کد خبر: 223760
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲
فولکس‌ واگن در اسلواکی

کسب‌وکار فولکس‌واگن در اسلواکی به عنوان بزرگترین خودروساز و فعال بخش خصوصی شناخته می‌شود

به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت قصد دارد برای کاهش هزینه‌هایش بخشی از کارمندان این شعبه را کاهش دهد. این تصمیم درحالی گرفته شده که فولکس‌واگن از سال ۲۰۰۹ تاکنون تصمیم مشابهی برای شعبه خود نگرفته بود. البته آنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰۰ کارگر مجارستانی خط تولید آئودی را تعدیل کرده بودند، اما طبق قراردادی که با فعالان اسلواکی بسته بودند، قرار نبود که این اتفاق برای کارگران این کشور تکرار شود.

تعداد کل کارگران این شعبه از فولکس‌واگن به حدود ۱۴ هزار نفر می‌رسد و خودروساز آلمانی به طور دقیق اعلام نکرده که چه تعداد از این افراد قرار است تعدیل شوند. در کنار برنامه تعدیل کارگران، برنامه اصلی فولکس‌واگن کاهش تیراژ تولید در این کارخانه است.

جالب است بدانید مدل e-Up! به عنوان اولین خودرو تمام برقی این برند در خط سایت اسلواکی مونتاژ می‌شود. به غیر از این خودرو، آنها وظیف تولید برخی از دیگر خودروهای کوچک هم‌سایز e-Up! و شاسی‌بلندهای فول‌سایز این گروه را برای بازار اروپا برعهده دارند.

البته این شرکت هیچ برنامه‌ای برای تولید خودروهای برقی جدید سری I.D. در سایت براتیسلاوا ندارد. با این وجود تغییری در حجم کلی تولید این سایت رخ نخواهد داد به این صورت که آنها ساعت‌های کاری را کاهش داده و بیشتر از ظرفیت فنی خط تولید استفاده خواهند کرد.

اخذ این تصمیم بخشی از برنامه فولکس‌واگن برای افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری تا سال ۲۰۲۵ است. هزینه‌های جمع‌آوری شده حاصل از این تصمیم‌گیری قرار است به سرمایه‌ای برای تولید خودروهای برقی این شرکت تبدیل شود.

طبیعی است که تولید خودروهای برقی هزینه تولید زیادی دارند ولی رسوایی دیزلگیت باعث شد که ذهنیت مردم روی محصولات دیزلی این شرکت بسیار منفی شود و تنها راه نجات همین تولید خودروهای برقی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

آخرین اخبار