خودروهای مانده در گمرک

با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک، به‌زودی شاهد ترخیص این خودروها خواهیم بود که بیش از یک‌سال و نیم یا بیشتر در گمرک مانده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  تعداد کمی از این خودروها، مدل ٢٠١٧ و ٢٠١٩ و بیشترین آنها مدل 2018 هستند. در واقع این خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک آخرین سری خودروهای وارداتی خواهند بود.

با وجود رخدادهای سیاسی و اقتصادی، شانس بازگشایی واردات خودرو در سال‌٩٨ بسیار اندک خواهد بود و در صورت حل‌نشدن مسائل سیاسی، احتمال دارد واردات خودرو تا سال ١٤٠٠ هم ممنوع باقی بماند. بدین‌ترتیب تعداد ١٦هزارخودرو ترخیصی باید نیاز بازار به خودروهای وارداتی را در دو ماه پایانی سال و همچنین سال٩٨ برطرف کنند.

البته ترخیص خودروها باعث خواهد شد قیمت‌ها در دو ماه پایانی سال کاهش نسبی یابد اما به‌نظر نمی‌رسد این روند در سال ٩٨ ادامه یابد.

کرمان‌موتور؛ اولین عرضه‌کننده سری آخر خودروهای وارداتی 

کرمان‌موتور اولین شرکتی است که فروش رسمی خودروهای هیوندای وارداتی باقی‌مانده در گمرک را آغاز کرده است.

به احتمال زیاد به‌زودی اطلس‌خودرو، رامک‌خودرو، آرین‌موتور، کیان‌موتور وارنا، پرشیاخودرو و ماموت‌خودرو نیز عرضه خودروهای کیا، سانگ‌یانگ، میتسوبیشی، دی‌اس، بورگوارد، ب‌ام‌و و فولـکس‌واگـن را آغاز خواهـند کرد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی اکبری DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام.وزارت صمت داره در ابلاغ به گمرکات جهت ترخیص خودروها تعلل می کند.این همه حق کشی وسکوت...پیگیری تا حقوق مان بیشترپایمال نشود ممنون
  • دارکوب IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    پس تکلیف مشتریان داتیس خودرو چه می شود؟؟؟؟؟ چرا کسی در خصوص فروش و واردات ولوو سخنی نمی گوید؟؟؟!!!!
  • سیده قدسی فرزام FR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    1 0
    سلام تورو خدا .پیعمبر و امام .جون‌مادرتون .پدرمون درومد2ساله چشم انتظاریم بخدا انسانیت خوبه .انصاف کجاست .تو این شرایط بد اقتصادی.مال مردم رو بدید . هر روز صبح دختر من میگه مامان ممکنه امروز اعلام کنن ماشینمون رو بدن میگم‌انشالا.تورو خدا دیگه طول ندید ۲ سال میشه من ماشینم رو فروختم النترا تو شرکت اسان‌موتور نوشتم .مسئولین‌محترم خدا خیرتون‌بده لطفن مجوز ترخیص النترا های اسان موتور رو از گمرک صادر کنید تشکر
  • دارکوب IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    با این وضعیت دیگر امیدی به این دولت و مجلس ندارم ، من بیش از یکسال و نیم است که منتظر واردات خودروی ولوو توسط داتیس خودرو هستم ،با تعلل این شرکت و دولت تعرفه واردات و نرخ ارز افزایش یافته و احتمالا این هزینه گزاف بر مشتری تحمیل می گردد. چرا تعرفه واردات را افزایش دادید ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =