کد خبر: 224150
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
فولکس‌ واگن

مشتریان این پرونده حال می‌توانند بابت غرامت خود با دادگاه مشورت کنند. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از آن‌ها برسر تحویل نسل جدید محصول خود به توافق رسیده‌اند.

طی تصمیمی که دادگاه‌های آلمانی گرفته‌اند، مشتریان اروپایی نیز همچون مالکین محصولات فولکس‌واگن در ایالات‌متحده، می‌توانند خسارت دریافت کنند. رسوایی دیزلگیت هزینه‌های زیادی برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن داشته است، اما تابه‌حال این شرکت مجبور به پرداخت غرامت به مشتریان اروپایی نشده بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، با تصمیم جدید دیوان عدالت آلمان، شرکت مورداشاره به خاطر نصب نرم‌افزار تقلب در آزمایش خودروهای دیزلی، مجبور است براساس قوانین اروپا مشکلات ایجادشده را با پرداخت غرامت جبران کند.

در این دادگاه که در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۹ برگزار شد، مشخص‌شده که شرکت آلمانی به خاطر صادق نبودن با مشتریانش، باعث تاثیر منفی روی منابع طبیعی شده است. این تصمیم باعث خواهد شد مشتریان اروپایی نیز به دنبال اخذ غرامت از فولکس‌واگن باشند. حتی ممکن است که این غرامت به قیمت تعویض خودرو مشتریان با یک نسخه نو جدید از این خودرو تمام شود.

فولکس‌واگن تلاش زیادی در این دادگاه کرد تا محکومیت خود را لغو کند یا حکم صادرشده را کاهش دهد، اما درنهایت این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت.

برخلاف غرامت تعیین‌شده در ایالات‌متحده، دادگاه‌های اروپایی به مشتریان حق بیشتری داده‌اند.

بیش‌از ۴۰۰هزارنفر از مشتریان فولکس‌واگن خودروهای آلوده به نرم‌افزار دیزلگیت را دریافت کرده‌اند که این خودروها شامل برندهای فولکس‌واگن، آئودی، سئات و اشکودا می‌شود.

مشتریان این پرونده حال می‌توانند بابت غرامت خود با دادگاه مشورت کنند. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از آن‌ها برسر تحویل نسل جدید محصول خود به توافق رسیده‌اند. اما مشتریان محصولی همچون تیگوان دراین‌بین شرایط خاصی دارند و مدیران فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند که امکان تحویل نسل جدید این خودرو به مشتریان وجود ندارد، چراکه نسل جدید کاملا متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =