فروش بسترنخرید  پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده

اگر تا چندماه پیش زمانی که نوسانات ارزی هنوز پایش را در بازار خودرو باز نکرده بود، می‌توانستید برای خرید خودرو با چشم بازتری بین خودروهای موجود در بازار یکی را برای خرید انتخاب کنید اما حالا بعد از فراز و نشیب‌هایی که اقتصاد ایران در چند ماه گذشته از سر گذرانده، انتخاب‌ها برای خرید، محدود و بازار برای فروش خودرو وسوسه برانگیزتر است.

اگر شما یکی از کسانی هستید که سال پیش همین موقع خودروی چینی بسترن B30 را با قیمتی کمتر از 70 میلیون خریداری کرده‌اید حالا می توانید با قیمتی  بیش از 124 میلیون تومان، دلیل خوبی برای فروش بسترن پیدا کنید.

تیرماه همین امسال بود که گروه خودروسازی بهمن، عرضه‌کننده این خودرو در ایران ، پس از تاخیر در تحویل خودروهای بسترن B30  در دعوت‌نامه ارسالی به مشتریان بهای رسمی این خودرو را  برای تحویل حواله‌های شهریور و مهر 97 مبلغ 106 میلیون 800 هزار تومان اعلام کرد و مهرماه گذشته هم قیمت رسمی این خودرو را برای حواله‌های آذرماه به 124 میلیون و 300 هزار تومان افزایش داد. این افزایش قیمت برای خودروهای بسترن B30 در حالی بود که قیمت کارخانه این خودرو در زمان ثبت نام مشتریان در تیرماه سال جاری حدود 68 میلیون تومان بوده است.

مشکلی به نام خدمات پس از فروش

بعد از همکاری تقریبا موفق گروه خودروسازی بهمن موتور با فاو چین، این کمپانی به سراغ یک محصول دیگر از این خودروساز چینی رفت و بسترن B30  را برای عرضه در ایران آماده کرد اما شاید بتوان خدمات پس از فروش این گروه خودروسازی را یکی از دلایل فروش بسترن دانست. بسترن B30 با سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش توسط بهمن موتور عرضه می‌شود اما شبکه بهمن موتور مانند ایران خودرو خدمات پس از فروش قوی ندارد و از همین رو در صورت بروز مشکلی دسترسی به نمایندگی‌های این شرکت مشکل‌تر از رقیب خود است. 

خودروی با ظاهری زیبا و داخلی معمولی

در کنار تمام نقاط قوتی که خودروی بسترن دارد چیزی که بیش از همه شما را مایوس می‌کند، جنس بد قطعات داخل این خودرو است. پلاستیک سخت و خشک داخل کابین از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و حتی از رقبای چینی خود نیز در بعضی موارد ضعیف‌تر ظاهر شده است.

اگر اهل سفر در جاده‌های کوهستانی هستید شاید خشک بودن این خودرو در این مناطق و قابل پیش‌بینی نبودن عملکرد فرمان این خودرو می تواند برای شما در سفرهایتان دردسرساز باشد. همچنین گیربکس این خودرو به نظر می‌رسد مناسب شرایط شهری طراحی شده است چرا که تمایلی به حرکت با دنده سنگین ندارد و این می‌تواند در جاده‌های کوهستانی بسیار مشکل‌ساز باشد. حتی به نظر شتاب‌گیری و مصرف سوخت بسترن B30  بسیار مشابه خودروهای داخلی است. هرچند خودروی بسترن B30  رقیب خودروهایی چون دنا پلاس و برلیانس H330محسوب می شود اما طبق گفته برخی از خریداران این خودرو صدای موتور با وجود نمد در زیر کاپوت این خودرو کمی آزاردهنده خواهد بود.

اگر به هر دلیلی تصمیم به فروش بسترن B30  گرفته‌اید مطمئن باشید در همین حدود قیمت این خودرو می‌توانید خودرویی را که نواقص کمتری نسبت به این خودرو دارد در بازار پیدا کنید. چون این خودرو دیگر مانند سال‌های گذشته جزو خودروهای خارجی ارزان قیمت محسوب نمی‌شود و می‌توانید خودرویی با آپشن‌های بهتر در اختیار داشته باشید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =