کد خبر: 223250
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
نیسان جوک

برند نیسان را ما بیشتر به خاطر نیسان پاترول و نیسان وانت‌هایی می‌شناسیم که از سال‌های دور در خیابان‌های کشورمان دیده‌ایم اما به تازگی خودرویی از شرکت خودروسازی نیسان در خیابان‌ها می‌بینم که در کنار کراس‌اورهای برندهای دیگر، خودنمایی می‌کند و بسیاری را علاقمند به خود کرده است.

نیسان جوک، کراس اوری شیک و اسپرت است که در رنگ‌های متنوعی مثل زرد و قرمز در خیابان‌های پر ازدهام این روزها تردد می‌کند تا نظر افراد بسیاری را به خرید نیسان از نوع جوک آن به خود جلب کند. 

آشنایی با نیسان

شرکت خودروسازی نیسان، شرکتی ژاپنی است که سال 1911 میلادی، فردی به نام ماسوجیرو هاشیموتو آن را تاسیس کرد و سه سال بعد این شرکت با سرمایه‌گذاری سه بازرگان ژاپنی اولین خودروی خود را طراحی و روانه بازار کرد. از آن سال به بعد نیسان به تولید خودروهای مختلفی از سواری گرفته تا شاسی بلند پرداخته و افراد زیادی را جذب خرید خودرو های تولیدی خود کرده است. از جمله خودروهای موفق ساخت این کارخانه می‌توان به نیسان جی تی آر، نیسان مورانو، نیسان اکسترا و نیسان جوک اشاره کرد.

درباره نیسان جوک

کراس اور شکیلی که این روزها در خیابان‌ها و جاده‌های شهرها می‌بینیم. محصول تازه‌ای از نیسان است که از سال 2010 تولید شد و در دو تیپ فنی در ایران عرضه می‌شود، تیپ اول اقتصادی‌تر است و تیپ دوم اسپرت. مثلا تیپ اقتصادی موتور 1.6 لیتری فاقد توربو و متصل به گیربکس CVT است در صورتیکه تیپ اسپرت به موتور 1.6 لیتری توربو 190 اسب بخاری با گیربکس CVT و سیستم انتقال نیرو به هر 4 چرخ مجهز است.

نیسان جوک اسپرت که در ایران طرفداران زیادی دارد و جوانان زیادی به دنبال خرید مدل صفر و کارکرده آن هستند، خودرویی 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.6 لیتری است که حداکثر قدرت آن 190 اسب بخار در 5600 هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 240 نیوتن متر از 1600 تا 5200 دور در دقیقه است.

شتابی که برای این مدل ثبت شده از صفر تا صد، 8.4 ثانیه است و حداکثر سرعتی که با آن می‌توان راند 200 کیلومتر در ساعت است.

این کراس اور دوست داشتنی با طراحی خاص در بدنه و به خصوص جلوبندی آن و همچنین داخل کابین، مصرف سوخت کمی دارد بطوریکه مصرف سوخت داخل شهری اش 8.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر و مصرف سوخت اتوبان آن 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه شده است. حجم باک نیسان جوک 50 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 هم دارد.

از دیگر امکاناتی که افراد فعال در فروش نیسان جوک هنگام فروش‌اش به خریداران توضیح می‌دهند، می‌توان از مانیتور و دوربین دنده عقب، سامانه ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشدار باد تایرها، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سقف پانوراما،  آینه‌های جانبی برقی با چراغ راهنما، چراغ بدرقه، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، کامپیوتر سفری، سیستم تعلیق جلو و عقب و صفحه نمایش چند منظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظه‌ای خودرو گفت.

کراس اور نیسان جوک با پرفروش‌ترین کراس اور کوچک اروپا یعنی رنو کپچر به رقابت پرداخته و تا به حال توانسته خوب ظاهر شود.

 شما نظرتان درباره کراس اورهای موجود در بازار چیست.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =