خرید  پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده

قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده در سال ۱۳۸۹ ،۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.  جالب اینکه آن زمان می‌توانستیم با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیشتر یک تندر بخریم اما هرچه قیمت‌ها افزایش یافته، ۲۰۶ و تندر بیشتر از یکدیگر فاصله گرفتند.

پژو ۲۰۶ خودروی پرطرفدار خیابان‌های ایران است.  سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۸۰ هزار ۲۰۶ از تیپ‌های مختلف این خودروی فرانسوی فروخته شد. این عدد حتی ۱۱ درصد از میزان فروش سال پیش هم بیشتر بود. با این حال نمودار فروش این خودرو با همان سرعتی که اوج گرفته بود امسال فرود آمد. طوری که شش ماه ابتدای امسال با کاهش خرید و فروش ۲۰۶ روبرو شدیم.

۲۰۶ از سال ۸۴ تا ۹۲

 در هشت سال دولت نهم و دهم دلایل متعددی به افزایش سرسام‌آور قیمت ۲۰۶ منجر شد. این اتفاق مانند آتش زیر خاکستر بار دیگر در شش ماه ابتدای سال ۱۳۹۷ آتش به جان صنعت خودروی کشور انداخت. از آن زمان تولید خیلی از خودروها مانند رنو، زانتیا و یا ورونا متوقف شد و مصرف‌کننده‌های بیشتری به خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده آوردند. چرا که با شدید شدن تحریم‌ها از سال ۱۳۸۸ خودروسازان داخلی تقریبا کار را تعطیل کردند و صنعت خودروسازی افت شدیدی را در تولید تجربه کرد.

در ماه‌های گذشته نیز همین تاریخ دوباره تکرار شد و رشد هزینه‌های تولید برای طرفداران پژو راهی به جز خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده باقی نگذاشت.

قیمت ۲۰۶ در سال ۱۳۸۳

سال ۱۳۸۳ برای خرید یک پژو ۲۰۶ از ایران‌خودرو باید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه داشتیم. این قیمت در سال ۱۳۸۵ به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. برای اینکه مختصات قیمت ۲۰۶ را بتوانید تصور کنید به یاد شما می‌آوریم که قیمت خرید یک آر‌دی آن زمان تقریبا نصف ۲۰۶ بود.

قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده در سال ۱۳۸۹ ،۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.  جالب اینکه آن زمان می‌توانستیم با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیشتر یک تندر بخریم اما هرچه قیمت‌ها افزایش یافته، ۲۰۶ و تندر بیشتر از یکدیگر فاصله گرفتند. اتفاقی که دلیل آن تفاوت در میزان تقاضای خودروهای ۲۰۶ و همچنین نرخ تولید بیشتر آن برمی‌گردد. تندر در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و ۲۰۶ را به سرعت پشت سر گذاشت.

 قیمت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در سال ۱۳۹۱ به ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. با تغییر قیمت دلار آن سال از هزار و ۹۰۰ تومان به سه هزار و ۱۰۰ تومان در سال ۹۲، مشتریان قدیمی پژو باید ۳۵ میلیون تومان می‌دادند تا پشت فرمان آن بنشینند. آن زمان می‌شد با بودجه‌ای که امروز برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده می‌گذاریم یک ۲۰۷ اتوماتیک خرید. در این هشت سال قیمت خرید پژو ۲۰۶ کارکرده هم سه و نیم برابر بیشتر شد.

یکی از دلایل افزایش قیمت ۲۰۶ مستقیما به تحریم‌ها بر می‌گشت. با خروج پژو در ایران تیراژ تولید ۲۰۶ پایین آمد. آن هم خودرویی که سال ۹۰ یکی از پرتیراژترین خودروهای کشور شده بود. با بر هم خوردن نظم تقاضا و عرضه در بازار قیمت این خودروی پژو هم سر به آسمان گذاشت و دیگر هیچ وقت فرود نیامد. سرانجام سال گذشته قیمت ۲۰۶ به ۳۲ میلیون تومان رسید و در نوسان‌های اخیر نیز با ۶۰ میلیون تومان قیمت خرید و فروش می‌شود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =