ام‌وی‌ام‌110 اسپرت

گفتنی است این خودرو در بازار ایران به سفارش شرکت مدیران‌خودرو تحت عنوان ام‌وی‌ام‌110 به بازار معرفی شد که تاکنون به‌دلیل استقبال خوب خریداران، سه نسل را پشت سر گذاشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،امروزه شلوغی و ترافیک به یکی از اصلی‌ترین معضلات کلان‌شهرها تبدیل شده است، به‌همین خاطر خودروسازان دنیا با روی آوردن به تولید خودروهای کوچک و جمع‌وجور، سعی در سهم‌خواهی بیشتر از بازار دارند. در ایران نیز اوایل دهه 70 با ورود دوو ماتیز به کشور، تحولی در خودروهای شهری ایجاد شد زیرا تاکنون خودرویی با این ابعاد به بازار نه‌چندان متنوع آن زمان پا نگذاشته بود. اما حضور این خودرو کوچک و محبوب چندان پایدار نبود و سرانجام پس از چند سال با خروج محصولات دوو از ایران، ماتیز نیز به خاطرات سپرده شد.
اما این پایان کار خودروهای کوچک و کم‌مصرف شهری نبود و مدیران باهوش و ذکاوت شرکت مدیران‌خودرو، این فرصت را غنیمت شمردند و با عرضه نخستین محصول خود یعنی چری QQ، توانستند این رده از بازار را از آن خود کنند. گفتنی است این خودرو در بازار ایران به سفارش شرکت مدیران‌خودرو تحت عنوان ام‌وی‌ام‌110 به بازار معرفی شد که تاکنون به‌دلیل استقبال خوب خریداران، سه نسل را پشت سر گذاشته است. سومین نسل از این خودرو که به‌تازگی راهی بازار شده، دارای ویژگی‌های بصری فراوانی است که سبب شده علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این خودرو کوچک شهری خواهیم پرداخت.

چهره دوست‌داشتنی و جذاب
 ام‌وی‌ام 110 اسپرت، خودرویی جذاب است که توسط شرکت ایتالیایی تورینو طراحی شده است. در نمای جلو این خودرو اصلی‌ترین مشخصه، ظاهر بشاش و خندانی است که به‌وسیله چراغ‌های بیضی شکل بزرگ و سپر حجیمی که طرح لبخند را در میان خود جای داده، ایجاد شده است. همچنین در موتور کوتاه و شیشه جلو بزرگ و کشیده، از اصلی‌ترین مشخصه‌های این خودرو به‌حساب می‌آید که در تمام نسل‌های این خودرو دیده شده است.
به گفته‌ شرکت سازنده‌، این طراحی اصالت خود را از شخصیت کارتونی معروف پیکسار، نمو (Nemo) در انیمیشن «در جست‌وجوی نمو» گرفته است و خودرویی جذاب و چابک را ترسیم می‌کند. به‌طور کلی چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نسبت به گذشته بسیار بزرگ‌تر شده و چراغ‌های راهنما در کنار چراغ‌های اصلی جای گرفته‌اند. ورودی هوای بزرگ‌تر نیز به چراغ‌های مه‌شکن متصل شده و چهره‌ای مدرن‌تر به خودرو بخشیده است.
نمای جانبی این خودرو جایی است که می‌توان حرف Q را که به نوعی بیانگر مدل این خودروست، در طرح شیشه‌های جانبی آن به‌خوبی مشاهده کرد. در واقع نوع خاص دستگیره در عقب که با خلاقیت هنرمندانه‌ای در امتداد شیشه نقش بسته، کمک بسزایی در نمایش این طرح داشته است. همچنین خطوط برجسته‌ای که درهای جانبی را پوشش داده، از ویژگی‌های بارز طراحی نمای جانبی این خودرو به شمار می‌روند.گفتنی است سری جدید این خودرو از مدتی پیش توسط مدیران‌خودرو به بازار عرضه شده، دارای بدنه دو رنگی است که جذابیت‌های بصری بالایی دارد.با نگاه به نمای عقب این خودرو، با طرحی کاملا جدید مواجه می‌شوید که تاکنون در هیچ‌یک از محصولات این رده مشاهده نشده است. چراغ‌های بزرگ و کشیده که به‌صورت عمودی در طرفین بدنه تعبیه شده‌اند نیز ظاهری خاص و جذاب را پدید آورده‌اند. همچنین وجود کادر مشکی‌رنگ در اطراف شیشه عقب کمک شایانی به بهبود این نما کرده و درمجموع نمای عقب را به سوپرمینی‌های مدرن بسیار نزدیک کرده است. در پایین نیز همانند بخش جلو، دو چراغ مه‌شکن عقب توسط نوار پلاستیکی ضخیم مشکی‌رنگی به هم متصل شده و همان حالت لبخندی که قبلا در نمای جلو شاهد آن بودیم، تکرار کرده‌اند.

کابین بزرگ و جادار با طراحی مدرن
کابین نسل جدید ام‌وی‌ام‌110 نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده  است و حس خوشایندی به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین این به‌روزرسانی باعث ایجاد فضایی مدرن و جذاب شده که بیش از پیش رقابت این خودرو را با گزینه‌های اروپایی نزدیک‌تر کرده است. طراحی کابین در عین سادگی، با استفاده منحنی‌ها و طرح‌های دایره‌ای‌شکل، علاوه‌بر تطابق با ظاهر خارجی خودرو، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در کنار اینها تریم داخلی به رنگ مشکی درآمده که در نوع خود جلوه بهتری به کابین داده است. علاوه‌بر این، طراحی داشبورد به‌طور کامل تغییر یافته است. محفظه‌ای روی داشبورد برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده و در بخش‌هایی از داشبورد از تریم نقره‌ای‌رنگ برای ایجاد تنوع استفاده شده است. همچنین مجموعه پشت آمپر از حالت کلاسیک به طرحی مدرن تغییر یافته که به‌صورت نمایشگر دیجیتال دایره‌ای‌شکل، تمام‌ اطلاعات مربوط به دور موتور، سرعت، دمای آب و بنزین را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
از نکات قابل توجه در کابین، فضای بزرگ و جادار برای سرنشینان است که برخلاف ابعاد کوچک خودرو، کاملا دور از انتظار است. همچنین فضای صندوق‌بار برای کاربری شهری و سفرهای کوتاه‌مدت مناسب است و می‌تواند نیازهای خانواده‌های جوان را به‌خوبی برطرف کند.


 

قلب کوچک اما پرتوان
نسل جدید ام‌وی‌ام 110 اسپرت در بخش قوای محرکه نیز تغییراتی به خود دیده و موجب شده است راندمان و عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یابد. نسل‌های پیشین این خودرو دارای دو نوع پیشرانه سه و چهار سیلندر بود که به ترتیب هرکدام دارای حجم 0.8‌لیتری و 1.1‌لیتری بودند. گفتنی است توان تولیدی این پیشرانه‌ها به ترتیب 51 و 68‌اسب‌بخار بود که این نیرو به‌وسیله جعبه دنده 5‌سرعته دستی و 4‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شد. اما نسل جدید این خودرو با توجه به نوع کاربری خود از پیشرانه‌ بسیار سبکی استفاده می‌کند که علاوه‌بر رفع نیازهای مربوط به رانندگی‌های روزانه‌ شهری، مصرف سوخت بهینه‌ خودرو را هم تضمین کرده است. این پیشرانه سه‌سیلندر دارای حجم دقیق 998سی‌سی است که توانایی تولید نیرویی معادل 68‌اسب‌بخار در 6000‌دوربردقیقه و حداکثر گشتاور 93‌نیوتون‌متر در 3500 تا 4500 دوربردقیقه را دارد. گفتی است وظیفه انتقال نیروی تولیدشده موتور به چرخ‌های جلو، برعهده جعبه‌دنده 5 سرعته دستی است که سبب شده شتاب قابل‌توجهی برای این خودرو کوچک رقم بخورد. بر همین اساس می‌توان لقب چابک را برای کوچک‌ترین عضو خانواده مدیران‌خودرو در نظر گرفت. گفتنی است سیکل ترکیبی مصرف سوخت این پیشرانه کم‌حجم و اقتصادی کمتر از 5 لیتر در هر 100کیلومتر اعلام شده است که همین موضوع می‌تواند دلیل محکمی برای موفقیت ام‌وی‌ام110 اسپرت در بازار خودروهای اقتصادی به‌شمار رود. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش است و در قسمت عقب از نوع غیرمستقل با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده که سبب شده تجربه رانندگی با این خودرو بسیار لذت‌بخش شود. زیرا سواری نرم و هندلینگ قابل قبولی که این خودرو به سرنشینان ارائه می‌کند، در نوع خود بی‌نظیر است و خاطره‌ای به‌یاد ماندنی را در ذهن سرنشینان از خود به‌جای می‌گذارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    نمای عقب خودرو بر خلاف نظر نویسنده مقاله خیلی زشت و نامتناسب با سایر وجوه خودرو است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =