲۷ میلیون تومان بودجه داشت. ام‌وی‌ام جدید هنوز طرح لبخند جلو را دارد و بیشتر از هرچیز پست خودرو تغییر کرده. تعداد سوپاپ‌های مدل جدید از شش به ۱۲ سوپاپ رسیده و این قدرت و شتاب بیشتری برای راننده تولید می‌کند. یک خبر خوب برای جوانان این است که ام‌وی‌ام جدید به خاطر چهار بلندگوی خودرو سیستم صوتی بهتری در مقایسه با همه خودروهای هاچ‌بک دیگر دارد. قیمت این خودرو در نمایندگی ۴۱ و در بازار ۴۷ میلیون تومان و نزدیک به تیبا دو است.

پراید

پراید ۱۱۱  تولید ایران‌خودرو که سال ۱۳۸۸ به بازار آمد و امروز در بازار ۳۸ میلیون و در نمایندگی ۲۲ میلیون تومان قیمت دارد. پلت‌فرم آن از روی پراید هاچ‌بک کره‌ای طراحی ولی امکانات آن جدیدتر شده‌است. پراید ۱۱۱ از ام‌وی‌ام بزرگ‌تر است. همچنین تنوع رنگی که با خرید ام‌وی‌ام کارکرده می‌بینید در پراید مشاهده نخواهید کرد.  پراید یک موتور ۱.۳ لیتری دارد که یعنی چند صد سی‌سی از ام‌وی‌ام بزرگ‌تر است اما این موتور باعث نشده که قدرت بیشتر و شتاب بالاتری در مقایسه با ام‌وی‌ام تولید کند. در رانندگی‌های طولانی متوجه نرم‌تر بودن سیستم تعلیق ام‌وی‌ام در مقایسه با پراید می‌شوید. با این حال تایرهای پراید بزرگ‌تر بوده و در پیچ عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. همچنین بازار خرید ام‌وی‌ام کارکرده از پراید سردتر است. هیچ کدام از ام‌وی‌ام یا پراید خودروهای ایمنی نیستند.

تیبا دو

از خانواده پراید هاچ‌بک دیگری هم به بازار آمده که می‌توان نام آن را در این مقایسه قرار داد. ظاهر تیبا دو از پراید بسیار جذاب‌تر ایت اما ام‌وی‌ام ظاهر زیباتری در مقایسه با تیبا دارد. آینه بغل برقی بغل، صندلی تاشوی عقب ام‌وی‌ام ۱۱۰ نشان می‌دهد که این شرکت چینی حداقل ظاهر را حفظ کرده‌است. این دو در مشخصات فنی هم با هم متفاوت هستند. تیبا یک موتور چهار سیلندر هشت سوپاپه و ام‌وی‌ام موتور سه سیلندر ۱۲ سوپاپه. سیستم ایمنی هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده اما زمان نشان داده که ترمزهای خودروهای چینی عملکرد بهتری در مقایسه با خودروهای ایرانی داشته‌اند.

به عنوان نتیجه‌گیری باید گفت ام‌وی‌ام شاید آن خودرویی نباشد که از آن انتظار شتاب بالا و سرعت دیوانه‌وار را داشته باشید اما امکانات رفاهی که این خودرو به سرنشینان خود ارائه می‌کند در هیچ خودروی ۴۰ میلیونی دیگری پیدا نمی‌شود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =