کد خبر: 224239
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

یکی دیگر از کارهایی که با تیونینگ برای تویوتا لندکروز قدیمی می‌توان انجام داد تغییر رینگ‌های آن است که اگرچه شباهتی به لکسوس lx570  ندارد اما چهره آن را زیباتر از رینگ قبلی می‌کند.

اگرچه مدل‌های فیس‌لیفت‌شده تویوتا لندکروز از سال ۲۰۱۳ به دلیل ممنوعیت واردات خودرو با موتور ۲.۵ لیتر دیگر به ایران وارد نشد اما طرفداران این برند همیشه راهی برای به روز بودن و لوکس کردن خودروی خود پیدا می‌کنند. طوری که می‌توان یک تویوتا لندکروز قدیمی را به یک لکسوس جدید هم تبدیل کرد.

کاری نیست که تیونینگ از پس آن برنیاید. مهندسان مکانیک می‌توانند از یک لندکروز قدیمی، نیسان بسازند، آن را به پرادو جدیدتر یا لکسوس ارتقا دهند. تغییر یک لندکروز به لکسوس کاری است که پیش از این هم در کشور ما انجام شده. مهندسان والد اینترنشنال با یک کیت اسپرت از پس جراحی نه چندان سنگینی برای تغییر دادن این خودروی ژاپنی برمی‌آیند. یکی از مهم‌ترین تغییرات از سپر جلوی خودرو آغاز می‌شود. والد در کیت اسپرت خود هدایت‌کننده‌های هوارا در لندکروز قدیمی تغییر داده تا با چند تیغه آلومینیومی چهره اسپرت‌تری و قدرتمندتری به آن بدهد.

در عقب خودرو سپر دوباره طراحی شده است. دو اگزوز هم زیر چراغ اضافه شده که آن را بیشتر از قبل شبیه خودروی دشت و بیابان‌ کرده. هرچند با یک خودروی فیس‌لیفت شده دیگر کمتر می‌توان آفرودسواری و قدت‌نمایی کرد.

اگر کسی قصد داشته باشد با این کیت اسپورت لندکروزش را ارتقا بدهد باید سه هزار و ۸۵۰ دلار یعنی با دلار ۱۲ هزار تومانی حدود ۴۷ میلیون تومان بپردازد. البته در کیت دومی که والد ارائه کرده به غیر از موارد بالا قوس‌هایی هم روی گلگیر و تغییراتی بر چراغ‌های LED  داده است.

یکی دیگر از کارهایی که با تیونینگ برای تویوتا لندکروز قدیمی می‌توان انجام داد تغییر رینگ‌های آن است که اگرچه شباهتی به لکسوس lx570  ندارد اما چهره آن را زیباتر از رینگ قبلی می‌کند. خرید این رینگ ۲۲ اینچی به علاوه کالیپر با هشت پیستون به حدود هشت هزار دلار دیگر ( حدود ۹۰ میلیون تومان) نیاز دارد. ترمزهای جدید والد با کالیپرهای بزرگ‌تر و لوله‌های فولادی ضد زنگ نیز تغییر بزرگ دیگری است که در خودرو اعمال می‌شود.

با وجود همه این تغییرات راهی نیست که بتواند کابین این تویوتا لندکروز قدیمی را به یک لکسوس تبدیل کند. شاید بتوان با تمام چرم کردن روکش احساس لوکس بودن در آن ایجاد کرد اما دست آخر اتاق لندکروز تفاوت زیادی با این خودروی لوکس دارد. تنظیم‌کننده گودی کمر، زیرزانویی، سقف‌های کهکشانی و ماساژور صندلی عقب محدود امکاناتی هستند که با اضافه کردن آن به کابین می‌توان نمای آن را تا حدی تغییر داد. اگر سیستم صوتی آن را هم به یک مولتی مدیای پیشرفته‌تر ارتقا دهیم شاید بتوان گفت آن را بیشتر به یک لندکروز نسل جدیدتر ارتقا داده‌ایم.

البته هرچقدر هم تلاش کنیم تشت رسوایی‌مان با بالازدن کاپوت نقش بر زمین می‌شود؛ چراکه با این کیت نمی‌توان موتور شش سیلندر چهار لیتری آن را تغییر داد. در حالی که بیشتر تیونینگ‌ها تمرکز خود را بر ارتقا توانایی‌های فنی خودرو می‌گذارند والد تلاشی برای این موضوع نکرده‌است. برای همین این موتور در بهترین حالت چیزی در حدود 270 اسب بخار قدرت دارد و نباید از آن انتظار توانایی حرکتی خودروهای فیس‌لیفت‌شده را داشت.

می‌توان حتی از سایت دیوار هم یکی از این‌ کیت‌های اسپرت لندکروز را خریداری کرد. فقط کافی است وارد قسمت لوازم یدکی شوید و نام لندکروز را جست‌وجو کنید. آن وقت به انبوهی از این قطعات به قیمت پایین‌تر دست پیدا خواهید کرد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =