کد خبر: 223166
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

مهم‌ترین معیار در این مطالعه، تعداد دفعات روشن شدن چراغ چک پیشرانه است؛ چراغی که روشن شدن آن خوشایند نیست و می‌تواند نشانگر هر مشکلی، از ایرادات جزئی گرفته تا نقص‌های عمده باشد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، CarMD با تجزیه‌وتحلیل تعمیرات خودروها و هزینه‌های مربوط‌به این تعمیرات، هرساله اقدام به اعلام شاخص سلامت و همین‌طور رتبه‌بندی قابلیت اطمینان خودروها می‌کند. مهم‌ترین معیار در این مطالعه، تعداد دفعات روشن شدن چراغ چک پیشرانه است؛ چراغی که روشن شدن آن خوشایند نیست و می‌تواند نشانگر هر مشکلی، از ایرادات جزئی گرفته تا نقص‌های عمده باشد. 
این مطالعه امسال با بررسی بیش‌از 5.6میلیون‌خودرو ساخت سال‌های 1996 تا 2018 انجام‌گرفته و میزان روشن شدن چراغ چک این خودروها در بازه زمانی اول اکتبر 2017 تا آخر سپتامبر 2018 موردبررسی قرارگرفته است. طبق نتایج این مطالعه، در محصولات تویوتا کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک وجود دارد. پس‌از تویوتا نیز آکورا، هیوندای، هوندا و میتسوبیشی در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند. بررسی‌های CarMD اما خودروهایی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک را هم مشخص کرده است. در صدر این لیست آئودی Q5 قرارگرفته و سپس هوندا سیویک، سوبارو کراس‌تِرک، هوندا CR-V، هوندا HR-V و جی‌ام‌سی آکادیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

آخرین اخبار