تویوتا کمری دارای ابعاد بیشتری است و این موضوع سبب می‌شود فضای راحتی در اختیار سرنشینان قرار داشته باشد همچنین صندوق‌عقب تویوتا کمری نیز فضای بیشتر از کرولا دارد.

تویوتا کمری و تویوتا کرولا دو عضو سدان پرفروش شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا هستند. فروش تویوتا کرولا از مرز 1 میلیون دستگاه در سال عبور کرده است و هم‌اکنون در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد. تویوتا کمری نیز در دسته سدان های فول سایز دارای فروش بسیار بالایی است و بعد از تویوتا rav4 سومین محصول پرفروش تویوتا در جهان است. بااینکه تویوتا کرولا و تویوتا کمری جزو دو دسته مختلف هستند اما به علت فاصله نه‌چندان زیاد قیمتی هر دو خودرو جزو انتخاب‌های اقتصادی در جهان محسوب می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد دچار سردرگمی بین خرید تویوتا کمری یا خرید تویوتا کرولا هستند. آیا تویوتا کمری با قیمت بیشتر ارزش خرید بیشتری نسبت به تویوتا کرولا دارد؟ کدام یک انتخاب بهتری برای نیازهای شما هستند؟ برای پاسخ به این سؤالات بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شباهت‌های تویوتا کمری و تویوتا کرولا

همان‌طور که گفته شد تویوتا کمری و تویوتا کرولا در دو دسته متفاوت قرار می‌گیرند. بااین‌حال در ویژگی‌های بسیاری با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. این شباهت‌ها بیشتر به امکانات پیشرفته دو خودرو مربوط است. شما اگر قصد خرید تویوتا کمری یا خرید تویوتا کرولا را داشته باشید در هر دو صورت از امکاناتی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت، چراغ‌های Bi-LED، بلوتوث، وایرلس و سیری، دوربین دنده‌عقب، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای ضد قفل هر چهارچرخ، ترمز الکتریکی، ترمز کمکی و توقف هوشمند، سیستم شناسایی عابر پیاده، هشدار خروج از خط و کروز کنترل هوشمند بهره‌مند خواهید شد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت ازلحاظ سطح امکانات رفاهی هر دو خودرو در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت چشم‌گیری کرده‌اند.

تفاوت‌های فنی تویوتا کمری و تویوتا کرولا

حالا که با شباهت‌های دو خودرو آشنا شدید بهتر است با تفاوت‌های این دو خودرو نیز آشنا شوید. در بازار خرید و فروش کرولا شما می‌توانید این خودرو را با قیمت پایین‌تری نسبت به تویوتا کمری خریداری کنید. اما این قیمت پایین‌تر به این معناست که در قسمت‌های زیادی عملکرد کرولا نسبت به تویوتا کمری ضعیف‌تر است. تویوتا کمری دارای موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر و یا 3.5 لیتری 6 سیلندر است و توانایی تولید حداکثر 300 اسب بخار قدرت را دارد. درحالی‌که تویوتا کرولا با موتور 1.8 لیتری کوچک خود تنها 140 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. جعبه‌دنده تویوتا کمری از نوع 8 سرعته اتوماتیک است درحالی‌که تویوتا کرولا به یک جعبه‌دنده cvt مجهز شده است. هر دو خودرو از این لحاظ عملکرد خوبی دارند اما مشخص است که خرید تویوتا کمری شما را صاحب یک خودرو سریع‌تر و پرشتاب‌تر خواهد کرد. تویوتا کرولا با موتور هیبرید خود مصرف سوخت بسیار کمتری دارد که آن را به یک خودرو اقتصادی‌تر تبدیل می‌کند.

تفاوت در امکانات تویوتا کمری و تویوتا کرولا

تویوتا کمری دارای ابعاد بیشتری است و این موضوع سبب می‌شود فضای راحتی در اختیار سرنشینان قرار داشته باشد همچنین صندوق‌عقب تویوتا کمری نیز فضای بیشتر از کرولا دارد. بااین‌حال تویوتا کرولا از این نظر عملکرد بدی ندارد و کاملاً یک خودرو خانوادگی جادار است. کمری به رینگ 16 اینچی در حالت پایه و 18 اینچی در نسخه اسپرت مجهز شده است اما تویوتا کرولا دارای رینگ 15 و 17 اینچی است. کمری ازلحاظ تکنولوژی‌های جدید و نرم‌افزارهای کاربردی مانند ارتباط جی‌پی‌اس و نویگیشن خودرو با موبایل نیز شرایط بهتری از کرولا دارد. همچنین درون کابین تویوتا کمری نسبت به کرولا دارای کیفیت مواد سازنده بیشتری است. یکی از عواملی که در بازار خرید و فروش تویوتا کمری تأثیر مثبتی می‌گذارد این است که تویوتا کمری بااینکه خودرو لوکسی نیست اما با تریم های چوبی و استفاده از کروم جلوه لوکسی را ارائه می‌کند.

قیمت و ارزش خرید تویوتا کمری و تویوتا کرولا

قیمت تویوتا کمری از 23 هزار دلار در بازارهای جهانی شروع می‌شود درحالی‌که قیمت تویوتا کرولا از 18 هزار دلار شروعی می‌شود. این فاصله قیمتی در ایران به حدود 100 تا 150 میلیون تومان می‌رسد. قیمت تویوتا کمری جدید در سایت دیوار حدود 600 میلیون تومان است و قیمت تویوتا کرولا نیز به 450 میلیون تومان نزدیک می‌شود. به‌طورکلی خرید تویوتا کمری در دسته سدان های خانوادگی و خرید تویوتا کرولا در دسته سدان‌های کوچک هردو انتخاب هوشمندانه‌ای است و به‌شدت توصیه می‌شود، اما اگر بودجه کمتری دارید و می‌خواهید صاحب یک خودرو با امکانات کافی و قیمت مناسب شوید تویوتا کرولا انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =