کد خبر: 223457
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
206 صندوقدار

206 برای خیلی‌ها یک خودروی معمولی نیست. در اینستاگرام صفحه‌های 206 سواران بسیاری است که با ماشین‌های خود ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند. مثلا داشبورد آن را به جنس جیر یا چرم درآورده‌اند، سقف 206 را به سانروف تغییر داده‌اند و رنگ‌های مات یا براق بر خودرویشان زده‌اند

206 صندوق‌ دار یک خودروی تمام عیار بومی است. قضیه از این قرار بود که ایران خودرو تصمیم به صندوق‌ دار کردن مدل هاچ‌بک گرفت و پس از رایزنی با شرکت پژو، 206 صندوق دار یا همان اس دی در تیپ‌های مختلف به بازار آمد. خرید 206 صندوق دار صفر همان چیزی بود که یک خانواده ایرانی میخواست؛ صندوق وسیع، مصرف سوخت کم، ظاهری شیک و کیفیت بالا. اس دی در ابتدا نزدیک به 30 میلیون تومان داشت و حالا قیمتی در حدود 40 میلیون تومان دارد.

206 هاچ‌بک و صندوق دار با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. چراغ‌های جلو و عقب هر دو خودرو یکسان است. در خصوص کیفیت موتور باید گفت که هر دو خودرو از یک برند برای موتور استفاده کرده‌اند اما قاعدتا وزن بالاتر 206 صندوق دار، باعث مصرف سوخت بیشتر و قدرت موتور کم‌تر شده است. با این حال اس دی که همان مخفف سدان است، همچنان در مقایسه با خودروهای داخلی به لحاظ سوخت کم، ایمنی و شتاب خوب در رتبه اول قرار دارد. 206 صندوق دار در 8 تیپ وجود دارد. وی 2 و وی 10 دو گانه‌سوز و 6 تیپ دیگر بنزینی هستند. اگر به دنبال صندوق جادار هستید، دور این دو تیپ را خط بکشید زیرا از 450 لیتر تنها 325 لیتر فضای اضافه در آن موجود است.

کدام تیپ 206 را بخریم؟

تیپ 8 تمامی آپشن‌ها را مانند کیسه هوا، ترمز ای بی اس، قفل مرکزی، چراغ مه شکن، سنسور دنده عقب صندلی عقب دو تکه و ... داراست و در مقابل وی20 در مقایسه با دیگر تیپ‌ها کمترین آپشن‌ها را از آن خود کرده است. مثلا در این خودرو نه خبری از دماسنج است، نه سنسور دنده عقب و نه آینه‌های جانبی برقی. در عین حال فقدان این آپشن‌ها چیزی از ارزش‌های وی 20 کم نمی‌کند و اگر به دنبال یک 206 در حد نو اما با قیمت پایین هستید، به آگهی‌های فروش این تیپ در سایت دیوار سری بزنید. عمده آن‌ها قیمتی بین 23 تا 30 میلیون تومان دارند. همچنین در این سایت خرید 206 صندوق دار صفر وی 8 به قیمت 42 میلیون تومان آگهی شده که به ادعای فروشنده تنها کارکرد آن از نمایندگی تا پارکینگ منزل بوده است.

206 سواران را بشناسید!

206 برای خیلی‌ها یک خودروی معمولی نیست. در اینستاگرام صفحه‌های 206 سواران بسیاری است که با ماشین‌های خود ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند. مثلا داشبورد آن را به جنس جیر یا چرم درآورده‌اند، سقف 206 را به سانروف تغییر داده‌اند و رنگ‌های مات یا براق بر خودرویشان زده‌اند. در واقع این ماشین‌بازها به صورت کلی خودروی خود را به وسیله نقلیه‌ای دیگر و البته خاص تبدیل کرده‌اند. در سایت دیوار چند مدل از این وسیله‌های نقلیه موجود است. مثلا یک 206 صندوق دار سانروف مدل سال 1390 با 180 هزار کیلومتر به قیمت 61 میلیون تومان به فروش می‌رسد که از خرید 206 صندوق دار صفر هم گران‌تر است. این 206 دارای آپشن‌هایی به این شرح است: سانروف فابریک شرکتی، موتور اروپایی، چراغ عقب 207، چراغ جلو سونار به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان، فول زنون و هدلایت، سیستم صوتی و تصویری بسیار باکیفیت، آینه بغل 207 جدید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =