در بخش طراحی خارجی می‌بینیم که هر دو این خودروها از پلتفرم‌های قدیمی برندهای مشهور جهانی الگو برداری شده‌اند. اما با این حال در نگاه اول مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

همان طور که همه ما در جریان افزایش قیمت‌های ناگهانی در بازارهای مختلف کشور از جمله خودرو بودیم. در سال اخیر قیمت خودروهای با کیفیت کره‌ای و ژاپنی مانند کیا و نیسان در ایران سر به فلک کشیده‌اند و دیگر کمتر کسی بودجه مناسب برای این خودروها را دارد. از این رو با ورود خودروهای چینی به ایران و امکاناتی که در نسل جدید خودروهای برندهای چینی وجود داشت، بسیاری از خریداران خودروهای گران قیمت و شاسی بلند به سمت خرید ماشین‌های چینی روی آوردند. هر چند کیفیت این خودروها با کمپانی‌های معتبر جهانی قابل مقایسه نیست، اما با توجه به قیمت آن‌ها در بازار نسبت به خودروهای لوکس دیگر، خرید آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

حال در میان برندهای چینی موجود در ایران تعدادی از خودروها در بدو ورود با استقبال فراوانی مواجه شدند. از جمله آن‌ها خودروهای شاسی بلند و لوکس برندهای مختلف چینی مانند خودرو هن تنگ و هاوال بود. این 2 در میان خودروهای شاسی بلند چینی موجود در بازار ایران رقابت تنگاتنگی دارند. و افرادی که قصد خرید یک شاسی بلند لوکس چینی را دارند معمولاً بین این 2 گزینه انتخاب برای آن‌ها مشکل می‌شود. از این رو در ادامه این مطلب به بررسی مقایسه این 2 خودرو در بخش‌های مختلف طراحی و مشخصات فنی می‌پردازیم تا انتخاب را در این زمینه برای خریداران راحت‌تر کنیم.

مقایسه طراحی خارجی هن تنگ و هاوال

در بخش طراحی خارجی می‌بینیم که هر دو این خودروها از پلتفرم‌های قدیمی برندهای مشهور جهانی الگو برداری شده‌اند. اما با این حال در نگاه اول مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

 نسل جدید خودرو هن تنگ یعنی هن تنگ X7 که به تازگی وارد بازار ایران شده است، لوکس‌ترین کراس آور شرکت هن تنگ می‌باشد. طراحی متفاوت چراغ‌های جلو با زاویه شکسته در آن، مه شکن‌های کشیده‌تر، جلو پنجره کرومی و نیز هماهنگی و جذابیت لازم در طراحی پشت ماشین از مشخصه‌های اصلی طراحی خودرو هن تنگ است. یکی از ایراداتی که در طراحی داخلی این ماشین به چشم می‌خورد لوگو و نام شرکت هن تنگ است که با سایز بزرگی پشت ماشین کار شده است.

طراحی خارجی هاوال h9، که تازه‌ترین خودرو وارد شده هاوال می‌باشد، نیز از مشخصه‌هایی مانند جلو پنجره بزرگ، مه شکن‌های بزرگ و قوی و نیز بدنه قدرتمند بهره می‌برد. به طور کلی از نظر طراحی خارجی و ظاهر خودرو، هاوال h9 حس رضایت بیشتری را به خریداران می‌دهد.

بررسی تفاوت ها در طراحی داخلی هن تنگ و هاوال

در بخش طراحی داخلی، هر دو این خودروها از امکانات تقریباً یکسانی بهره می‌برند و می‌توان گفت در این مقایسه با هم برابری می‌کنند. خودرو هن تنگ X7 مانند هاوال h9 در طراحی داخلی خود دارای امکاناتی مانند سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم استارت دکمه‌ای، سنسور جلو و عقب، سنسور نقطه کور و مانیتورهای تمام لمسی و بسیاری از ویژگی‌های مشترک دیگر می‌باشند. در طراحی داشبورد و قسمت جلویی ماشین نیز در هر دو خودرو از پلاستیک‌های طرح چوب استفاده شده که طراحی آن‌ها را بسیار جذاب‌تر کرده است.

در خودرو هن تنگ X7 مانیتور به صورت ایستاده در بالای داشبورد ماشین قرار گرفته است که جلوه زیباتری به طراحی این قسمت می‌بخشد. علاوه بر این متریال استفاده شده در ساخت کابین نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همین دلایل باعث شده تا تمایل خریداران برای خرید هن تنگ بیشتر شود.

رقابت در بخش فنی بین هن تنگ و هاوال

و اما در بخش مشخصات فنی یکی از بزرگترین برتری‌های هاوال h9 نسبت به خودرو هن تنگ X7 این است که هاوال در نسل جدید خود به عنوان یک خودرو 2 دیفرانسیل وارد بازار می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید یک ماشین چینی شاسی بلند آفرود را دارید بین خودرو هن تنگ و هاوال، قطعاً هاوال انتخاب بهتری است.

هر دو این خودروها دارای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته و موتور 4 سیلندر می‌باشند. اما به نظر می‌رسد این گیربکس با موتور هاوال هماهنگی بهتری پیدا کرده و توانایی تولید 241 اسب بخار نیرو را دارد. علاوه بر این حداکثر سرعت هاوال به 195 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حالی که این رقم در خودرو هن تنگ به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما از نظر مصرف سوخت خودرو هن تنگ X7 طوری طراحی شده تا برای مصارف روزانه و شهری مناسب‌تر باشد و مصرف ترکیبی آن به حدود 8.9 تا 9.3 لیتر می‌رسد که برای شاسی بلندی با این حجم خوب به نظر می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =