کد خبر: 223392
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
فولکس‌واگن

این‌طور که استفان ولنشتاین مدیرعامل جدید فولکس‌واگن در چین می‌گوید بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان به گفته خودش مطمئن است که در سال میلادی جدید از رشد بیشتر خود مطمئن است.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد که در سال جاری فروش خود را در چین با افزایش مدل‌های جدید افزایش خواهد داد و به این ترتیب از خطر کوچک شدن بازارش برای اولین بار پس از دست کم دو دهه در این کشور جلوگیری خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سال 2019 را برای خودروسازانی که در چین فعالیت دارند، سال بدی برآورد کرده‌اند.

به هر حال این‌طور که استفان ولنشتاین مدیرعامل جدید فولکس‌واگن در چین می‌گوید بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان به گفته خودش مطمئن است که در سال میلادی جدید از رشد بیشتر خود مطمئن است.

فروش این گروه خودروسازی که شامل برند لوکس آئودی نیز می شود در سال گذشته 20 هزار دستگاه بیشتر نسبت به سال 2017 (با 4.2 میلیون دستگاه خودرو) بود.

تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین و همچنین تغییرات ناگهانی به سوی اتوماسیون و الکتریکی‌سازی به کاهش تقاضا برای خودروها منجر شده است.

در ماه نوامبر تعداد خودروهای فروخته شده در چین برای ششمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و انتظار می‌رود که فروش کلی سال 2018 برای نخستین  بار از دهه 1990 روندی نزولی را تجربه کرده باشد و بدین ترتیب فشار روی خودروسازان بزرگ جهانی که روی فروش خود در این بازار حساب کرده بودند، افزایش پیدا کند.

فولکس‌واگن پیش‌بینی کرده بود که فروش‌‌اش در نیمه اول سال 2019 نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کند. این خودروساز آلمانی در چین از طریق سه جوینت ونچر با شرکت های چینی فاو گروپ، سایک موتور و آنهوی جیانهوای گروپ محصولات خود را تولید می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =