کد خبر: 223949
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

هنوز هم مدل B1 ازاپل امگا خریداران خاص خود را دارد و مدل سال ۱۹۹۵ آن، در بازارهای آنلاین داخل ایران بین ۵۴ تا ۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود

عنوان‌های مختلفی مانند «غرور آلمانی» یا «سدان پلوخوری» برای اپل امگا به کار گرفته می‌شود که همگی آنها نشان از کیفیت این محصول از صنعت خودروسازی آلمان و جایگاه آن در میان خریداران دارد. در بازار ایران نیز با نگاهی به قیمت خرید و فروش این خودرو می‌بینیم که امگاهای بیست و چند ساله با بهایی بیشتر از بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر داخلی معامله می‌شوند.

کارخانه اپل، مدل امگا را بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۳ در سه سری مختلف تولید و به بازار جهانی عرضه کرد. سری دوم این خودرو به شکل گسترده به بازار ایران وارد شد و خودرویی که با نام امگا در ایران شناخته می‌شود به سری امگا B1اختصاص دارد. البته آخرین سری از امگا نیز به شکلی بسیار محدود به کشور وارد شد که با نام تجاری امگا B2 از آن یاد می‌شود.

اما امگا B1، که در ایران طرفداران زیادی هم داشت، بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ تولید شد. مدل‌های وارداتی این خودرو غالبا تولید سال ۱۹۹۵ بودند که در زمان خود مشخصات فنی بسیار پیشرفته‌ای داشتند. از نظر ظاهری، ابعاد بزرگ این خودرو آن را در رده اگزکیتو قرار می‌دهد که مختص خودروهای سواری بزرگتر از خودروهای خانوادگی است. همین موضوع موجب شد تا دستکم از نظر طراحی بدنه، امگا مورد‌پسند سلیقه‌هایی ویژه قرا بگیرد.

با این حال هنوز هم مدل B1 ازاپل امگا خریداران خاص خود را دارد و مدل سال ۱۹۹۵ آن، در بازارهای آنلاین داخل ایران بین ۵۴ تا ۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود که گاهی این رقم با توجه به سالم بودن خودرو بهبیش از ۸۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.ناگفته نماند به محض ورود به داخل اتاق خودرو و دیدن دوخت صندلی‌ها و طراحی چشم‌نواز کنسول میانی و مواد به کار رفته در آن، دلیل این قیمت‌گذاری مشخص می‌شود.

یکی از دلایل دیگر جذابیت این خودرو برای ایرانی‌ها به کیفیت پیشرانه آن برمی‌گردد که هنوز، بعد از گذشت بیش از دو دهه ، می‌تواند بدون نقایص جدی کار کند. امگاهای موجود در ایران دارای دو نوع پیشرانه متفاوت هستند. نوع چهار سیلندر این خودرو با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی دارای گیربکس دستی است. حجم پیشرانه در نوع شش سیلندر موجود در کشور به ۳۰۰۰ سی‌سی می‌رسد و گیربکس آن نیز از نوع خودکار در نظر گرفته شده است.

چیزی که شاید بعضی خریداران این خودروی خوش‌ساخت و کم استهلاک را ناامید ‌کند، به سنگینی خودرو در زمان حرکت مربوط می‌شود، و این دقیقا همان دلیلی است که موجب شد کارخانه اپل با ساخت مدل‌های جوان‌پسند و اسپرت مانند اپل کورسا به دوستداران هیجان رانندگی پاسخ بدهد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که کارشناسان خودرو، امگاهای شش سیلندر را که تعداد بسیار محدودی از آنها در ایران وجود دارد، دارای شتاب قابل قبولی می‌دانند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد اپل امگا، امکانات جانبی این خودرو است. ۲۴ سال پیش، وقتی  کارخانه اپل ساخت مدل دوم امگا را آغاز کرد علاوه بر تولید پیشرانه‌ای مدرن، تمام دیگر فناوری‌های روز جهان را در این خودرو به کار گرفت و امکاناتی مانند سان‌روف، پنجره‌ها و آینه‌های برقی، گرمکن‌ صندلی، کروز کنترل، ترمز ABS و سیستم تهویه و صوتی پیشرفته در این خودرو به چشم می‌خورد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =