مرسدس‌بنز

در این گزارش تاکید شده است که خودروسازی آلمان بیشترین زیان را از اعمال تعرفه بر صادرات به آمریکا متحمل خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از انتظارهای فراوان، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش خود را در مورد اینکه آیا خودروهای وارداتی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا خواهند بود یا خیر به دونالد ترامپ ارائه کرده است؛ موضوعی که می‌تواند موجب اعمال تعرفه‌های تجاری قابل‌توجه بر واردات خودرو و قطعات آن به آمریکا شود.

در این گزارش تاکید شده است که خودروسازی آلمان بیشترین زیان را از اعمال تعرفه بر صادرات به آمریکا متحمل خواهد شد. تاکنون مقامات آمریکا هیچ‌گونه نظری در مورد گزارش ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نداشته‌اند.

خودروسازان و قطعه‌سازان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است پیشنهادهای مطرح‌شده در این گزارش شامل اعمال تعرفه‌های ۲۰ تا ۲۵درصدی بر خودروهای مونتاژی وارداتی و قطعات آن‌ها به آمریکا شود یا تعرفه‌های سبک‌تری نیز بر فناوری نسل جدید خودروها مانند خودران‌ها و خودروهای برقی وارداتی به آمریکا نیز اعمال شود.

از میان خودروسازان مختلف، مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و حتی باوجوداینکه نیاز صادرات به آمریکا را با ساخت کارخانه در این کشور کاهش داده‌اند، بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر تعرفه‌های احتمالی خواهند داشت.

برای مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و، ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ فروش محصولاتشان به‌حساب می‌آید و گروه فولکس‌واگن نیز برندهایی از جمله فولکس‌واگن، آئودی و پورشه را در ایالات‌متحده به فروش می‌رساند.

ترامپ از سال ۲۰۱۷ درمورد خودروهای آلمانی و عدم نیاز به واردات آن‌ها سخنرانی می‌کرد. او معتقد است این شرکت‌ها که محصولات لوکس را وارد بازار می‌کنند، باید تعرفه بیشتری بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =